Ereban: Shadow Legacy inceleme – Mavi Kol

Kayıp ve distopik bir dünyada, türünün yaşayan son üyesi, mistik gölge güçleriyle donatılmış bir karakterin kontrolünü Ereban: Shadow Legacy ile devralıyoruz. Oyunun geliştirici ekibi olan Baby Robot Games, oyunları için hızlı tempolu, hikaye odaklı bir gizlilik platform oyunu olarak tanımlıyor. Ana karakterimiz ise kayıp bir ırkın son üyesi Ayana ile neredeyse tüm dünyaya meydan okuyarak, her şeyimizle savaşıp geçmişi hakkında gerçeği ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Mistik gölge güçlerinin yanı sıra, son teknoloji ekipmanlara da erişimi olan Ayana, tüm sahip olduğu gücü bu ölmekte olan distopik dünyayı kurtarmaya çalışmak için de kullanıyor elbette. Gizliliğin son derece önemli olduğu Ereban: Shadow Legacy, ilk gördüğümde gerçekten de ilgimi fazlasıyla çekmişti. Özellikle grafikleri ve sanat tasarımıyla bende ciddi merak uyandırmıştı ve beklentimi de dolayısıyla arttırmıştı. Mekanik olarak gölgeleri efektif olarak kullanabilmek ve düşmanları gafil avlayarak ilerleme fikri heyecan verici görünüyordu. Tüm bu beklentilerle birlikte oyunun başına geçince anlıyorsunuz ki hiçbir şey için bu kadar da […]

Ereban: Shadow Legacy inceleme – Mavi Kol

Kayıp ve distopik bir dünyada, türünün yaşayan son üyesi, mistik gölge güçleriyle donatılmış bir karakterin kontrolünü Ereban: Shadow Legacy ile devralıyoruz. Oyunun geliştirici ekibi olan Baby Robot Games, oyunları için hızlı tempolu, hikaye odaklı bir gizlilik platform oyunu olarak tanımlıyor. Ana karakterimiz ise kayıp bir ırkın son üyesi Ayana ile neredeyse tüm dünyaya meydan okuyarak, her şeyimizle savaşıp geçmişi hakkında gerçeği ortaya çıkarmaya çalışıyoruz.

Mistik gölge güçlerinin yanı sıra, son teknoloji ekipmanlara da erişimi olan Ayana, tüm sahip olduğu gücü bu ölmekte olan distopik dünyayı kurtarmaya çalışmak için de kullanıyor elbette. Gizliliğin son derece önemli olduğu Ereban: Shadow Legacy, ilk gördüğümde gerçekten de ilgimi fazlasıyla çekmişti. Özellikle grafikleri ve sanat tasarımıyla bende ciddi merak uyandırmıştı ve beklentimi de dolayısıyla arttırmıştı. Mekanik olarak gölgeleri efektif olarak kullanabilmek ve düşmanları gafil avlayarak ilerleme fikri heyecan verici görünüyordu.

Tüm bu beklentilerle birlikte oyunun başına geçince anlıyorsunuz ki hiçbir şey için bu kadar da beklentiye girilmemesi gerekiyormuş çünkü bu oyun temelde çalışan mekanikler ve akıcı bir oynanış sunuyor olmasına rağmen geri kalan her şeyi baştan savma yapmış gibi görünüyor. Görsel tasarım ve atmosfer konusunda yine bir şeyler yapmaya çalışılmış ama bu çaba oyunu kurtarmaya pek de yeterli olmamış ne yazık ki.

Oyuna başlar başlamaz zaten hikayeye dahil edilmiş bir eğitim bölümüyle karşılaşıyoruz. Bu bölümde oyun boyunca kullanacağımız en temel özelliklerin tamamını net ve anlaşılır bir şekilde uygulamalı olarak öğretiyor bize oyun. Bu eğitim bölümünün hikayeye yedirilmiş bir şekilde verilmesi oyuna ısınma ve hızlı bir başlangıç yapma açısından güzel bir tercih olmuş. Çizgisel bir yapıda sunulan eğitim bölümünün hemen ardındansa oyun bizi birden kısıtlı bir açık dünya içerisine bırakıyor.

