Heading Out inceleme – Mavi Kol

Amerika’nın geniş yollarında özgürlüğün tadını çıkarmaya hazır mısınız? Heading Out, bizi 1970’lerin atmosferine götüren, tamamı yolda geçen bir macera oyunu. Bu oyunda, Amerika’nın dört bir yanını dolaşırken, bir yandan da yolculuğumuz boyunca karşımıza çıkan zorluklarla ve yolculuğumuzu etkileyecek kararlarla yüzleşiyoruz. İsmi belli olmayan gizemli bir karakteri yönettiğimiz oyunda, dünyanın en hızlı araba yarışçısını yenmek gibi bir hedefle birlikte, peşimizden sürekli bir şekilde bizi kovalayan bir korku bulutundan kaçmaya çalışıyoruz. Karakterimiz her ne kadar gizemli bir tipleme olsa da tüm ülke çapında adı duyulmuş bir gezgin kendisi, The Interstate Jackalope lakabıyla her radyoda karakterimizin şöhretini duymak mümkün. Bu şöhretin iyi mi, yoksa kötü mü ilerleyeceğine ise biz yön veriyoruz. Yolculuk boyunca yaptığımız neredeyse her şey bu şöhret sistemini etkiliyor. İki eyalet arası yolculuk yaparken çok hız yaparsanız eğer, polis tarafından aranmaya başlıyorsunuz. Yakalanırsanız da hemen kenara çekiyorlar sizi, tabii ki bu noktada kaçmayı da tercih edebiliyorsunuz. Bu durumda ise polisle aranızda […]

Heading Out inceleme – Mavi Kol

Amerika’nın geniş yollarında özgürlüğün tadını çıkarmaya hazır mısınız? Heading Out, bizi 1970’lerin atmosferine götüren, tamamı yolda geçen bir macera oyunu. Bu oyunda, Amerika’nın dört bir yanını dolaşırken, bir yandan da yolculuğumuz boyunca karşımıza çıkan zorluklarla ve yolculuğumuzu etkileyecek kararlarla yüzleşiyoruz. İsmi belli olmayan gizemli bir karakteri yönettiğimiz oyunda, dünyanın en hızlı araba yarışçısını yenmek gibi bir hedefle birlikte, peşimizden sürekli bir şekilde bizi kovalayan bir korku bulutundan kaçmaya çalışıyoruz.

Karakterimiz her ne kadar gizemli bir tipleme olsa da tüm ülke çapında adı duyulmuş bir gezgin kendisi, The Interstate Jackalope lakabıyla her radyoda karakterimizin şöhretini duymak mümkün. Bu şöhretin iyi mi, yoksa kötü mü ilerleyeceğine ise biz yön veriyoruz. Yolculuk boyunca yaptığımız neredeyse her şey bu şöhret sistemini etkiliyor. İki eyalet arası yolculuk yaparken çok hız yaparsanız eğer, polis tarafından aranmaya başlıyorsunuz. Yakalanırsanız da hemen kenara çekiyorlar sizi, tabii ki bu noktada kaçmayı da tercih edebiliyorsunuz.

Bu durumda ise polisle aranızda bir kovalamaca başlıyor, eğer eyaletin sınırına kadar kaçabilir ya da polisleri saf dışı bırakabilirseniz yolculuğunuza güvenle devam edebiliyorsunuz. Polislerden bir kez kaçmış olmak ise tekrar karşılaşma riskinizi sıfırlamıyor. Daha sonra tekrar denk gelmeniz durumunda senaryo tekrar ediyor. Eğer yeteri kadar paranız varsa da cezanızı ödeyip, yolunuza devam etme şansınız var. Üstelik bir eyaletten diğerine geçtiğiniz zaman, oradaki suç kaydınıza göre muamele görüyorsunuz.

