Birlikte büyüdüğümüz masalları temeline alan Fabledom; rastgele üretilmiş haritalarda, kendi krallığımızı kurup, büyütmemize olanak sağlıyor. Oyunun ilk açılışından itibaren bizi karşılayan dış ses de zaten doğrudan bir masalın içinde olduğumuzu bize ilk dakikadan hissettirmeye başlıyor. Oyun boyunca belirli aralıklarla bizimle de iletişime geçmeye devam eden bu dış ses ise bazen yol gösterici olarak bize yardımcı oluyor, bazen de takibimizden kaçırdığımız gelişmelerle ilgili bize güncellemeler sağlıyor.
Oyuna başlamadan önce bizden krallığımızın konumunu seçmemiz ve ardından da kendimiz ve krallığımızla ilgili bilgileri oluşturmamız isteniyor. Oyunu hangi rolde oynamak istediğimizi de bu kısımda seçiyoruz. İstersek kral ve kraliçe, istersek de prens veya prenses olarak oynayabiliyoruz bu oyunu. Burada yaptığımız seçimin aslında oyunumuza pek de büyük bir etkisi bulunmuyor. Sadece oyunun en başında bize bir başlangıç hikayesi anlatılıyor ve bu kısımda çok ama çok ufak bir değişikliğe neden oluyor bu yaptığımız seçim.
Krallığımız ve karakterimiz hakkında her şeyimiz hazır olduğunda, oyuna başlamadan önce içine gireceğimiz durumlarla ilgili, az önce yukarıda da bahsettiğim gibi, bir başlangıç hikayesi anlatılıyor. Bu kısmı özellikle çok beğendim çünkü küçükken Shrek animasyon filmini izlemiş olanların bileceği bir hikaye anlatımı bulunuyor başlangıçta. Bir masal kitabı açılıyor ve anlatıcı bize olayları eğlenceli ve her bir cümlenin kafiyeli olacağı şekilde anlatıyor. Bu yüzden küçüklüğü bu masal karakterlerinin yer aldığı animasyon filmleriyle geçmiş olanlar nostaljik anlar yaşayacaktır.
Sonrasında ise her strateji oyununda olduğu gibi Fabledom da bizi birkaç köylü ve biraz da kaynak ile dünyamızla baş başa bırakıyor. Bu noktadan sonra ise krallığımızı nasıl şekillendireceğimiz bize kalmış oluyor. Oyunun güzel yanlarından birisi ise size sayfalarca metin okutarak öğretmeye çalışmaması. Bunun yerine oyuna daha kolay bir şekilde uyum sağlayabilmemiz için oyun bize ufak ufak görevler veriyor. İlk birkaç görevden sonra da zaten oyunun temel akışına alışıp, gelecek görevleri de önden yapmaya başlıyorsunuz.
Bu şekilde oyuna alıştıktan sonra ise asıl keyif başlıyor. Şehrinizin düzenini yavaş yavaş kurmaya başlıyor ve yeni insanları halkınıza katmaya devam ederek, gelişmeye devam ediyorsunuz. Genel olarak rutin bir düzende devam ederken, bir yandan da halkınızı doğru bir şekilde organize edip, kaynaklarınızın tükenmediğine emin olmanız gerekiyor. Bu yüzden de döngüler devam ederken sürekli bir akış halinde düzenlemeler yapmanız gerekiyor.
Örneğin, şehrinize yeni bir taverna açmayı planlıyorsunuz ki daha fazla insan şehrinize taşınsın. Bunun için öncelikle odun ve taş kaynaklarının yeterli seviyede olması gerekiyor. Daha sonrasında ise bu yapıyı oluşturmak için de inşaatçılara ihtiyacınız oluyor. En son tavernanızın inşaatı bittiğinde de burada çalışması için birini görevlendirmeniz gerekiyor. Tüm bu sıralamalar arasında kaynakların en ufak bir parçasında bile bir aksama olursa, bu sürecin tamamlanması günler, aylar, hatta yıllar sürebiliyor. Bu da sürekli olarak diğer işlerin de aksaması anlamına geliyor.
Bu yüzden öncelikle kaynak toplama görevi vereceğiniz alanlara bol bol yatırım yapmanız gerekiyor ki krallığımızın gelecek günlerini rahat bir şekilde görebilelim. Ayrıca bazı yapıların veya geliştirmelerin, bir diğerinden daha önce tamamlanması gerektiğini düşünüyorsanız bunun için de bir yol düşünülmüş geliştirici ekip tarafından. Öncelikli olarak tamamlanmasını istediğiniz yapılar için öncelik belirtebileceğiniz birer kutucuk yerleştirilmiş. Bu şekilde krallığınız için daha önemli ve gerekli bir geliştirmenin hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağlayabiliyorsunuz.
Tüm bunların yanı sıra halkınızın da gönlünü hoş tutmanız gerekiyor tabii ki. Yukarıda bahsettiğim gibi tavernalar veya eğlence, rahatlama alanları veya yapıları oluşturmanız gerekiyor. Bir de bu yapıları halkın erişebileceği noktalara, yani evlerinin yakınlarına koymanız önemli. Bu şekilde hem yerel halkınızı mutlu etmekle de kalmıyor, size katılabilecek potansiyel insanların da ilgisini çekebiliyor bu yapılar. Üstelik halkın mutluluk seviyesi yüksek olduğu zaman daha efektif bir şekilde çalışabiliyorlar. Her yapı ve her bir kaynağın üretimi için kilit nokta olan halkın keyfini yapmak, oldukça önemli bir nokta bu yüzden.