Bu noktaya kadar göze en çok çarpan şey ise oyunda hiçbir seslendirmenin bulunmaması. Hadi seslendirmeyi geçtim, duymasak da olur bir yere kadar ama ara sahnelerde herhangi bir altyazı bile bulunmuyor oyunda. Yani henüz erken erişim deseniz öyle bir durum da mevcut değil. Oyun direkt tam sürüm olarak sunuluyor. Oyunun başından itibaren hikayeye dair hiçbir şey bilmeden ve anlamadan ilerlemeye çalışmak gerçekten çok ama çok can sıkıcı bir deneyim haline dönüşüveriyor.

Bölümlerdeki görev yönlendirme imleçleri olmasa nereye gideceğimize veya oyun içerisinde nasıl ilerleyeceğimize dair de hiçbir ipucu bizlere sağlanmıyor. Geriye elimize kalanlar da gölgelerle birleşme mekaniği ve bölüm tasarımları oluyor bu noktada. Gölge formunun kullanımı bölüm tasarımına iyi yedirilmiş ve karakterimizin bu yeteneğini kullanmadan şuradan şuraya bir adım atmak kesinlikle mümkün değil zaten.

Oyunun tüm bölüm tasarımı da bu mekanik üzerine kurulmuş gibi zaten. Işık olan bölgelerden uzak dur, bulduğun gölgeyi de sonuna kadar kullan şeklinde ilerliyor. Sonsuza kadar gölge formunda oyunu bitirmeyelim diye bir de enerji çubuğu yerleştirilmiş oyuna. Bu formda geçirdiğimiz her saniye enerjimizden düzenli ve sürekli olarak bir miktar götürüyor. Dolayısıyla bu gücü nerede ve ne zaman kullanacağımızı iyi düşünmemiz gerekiyor.

Bu yeteneğimiz sayesinde karakterimiz gölge olduğu sürece neredeyse her türlü yüzeyde hareket edebiliyor. Herhangi bir şekilde veya türde ışık gören alanlardan kaçınıldığı sürece de bu form bozulmuyor. Gizlilik tabanlı bir oyunda her oyuncunun kullanmak isteyeceği bir güç olmanın yanı sıra, bir noktada kendi türüne de ihanet eden bir özellik. Böyle söylüyor olmamın nedeni ise gölge formuna geçiş yaptıktan sonra çoğu zor durumdan anında kurtulabiliyoruz.

Ereban: Shadow Legacy

Düşman yapay zekası zaten pek de parlak bir zekaya sahip olmadığı için kendilerini atlatmak pek de zor olmuyor. Hatta bir açıdan kolayca faydalanılabilir bir oyun açığı gibi görünüyor sayılır çünkü oyun temelde istediğin şekilde ilerlememizi ve kendi yolumuzu çizerek oynamamız için bizi olabildiğince serbest bırakıyor. Bir bölümü hiçbir düşmana dokunmadan da geçebiliyorsunuz veya harita üzerinde tek bir düşman kalmayana kadar hepsini alt ederek de ilerleyebiliyorsunuz. Bu şekilde bir özgürlük sunulmuş olması güzel ama oldukça temel seviyede kaldığı çok bariz bir şekilde görülebiliyor.

Oyuncuyu özgür bırakmak adı altında maskelenmiş bir şekilde, oyuna içerik koymaya üşendik denmiş gibi bir tat bırakıyor Ereban: Shadow Legacy. Oyun boyunca pek farklı düşman tipleri de çıkmıyor karşımıza. Genelde robot olan düşmanların yanı sıra bazen de insan düşmanlar bulunuyor. Robot düşmanlar arasında toplamda üç farklı tip ile karşılaştım ya da tespit edebildim diyeyim çünkü farklı düşman tipi bile olsa aralarında neredeyse hiçbir fark bulunmuyor bu karakterlerin. Gizlilikten vazgeçip savaşmak isterseniz de böyle bir seçeneğimiz ne yazık ki yok.

Düşmanlar genelde varlığımızı fark ettiklerinde hemen üzerimize koşmaya başlıyorlar. Yakaladıklarında ise savunma yapamıyorsunuz, doğrudan tek bir hamleyle etkisiz hale getiriveriyorlar kahramanımızı. Onun yerine gizlice arkalarından gidip tek hamlede biz onları indirebiliyoruz, ancak bu pek de tatmin edici bir his bırakmıyor oyuncuda. Saldırı animasyonlarının zayıflığıyla birlikte, o doygunluk hissine erişemiyorsunuz.