Bir eyalette tüm polis departmanı peşinizdeyken, bir başka eyalette ise polislerle selamlaşarak yolculuk yapabiliyorsunuz. Bu karşılaşmalar aslında sadece polislerle kısıtlı değil, bir mekanik olarak bulunsalar bile polis dışında çok daha öne çıkan karşılaşmalar mevcut. Örneğin, şöhretinizi duyup, sizinle para karşılığı yarışmak isteyenlerle veya radyo kanallarının güncel yayınlarıyla ilgili karşılaşmalar da yaşıyorsunuz. Bunların bazılarında önemli kararlar vermemiz gerekse de bazıları sadece birer sekans olarak karşımıza çıkıyorlar.

Amerika’nın eyaletlerini bir bir gezdiğimiz oyunda, sürüş mekanikleri ve kaynak yönetimi arasında bir denge kurmamız bekleniyor. Nitekim arkamızdan bizi kovalayan korku bulutu, mola vermemizi pek sevmiyor ve buna izin de vermiyor. Yol boyunca verdiğimiz kararlara göre bulunduğumuz bölgelerde geçirdiğimiz zamana dikkat etmemiz gerekiyor. Bir eyalete ulaştığımız sırada, çevreyi keşfedip odak seviyemizi yüksek tutmak için dinlenecek yerler arayabiliyor veya aracımızın durumuna bağlı olarak tamiriyle ilgilenebiliyoruz.

Bu iki durumda da belirli bir süre zaman harcamak zorunda kalıyoruz. Üstelik bir sonraki yolculuğumuzu da ekonomik olarak planlamamız gerekiyor. Yolun uzunluğunu, karşılaşma ihtimalimiz olabilecek engelleri ve etkinlikleri ve en temel olarak da benzinimizi ve yol için harcayacağımız parayı planlamamız gerekiyor. Eğer benzin alacak paramız yoksa her eyaletten bir polis kovalamacasıyla birlikte aksiyon dolu anlar yaşayarak ayrılabiliyoruz ancak. Bunları atlatmak ve huzurlu bir yol geçirmek istiyorsanız da kurallara uyup, düzenli olarak size gelir sağlayacak birkaç iş yapmanız gerekiyor.

Örneğin, zaman zaman bazı şehirlerde denk gelebileceğimiz taşımacılık işleriyle karşılaşabiliyoruz. Bir eyaletten aldığımız paketi, talep edilen eyalete götürmek için aldığımız bu işlere göre de yolculuğumuzun rotası değişiklik gösterebiliyor. Bu rota değişikliklerine ciddi dikkat etmek gerekiyor çünkü bir yandan da arkamızda korku bulutunun bizi takip ettiğini unutmaya gelmiyor. Eğer bu korku bulutu tarafından yakalanırsanız ve kaçmaya fırsatınız bile yoksa, anında sizi öldürüyor ve oyunumuz bitmiş oluyor. Bu nedenle hedefimize doğru yolculuğumuzu planlarken bu noktaya aşırı önem vermek gerekiyor.

Her eyaletten bir diğerine giderken seçtiğimiz yöne doğru tek bir seçim hakkımız oluyor. Geri dönmek istersek tabii ki de dönebiliyoruz ama korku bulutu geçtiğimiz yerlerden peşimize takılması yetmiyormuş gibi tam bir ağ şeklinde tüm haritada yayılarak bizi arayıp sıkıştırmaya çalışıyor. O nedenle doğru bir rota çizmek oyun için kritik bir noktada. Üstelik önümüze çıkabilecek trafik sıkışıklıklarını göz önünde bulundurursak, bir hayli zorlu yolculuklar geçirmek işten bile değil. Bunun dışında eyaletlerde karşılaştığımız senaryolar özenle yazılmış ve her biri merak uyandıran bir anlatımla sunulmuş.