Sadece park, bahçe yaparak da moral yükseltmek zorunda değiliz ayrıca. İnsanların moralini yükseltmemize yarayan ufak birkaç yol daha bulunuyor. Örneğin, her masalın bir kahramanı olduğu gibi bizim halkımızın da bir kahramanı olabiliyor. Kendi özel çadırını inşa ettiğiniz zaman bu kahramanı çeşitli görevlere veya keşiflere de çıkarabiliyoruz ve sadece var olmasıyla bile halkın moraline yüzde onluk bir artış sağlıyor sınırsınız olarak. Aynı şekilde bu kahramanımızın keşifleri sırasında vereceğimiz bazı kararlarla birlikte de farklı moral kaynaklarına erişim sağlayabiliyoruz.
Ayrıca kahraman karakterinden tek seferde bir adet sahip olabilmemizin yanı sıra, görevleri halkımıza moral vermekle de bitmiyor. Harita üzerinde bazı ilgi noktaları bulunuyor ve bu noktalarda masallardan aşina olduğumuz karakterlerle veya ikonik eşyalarla kahramanımız sayesinde etkileşime geçebiliyoruz. Bu yerlerde bize sunulan iki olasılıktan birini seçerek, farklı çözümlemelere ulaşabiliyoruz. Verdiğimiz kararların oyunun gidişatına olan etkisi, neredeyse hiç yok denilebilecek seviyede ama yine de böyle ufak göndermeler, Fabledom atmosferine, keyifli bir dokunuş olmuş.
Peki, her şey iyi güzel, krallığımız gelişiyor ve her şey de yolunda gidiyor. Fabledom öyle dümdüz bekleyip de eserimizi izlememizi istemiyor tabii ki. Haritada bulunan diğer krallıkların yöneticisi olan prens ve prenseslerle de iletişime geçip, basit düzeyde diplomasi yapabiliyoruz. Her bir krallığı keşfetmek ve görüşmeleri başlatmak için öncelikle, kendi krallığımızda bu mesajları gönderebileceğimiz bir bina bulunması gerekiyor. Burada görevlendirdiğimiz insanlar ise bizim için birer elçi görevi görüyor ve diğer krallıklarla iletişimimizi sağlıyorlar.
İsterseniz tanıştığınız prenseslerden birisiyle evlenip, krallıklarınızı birleştirerek, çeşitli bonus özellikler elde edebiliyorsunuz. İsterseniz de bu krallıklardan istediğinize savaş açabiliyorsunuz. Bu kısım biraz Dating Sim dediğimiz türe benzer bir oynanış içeriyor aslına bakacak olursanız. Karakterlerin altında bir ilişki çubuğu bulunuyor ve gönderdiğiniz mesajlara, hediyelere göre bu kişilerle olan ilişkilerinizin nasıl ilerleyeceğine karar veriyorsunuz. Bu şekilde oluşacak her türlü sonuca karşı da hazırlıklı olup, sonuçlarına katlanmamız gerekiyor.
Fabledom, içerisinde ilerledikçe sürekli kararlar vermemizi sağlayarak da krallığımız için çeşitli avantajlar sağlamamıza olanak sağlayan bir oyun. Üstelik bu şekilde yaşayan bir dünyanın içinde olduğumuz da hissetirilmeye çalışılmış. Örneğin, kaynak konusunda çok sıkıştığınız ve neredeyse ilerlemenizin durmaya yaklaştığı ve yönetiminizin tökezlemeye başladığı anlarda, o çok ihtiyacınız olan kaynaklardan bazılarını, kraliyet ailenizdeki akrabalarınız tarafından gönderilen bir bağışla veya yoldan geçen bir tüccarla yaptığınız bir anlaşmayla edinme şansımız olabiliyor.
Böyle ani gelişen anlarda da krallığımıza dair umutlarınız tam kesilmeye başlamışken tekrar can bulabiliyor ve devam edecek gücü içimizde bulabiliyoruz. Geliştirici ekip bu noktada biraz da oyunculara yardımcı olmayı da amaçlamış olabilir açıkçası ki bunu yapılabilecek en doğal yolla yapmaya çalışması da ayrıca takdir edilesi bir dokunuş olmuş. Bazen bu şekilde hayatımızı kurtaran etkileşimlerin yanında, bir de doğru şekilde ilgilenilmediğinde başınıza ciddi sorunlar açabilecek karşılaşmalar da bulunuyor.
Şehrinize dadanan kötü kalpli bir cadıyı defetmeyi başaramazsanız, halkınızı lanetleyip, iskelete çevirebiliyor. Başka bir şekilde şehrinize saldıran bir ejderhayla karşılaştığınızda da gerekli çözümü sağlayamazsanız krallığınıza ciddi zararlar verebiliyor. Bu gibi dertlerle uğraşırken bir yandan da şehirleşmeye ve ardından da soyunuza yakışır bir şekilde krallığınızda düzeni tam anlamıyla oturtmaya çalışmak zaman zaman zorlu bir mücadeleye dönüşebiliyor.
Tüm bu sorunlarla boğuşurken bir yandan da dört mevsime göre gerekli hazırlıklarınızı yapmanız gerekiyor. Kış mevsimine geçtiğinizde sorun yaşamamak için, yazdan itibaren yiyecek ve kömür stokunuzu iyi yapmazsanız kara kışın ortasında kalabiliyorsunuz. Birçok türden elementler barındıran bu oyun için, geliştirici ekibin yol haritasına göre de daha fazla etkileşim ve mekaniğin ekleneceği de göz önünde bulundurulsa Fabledom için masal gibi bir oyun desek yanlış olmaz.
0 Yorum