BlackMill Games isimli oyun geliştirme stüdyosunun Birinci Dünya Savaşı temalı önceki iki FPS deneyimi olan Tannenberg ve Verdun yapıtlarından keyif almıştım. Açıkçası, o her iki oyun da gerçekçi mekanikleri, görselliği ve ses tasarımını kusursuz bir şekilde harmanlayan ve aynı zamanda mükemmel bir şekilde ulaşılabilir olan başyapıtlar idi. Oyunları özellikle de çevrim içi olarak oynuyorsanız, oldukça zorlayıcı da olabiliyorlardı. Bu zorlu yapıya rağmen çoğunlukla tatmin edici ve ödüllendirici bir temeli de koruyorlardı. Dolayısıyla, bu oyun serisine yapılan en yeni giriş olan Isonzo yapıtını inceleme fırsatı verildiğinde ne kadar sevindiğimi tahmin edebilirsiniz.
Isonzo yapıtının tek oyunculu modu, önceki oyunlardaki kadar başarılı olmasa da genel oynanışı ve çevrimiçi maçları o kadar mükemmel ki bunu şimdiye kadar yapılmış en iyi Birinci Dünya Savaşı temalı nişancı oyunu olarak adlandırmakta tereddüt etmem. Yalnız, her şeyden önce bu oyunun tek oyunculu bileşenini tartışmak istiyorum. Böyle bir oyunu oynamamın birincil nedeninin yapay zeka maçları olduğunu söylediğimde azınlıkta olduğumu biliyorum. Dolayısıyla, çevrim dışı tarzdaki içeriklere ilgi duymuyorsanız, birkaç paragraf atlayabilirsiniz.
Önceki oyunlarda olduğu gibi Isonzo da botlara karşı çevrim dışı olarak oynama özelliğine sahip. Herhangi bir harita ve mod arasında seçim yapabilirsiniz ve büyük haritaların boş hissetmemesi için yeterli sayıda bota karşı bir savaş verebilirsiniz. Bu, özellikle oyun endüstrisinin çevrim dışı oyunlara yönelik tutumu göz önüne alındığında hoş bir adım. Ne yazık ki bu yapıtın tek oyunculu içeriği henüz hazır değil. Bunun ana nedeni yapay zekanın zayıf olması. Siz ateş etmedikçe veya bir hedef ele geçirilmedikçe hareket etmeyi reddediyorlar. Yani, tüm savaş gerçekten sizin omuzlarınızda.
Mevcut haliyle Isonzo yapıtını tek oyunculu bir deneyim olarak tavsiye etmek zor. Çevrim dışı maçlar için satın almayı umuyorsanız, oyundan zevk almayacaksınız. Temel oynanış ne kadar eğlenceli olursa olsun, tek başınıza iyi vakit geçiremezsiniz bu video oyununda . Bununla birlikte, zamanla bu durum mutlaka değişecektir. Verdun ve Tannenberg, beklediğiniz gibi işleyen mükemmel bir yapay zekaya sahip. Umarım geliştirici ekip, yalnız oynamayı tercih edenler için bu oyundaki yapay zekayı da yakında geliştirir ve oyunculara hoş bir tek oyunculu deneyim sunulabilir.
Şimdi tek oyunculu kısmı aradan çıkardığımıza göre, Isonzo yapıtının ne kadar inanılmaz olduğunu tartışalım. Bir maça başladığınız andan itibaren oyunun sadece serinin en iyi görünen oyunu değil, en iyi görünen nişancı oyunlarından biri olduğunu anlayacaksınız. Canlı renklerin muhteşem kullanımı, yemyeşil vadileri ve küle bulanmış harap binaları korkunç derecede gerçekçi çatışmalar kadar içgüdüsel hissettiriyor. Yoğun bir şekilde detaylandırılmış ortamlar bu sürükleyicilik hissini daha da artırıyor. Hem sürükleyici, hem de dudak uçuklatacak kadar dehşet verici bir görsellik var.
Görselliğin dışında Isonzo, önceki oyunlar kadar, hatta belki de daha fazla şaşırtıcı bir şekilde oynanıyor. Verdun ya da Tannenberg yapıtlarını uzun zamandır oynamadım ama silahların bu kadar vurucu ve tatmin edici olduğunu hatırlamıyorum. Bu elbette o inanılmaz oyunların itibarını zedelemek için değil. Aksine, bu yeni oyunun, o eski oyunlara göre ne kadar büyük bir gelişme olduğunu göstermek için söylüyorum. Bu sadece aynı serinin yeni bir oyunu değil. Bu oyun gerçekten de bir üst seviyeye çıkmış gibi hissettiriyor; diğer oyunların kalitesini koruyan ve aynı zamanda yenilikler getiren yeni nesil bir oyun gibi gösteriyor kendisini.