Heading Out

Bir yerde evlenmek istemeyen bir gelinle karşılaşıp kaçırmayı veya düğünde şahitlik yapmayı, dolayısıyla zaman kaybetmeyi, seçebiliyoruz. Başka bir yerde ise kendi cenazesine katılmaya giden bir kişiden ehliyetini hediye olarak alıyoruz ve eyaletlerin trafik polisleriyle olan ilişkilerimizde bu şekilde bir alternatif yol açılıyor. Bu tarz tonla karşılaşma ve oynanışa etki eden hikayeyle karşılaştığımız Heading Out, her an bizi şaşırtabilecek bir yapım. Müzikler de açıkçası atmosfere çok güzel yedirilmiş ve adeta bir ahenk için birbirlerini tamamlar bir durumdalar.

Oyunda yaptığımız her yarış, her kovalamaca, her trafik yarışı kısacası aracımızı kullandığımız kısımların her birinde sürekli bir müzik bize eşlik ediyor. Üstelik yolculukların süresi de şarkı süresi olarak ifade ediliyor. Diyelim ki bizimle yarışmak isteyen birkaç araba yarışçısıyla denk geldik, bizim şöhretimizden dolayı bizimle para karşılığı yarışmak istiyorlar ve bir yandan da bunu haber olarak da yaymak istiyorlar. Bu yarışların tamamı yarışta çalacak olan şarkıların süresi olacak şekilde belirlenmiş. Zaman zaman Chill Race adı verilen kafa dinleme sekanslarında da aynı şekilde ya müzik dinlemeyi ya da radyo programı dinlemeyi seçebiliyoruz ve yolculuklar bunların sürelerine göre belirleniyor.

Radyo programlarının içerikleri ise kişiselleştirilmiş bir deneyim sunuyor. Toplamda üç adet kısımdan oluşan Heading Out, her kısmın başında bize belirli kısa ve kişisel sorular yöneltiyor. Bunlara isterseniz gerçekten hissettiğiniz ve doğru olan şekilde cevap verebiliyorsunuz. Bunun yanı sıra bu sorulara göre kişiselleştirilmiş radyo yayınları olacağı için hassas olduğunuz konular yerine rastgele şeyler konuşulması için de bir seçenek eklenmiş durumda Heading Out radyo programları için. Böylece oyuncular için tecrübe farkı olmasa da isteyenler için daha kişiselleştirilmiş bir deneyim fırsatı da sunulmuş.

Genel olarak baktığımız zaman Heading Out, monokrom görsel tarzı, tekrar tekrar oynanabilir yapısı ve hikaye kısmıyla ilgi çekici bir performans ortaya koyuyor. Bir yerden sonra sürüş mekanikleri kendini çok fazla tekrar ediyor da olsa, hikaye içerisinde karşılaştığımız ahlaki ikilemler ve bu noktalarda aldığımız kararların oynanışa etki etmesiyle birlikte orijinal fikirlerle karşımıza çıkıyor. Amerikan yollarında maceradan maceraya atılıp, bir yandan korkularınızdan kaçarken bir yandan da dünyanın en hızlı araba yarışçısını yenmek için yollara düşmek istiyorsanız Heading Out tam da aradığınız oyun olabilir.

Olumlu

Hikaye anlatımı seslendirmesi kaliteli.

Müzikler ve atmosferin birleşimi etkileyici.

Radyo programlarını dinleyip yolculuk yapmak keyifli.

Monokrom görsel tarz atmosfere çok güzel etki etmiş.

Karar vermemiz gereken karşılaşmalar ve oyuna etkileri.

Olumsuz

Oyun içi NPC seslendirmeleri oldukça kalitesiz.

Bir yerden sonra mekanikler ve oynanış kendini çok tekrar ediyor.

Yolculuklar bazen çok baştan savma şekilde ilerleyebiliyor.