Ereban: Shadow Legacy çok güzel işlenip, çok güzel mekanikler ve oynanış öğeleriyle süslenebilecekken, bunların hiçbirini tam olarak yapamıyor. Böylelikle gerçekten potansiyeli büyük oranda harcanmış bir oyunla karşı karşıya kalıyoruz. Özellikle gölge formuyla yapabileceğimiz şeylerin neredeyse sonsuz olması temel halinde bile heyecan uyandırıcı bir mekanik. Bunun üzerine geri kalan her şeyin zayıf kalması gerçekten çok üzücü bir durum.

Ereban: Shadow Legacy

Oyunun kısıtlı açık dünya bölgeleri içerisinde karakterimizi ve teçhizatlarını geliştirebileceğimiz istasyonlar da bulunuyor. Bu istasyonlar sayesinde alt ettiğimiz düşmanlardan veya dünya içerisinde bulduğumuz kaynakları topladıktan sonra burada harcayarak gölge formumuz veya teçhizatlarımız için farklı yeteneklere sahip olabiliyoruz. Açıkçası bölümlerde gezerken gidip özellikle bu kaynakları aramak için ekstra bir çaba sarf etmeniz için yeterli bir motivasyon sağlanmıyor.

Gölge formu için birkaç kullanışlı geliştirme dışında pek de bir avantaj sağlamıyor bu geliştirmeler bize. Nitekim teçhizatların çoğu işlevsellik üzerine planlanmış durumda ve bunları kullanmak yerine doğrudan rastgele koşarak veya bulduğunuz ilk gölge alanda form değiştirerek düşmanları kolayca atlatabiliyorsunuz. Hatta düşmanlar bu şekilde sizi kovalarken çok kolay ve hızlı şekilde atlatabildiğiniz gibi, gitmemiz gereken alanı korumayı da bırakıyorlar.

Yani, kısacası oyunun çok büyük kısmında sadece koşarak ve sıkıştığınızda da gölge formuna geçerek bölümlerde kolayca ilerleyebiliyoruz. E bir de ara sahneler ve telsiz konuşmaları sessiz olunca hikayeye dair de hiçbir gelişmeyi anlayamıyoruz ama düşmanlar bizi kovalarken veya bizi bulmaya çalışırken şakır şakır konuşmayı becerebiliyorlar. Seslendirme ve altyazıların çalışması gereken yerde çalışmayıp da olmasa da olur denebilecek yerlerde sorunsuz çalışması çok sinir bozucu oluyor.

Harika bir oyun olma potansiyelini öncelikli olarak açık dünya olma çabasına ve özensiz yapay zeka şemasından dolayı harcayan Ereban: Shadow Legacy, ne yazık ki üzülerek veda ettiğimiz oyunlar arasında yerini alıyor. Pek bir performans sorunu yaşamamış olsam da kendisi pek sistem dostu bir oyun da sayılmaz açıkçası. Eğer bir devam oyunu gelirse, geliştirici ekibin yaptığı hataların farkına varıp bu konuların üzerine ciddi bir şekilde çalışma yürütmesi gerekiyor.  

Ereban: Shadow Legacy incelemesi

Olumlu

Gölgelerle birleşme mekaniği.

Atmosfer ve görsel tasarım.

Gölge mekaniğini kullanmak keyifli.

Olumsuz

Seslendirmeler ve altyazılar yok.

Düşman yapay zekası çok zayıf.

Geliştirmeler pek de gelişmiş hissettirmiyor.

Gölge mekaniği dışında orijinal hiçbir şey sunmuyor.

Kısıtlı açık dünya bomboş.

Yan görevler anlamsız üslere gir-çık döngüsünde ilerliyor.

Oyunda ilerlemek için hiçbir motivasyon sağlanmıyor.