Belki de önceki oyunların en sevdiğim yönü, her bir maça hakim olan gerginlikti. Tek bir atışla ölebileceğiniz gerçeği, her hareketi potansiyel olarak tehlikeli bir hale getiriyordu. Neyse ki bu mükemmel devam oyununda bu aşırı gerilim seviyesi geri dönüyor. Sürekli arkanıza bakıyor, her hedefe aşırı bir dikkat duygusuyla yaklaşıyor, çok uzağa gitmediğinizden veya rakibin ateş hattına girmediğinizden emin oluyorsunuz. Elbette, asla çok emin olamazsınız ve çoğu zaman daha deneyimli bir avcının avı oluyorsunuz ama ben bunu oyunun cazibesinin bir parçası olarak gördüm.
Isonzo yapıtının bu gerilimi oluşturmaya gerçekten yardımcı olmasının yollarından biri de harita tasarımı. Birden fazla arazi ve topografya türünü içeren bu haritalar gerçekten muazzam. Bir tepenin dibinde bir çiftlik evini savunurken, düşmanın görüş alanınızda belirmesini nefes nefese beklerken, geri püskürtülüp yanan bir ormanın derinliklerinde kötü inşa edilmiş siperlere girmeye zorlanıyorsunuz. Her harita gerçekten dinamik hissettiriyor, ayrıntılı savaş alanları her bir çatışmanın taze ve yeni hissettirmesini sağlıyor. Çoğu haritayı birçok kez tekrar oynamama rağmen, sunabilecekleri her şeyi görmüş gibi hissetmediğimi söylemem yeterli.
Çevrimiçi bileşen açısından Isonzo mükemmel çalışıyor. Oyunu oynarken herhangi bir sorunla karşılaşmadım ve çoğu maçta botlar olmasına rağmen gerçek insanlara karşı oynamak canlandırıcı bir değişiklikti. Oyundaki farklı modlar çoğunlukla önceki oyunlardaki ile aynı, bir taraf çok az araziyle başlayıp haritada ilerlemeye ve savunmacının hedeflerini yok etmeye çalışıyor. Gerçek oyuncularla, savaş alanını kendinize ait kılmak için olasılıklara karşı savaşırken, bu oyun tarzı sonsuz heyecan verici hissettiriyor. Gerilim hiçbir zaman bitmiyor. Ayrıca önceki oyunlarda da bulunan kendi teçhizatınızı yaratma özelliği de mevcut.
Teçhizat yaratma ile çok fazla uğraşmamış olsam da iyi bir kişiselleştirilebilirlik hissi arayanların burada bunu kesinlikle aradıklarını elde edecekleri açık. Açıkçası, çok sık çevrim içi oyun oynayan biri değilim, bu yüzden ötesinde söyleyebileceğim fazla bir şey olmadığını hissediyorum: Isonzo, son derece keyifli bir çevrimiçi deneyim. Ayrıca, daha önce de belirttiğim gibi, bu seri gerçekçi mekaniklerini daha ulaşılabilir hale getirme konusunda her zaman iyi bir iş çıkartıyor. Bunun nedeni, bazı oyuncular profesyonel olsa da çoğunlukla herkesin aynı gemide olmasıdır. Gerçekçiliği, rakibinizi alt etmek için sizin de onlar kadar iyi bir şansınız olmasını sağlar.
Her saldırıyı planlayabilir ve hazırlayabilirsiniz ama iş başa düştüğünde, gerçekten ilk kimin ateş edeceği ile sonuçlanır savaş. Bu, normalde çok oyunculu oyunlar oynadığımda hissettiğim gibi hiçbir zaman takımın işe yaramaz bir üyesi gibi hissetmediğim anlamına geliyor; takımımın hedefi tamamlayabilmesini sağlamak için çok sayıda kişiyi ortadan kaldırabiliyordum. Bu her seferinde inanılmaz bir duygu. Bu video oyununun temel oynanışı o kadar gülünç derecede tatmin edici, görselleri o kadar nefes kesici, ses tasarımı o kadar korkunç derecede doğru ve haritaları geniş olduğu kadar yoğun bir şekilde ayrıntılı ki sürekli olarak harika zaman geçirdim.
Isonzo yapıtını bu serinin önceki oyunlarından keyif alanlara ve tatmin edici, gerçekçi bir Birinci Dünya Savaşı temalı nişancı oyunu arayan herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Sağlam bir çevrim dışı oyun isteyenler ise Verdun veya Tannenberg yapıtlarını oynayabilir. Umarım geliştirici ekip, bu oyunun yapay zekasını daha da geliştirir. Eğer bunu yaparlarsa, oyun gerçekten de şimdiye kadar yapılmış en iyi Birinci Dünya Savaşı temalı nişancı oyunu olacak. Türü, tarzı ve/veya temayı seviyorsanız, bu oyunu düşünmeden satın alabilirsiniz bence.
0 Yorum