Benzer Yazılar

Victoria 3: Spheres of Influence inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Victoria 3 gibi karmaşık bir simülasyonda neler olup bittiğine dair en ufak bir ipucunu takip etmeyi başardığınızda, kaçamayacağınız bir dünya haline geliyor kendisi. Dahası, Sphere of Influence isimli ek paketin yeni eklentileri, bu video oyununa atlayıp ülkenizi zafere taşımak ya da iflasa sürüklemek için mükemmel bir zaman olarak sunuluyor. Bu oyunu ilk oynadığımda, ekonomik ve politik sistemlerinin ne kadar derin olduğunu kavrayamamıştım ve bu simülatörün ne kadar karmaşık olduğunu fark etmiştim. İşte bu ek paket, oyunu daha da derinleştiriyor. Sizi tarihsel olarak doğru bir senaryoya götüren basit bir simülatör değil Victoria 3. Aslında tam tersi. Herhangi bir ülkeyi seçip hayali senaryolara sokabilir ve tarihin akışını değiştirebilirsiniz. Bu video oyununun her özelliğinin incelikleri harika olsa da Sphere of Influence çok daha fazlasını ekliyor. Bunun da ötesinde, harika olsa da yine de oyuna başlama sürecini yeni oyuncular çok kolaylaştırmıyor. Eğer bu oyunu ilk kez oynuyorsanız, hikayeyi oluşturan kişinin siz olduğunuzu bilmelisiniz. Zafere […]

First Dwarf ön inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 2 ay önce

Cücelerin harika birer mühendis olup, başka bir şey olamadığı klişesi şimdi de First Dwarf isimli bir Erken Erişim oyunu ile karşımıza çıktı. Aslında gayet güzel müzikler ve çizgi film tarzı, ilgi çekici bir sinematik ile başlayan bu video oyununda önce Viking temasını görüyoruz, sonra cüceleri görüyoruz, sonra karşımıza robotlar çıkıyor ve işin içine bir de küçük ejderhalar giriyor… Tüm bunlar olurken de uçan bir gemidesiniz tabii ki. Gemimiz uçan bir adaya düşüyor ve burada da bizim hayatta kalma maceramız başlıyor. Bu arada, ejderha da İngilizce konuşuyor. First Dwarf; materyal toplama, eşya üretme, keşif yapma, hayatta kalma ve savaşma elementlerine odaklanıyor. Oyunda yapmanız gereken ilk şey etraftan biraz materyal toplamak ve kendinize bir üs kurmak. Bu arada, oyundaki binalar elektrik yerine mana kullanıyor. Bu yüzden üssünüzü yaparken, mana kaynağı olan bir yere gitmeniz en akıllıca olanı. Oyunda bunun gibi birkaç ufak tefek detay mevcut. Oyundaki ilk anlarımız odun kesmek, taş çıkartmak, […]

Sons of the Forest inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Sons of the Forest içerisinde ilk kez birini gerçekten öldürdüğünüz zamanı unutmak oldukça güç. Benim için bu an, hasar almış ama her zaman güvenilir kalmayı başaran takım arkadaşım Kelvin ile uzak adaya ilk iniş yaptığımızda ya da yamyam yerlilerle sadece bir mızrak ile karşı karşıya geldiğimde yaşanmadı aslında. Belki de bu ada, sözde canavarların yerine geçerek, insanlığı uçuruma itmenin ne kadar istekli olduğunu görmek için bir test. Belki de gerçekten “ormanın oğullarıyız”, kim bilir? Tüm bunları sesli düşünürken Kelvin tabii ki beni pek dinlemedi. Kelvin, boş boş başını salladı ve daha fazla odun toplamaya devam etti ama anlattığım bu şey, girdikten neredeyse tam bir yıl sonra erken erişimden çıkan oyunun yalnızca bir bileşeni. Diğer tarafta ise kurgu ve hikaye var. PuffCorp şirketinin CEO pozisyonunda yer alan Edward Puffton olarak, karımız Barbara ve kızımız Virginia kaybolduktan sonra onları bulmak için Site 2 olarak adlandırılan gizemli bir adaya gidiyoruz. Çok geçmeden helikopteriniz […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele

Web sitemiz, gezinme deneyiminizi ve ilgili bilgileri sağlamak için çerezleri kullanır. Web sitemizi kullanmaya devam etmeden önce, şunları kabul etmiş olursunuz.