Benzer Yazılar

Victoria 3: Spheres of Influence inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Victoria 3 gibi karmaşık bir simülasyonda neler olup bittiğine dair en ufak bir ipucunu takip etmeyi başardığınızda, kaçamayacağınız bir dünya haline geliyor kendisi. Dahası, Sphere of Influence isimli ek paketin yeni eklentileri, bu video oyununa atlayıp ülkenizi zafere taşımak ya da iflasa sürüklemek için mükemmel bir zaman olarak sunuluyor. Bu oyunu ilk oynadığımda, ekonomik ve politik sistemlerinin ne kadar derin olduğunu kavrayamamıştım ve bu simülatörün ne kadar karmaşık olduğunu fark etmiştim. İşte bu ek paket, oyunu daha da derinleştiriyor. Sizi tarihsel olarak doğru bir senaryoya götüren basit bir simülatör değil Victoria 3. Aslında tam tersi. Herhangi bir ülkeyi seçip hayali senaryolara sokabilir ve tarihin akışını değiştirebilirsiniz. Bu video oyununun her özelliğinin incelikleri harika olsa da Sphere of Influence çok daha fazlasını ekliyor. Bunun da ötesinde, harika olsa da yine de oyuna başlama sürecini yeni oyuncular çok kolaylaştırmıyor. Eğer bu oyunu ilk kez oynuyorsanız, hikayeyi oluşturan kişinin siz olduğunuzu bilmelisiniz. Zafere […]

First Dwarf ön inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 2 ay önce

Cücelerin harika birer mühendis olup, başka bir şey olamadığı klişesi şimdi de First Dwarf isimli bir Erken Erişim oyunu ile karşımıza çıktı. Aslında gayet güzel müzikler ve çizgi film tarzı, ilgi çekici bir sinematik ile başlayan bu video oyununda önce Viking temasını görüyoruz, sonra cüceleri görüyoruz, sonra karşımıza robotlar çıkıyor ve işin içine bir de küçük ejderhalar giriyor… Tüm bunlar olurken de uçan bir gemidesiniz tabii ki. Gemimiz uçan bir adaya düşüyor ve burada da bizim hayatta kalma maceramız başlıyor. Bu arada, ejderha da İngilizce konuşuyor. First Dwarf; materyal toplama, eşya üretme, keşif yapma, hayatta kalma ve savaşma elementlerine odaklanıyor. Oyunda yapmanız gereken ilk şey etraftan biraz materyal toplamak ve kendinize bir üs kurmak. Bu arada, oyundaki binalar elektrik yerine mana kullanıyor. Bu yüzden üssünüzü yaparken, mana kaynağı olan bir yere gitmeniz en akıllıca olanı. Oyunda bunun gibi birkaç ufak tefek detay mevcut. Oyundaki ilk anlarımız odun kesmek, taş çıkartmak, […]

Sons of the Forest inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Sons of the Forest içerisinde ilk kez birini gerçekten öldürdüğünüz zamanı unutmak oldukça güç. Benim için bu an, hasar almış ama her zaman güvenilir kalmayı başaran takım arkadaşım Kelvin ile uzak adaya ilk iniş yaptığımızda ya da yamyam yerlilerle sadece bir mızrak ile karşı karşıya geldiğimde yaşanmadı aslında. Belki de bu ada, sözde canavarların yerine geçerek, insanlığı uçuruma itmenin ne kadar istekli olduğunu görmek için bir test. Belki de gerçekten “ormanın oğullarıyız”, kim bilir? Tüm bunları sesli düşünürken Kelvin tabii ki beni pek dinlemedi. Kelvin, boş boş başını salladı ve daha fazla odun toplamaya devam etti ama anlattığım bu şey, girdikten neredeyse tam bir yıl sonra erken erişimden çıkan oyunun yalnızca bir bileşeni. Diğer tarafta ise kurgu ve hikaye var. PuffCorp şirketinin CEO pozisyonunda yer alan Edward Puffton olarak, karımız Barbara ve kızımız Virginia kaybolduktan sonra onları bulmak için Site 2 olarak adlandırılan gizemli bir adaya gidiyoruz. Çok geçmeden helikopteriniz […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele

Web sitemiz, gezinme deneyiminizi ve ilgili bilgileri sağlamak için çerezleri kullanır. Web sitemizi kullanmaya devam etmeden önce, şunları kabul etmiş olursunuz.