Last Epoch inceleme – Mavi Kol

Beş yıl gibi bir süre boyunca erken erişimde kaldıktan sonra Last Epoch, nihayet tam sürümü ile karşımızda. Diablo IV ve Path of Exile 2 gibi oyunların arasında yer alan bu ARPG, uzun zamandır Diablo serisinin acemi dostu sistemleri ile Path of Exile serisinin amansız derinliği ve karmaşıklığı arasında ideal bir orta yol olarak lanse ediliyordu. Bir tutku projesi olarak kurulan Eleventh Hour Games tarafından inşa edilen bu oyun, kesinlikle acemi bir başlangıcın izlerini taşıyor. Yine de bu oyunun, türü seven ve oynamak için çok zaman harcayan insanlar tarafından yapıldığı da açık ve sonuçta ortaya çıkan ürün, şimdiye kadar oynadığım en keyifli oyuncu dostu ARPG deneyimlerinden biri, rakiplerinin not alması gereken bazı şekillerde türü ileriye götüren bir oyun. ARPG tipi deneyimlerin ganimet odaklı dünyası, Diablo ve Path of Exile serilerinin çatışan devleri tarafından o kadar kararlı bir şekilde yönetiliyor ki karşılaştırma yapmamak ayıp olurdu. Yine de konuyu uzatmamaya çalışacağım; Last Epoch […]

Last Epoch inceleme – Mavi Kol

Beş yıl gibi bir süre boyunca erken erişimde kaldıktan sonra Last Epoch, nihayet tam sürümü ile karşımızda. Diablo IV ve Path of Exile 2 gibi oyunların arasında yer alan bu ARPG, uzun zamandır Diablo serisinin acemi dostu sistemleri ile Path of Exile serisinin amansız derinliği ve karmaşıklığı arasında ideal bir orta yol olarak lanse ediliyordu. Bir tutku projesi olarak kurulan Eleventh Hour Games tarafından inşa edilen bu oyun, kesinlikle acemi bir başlangıcın izlerini taşıyor. Yine de bu oyunun, türü seven ve oynamak için çok zaman harcayan insanlar tarafından yapıldığı da açık ve sonuçta ortaya çıkan ürün, şimdiye kadar oynadığım en keyifli oyuncu dostu ARPG deneyimlerinden biri, rakiplerinin not alması gereken bazı şekillerde türü ileriye götüren bir oyun.

ARPG tipi deneyimlerin ganimet odaklı dünyası, Diablo ve Path of Exile serilerinin çatışan devleri tarafından o kadar kararlı bir şekilde yönetiliyor ki karşılaştırma yapmamak ayıp olurdu. Yine de konuyu uzatmamaya çalışacağım; Last Epoch oyununun neredeyse her açıdan Diablo IV yapıtının daha basit, daha sıkı odağı ile Path of Exile oyununun geniş, dolambaçlı sistemleri arasında yer aldığını söylemek yeterli olacaktır. Ortaya çıkan karışımın tadı bana tam olarak uyuyor ama bu karışımın sunulduğu tabakta ufak tefek sorunlar mevcut ne yazık ki.

Bu mekanik odaklı bir inceleme olacak; Last Epoch da temelde mekanik odaklı bir oyun. Oyunun en büyük gücü, yolun her adımında aklınıza gelebilecek her soru için bir cevaba sahip olması. Ayrıntılı bir oyun içi rehberden, teçhizatınızdaki her bir özelliğin tam olarak ne işe yaradığını ve hangi becerileri etkileyeceğini bilmenizi sağlayan yardımcı araç ipuçlarına kadar bu oyunu oynamak, maceranıza her zaman mümkün olan en iyi zamanı geçirdiğinizden emin olmak isteyen hevesli bir arkadaş tarafından destekleniyormuşsunuz gibi hissettiriyor. Bu deneyimin her iki tarafında da bulunmuş biri olarak, bu coşku çok işe yarıyor.

Başlangıçta önünüze pek çok seçenek koymasına rağmen, kendimi hızla ilk yapımı oluştururken buldum ve rehberlere veya çalışma tablolarına başvurmak zorunda kalmadan anında bana ait hissettiren bir şey bulmak son derece kolay. Last Epoch oyununa bir Acolyte olarak başladım. Bazı hafif deneylerle başlayan yapım hızla şekillendi ve neredeyse farkına bile varmadan yönüm belirlendi. Etrafımdakilerin zırhını enfekte edip, onları tüketirken sürekli olarak kendi şişmiş sağlık yenilenmemle savaşan kendine zarar veren zehir damlatıyorum. Kendi etimden kopan kemik parçalarını tüm orduları parçalayan, zırhlarını parçalayan ve ağır kanamalara neden olan seller ile düşmanlarıma saldırıyorum. Sıkıştığımda ise bedenimi patlatabilir, kısa bir mesafede reform yaparken etrafımdakilere zarar verebilirim.

Yukarıda bahsettiğim anları bir araya getiren imza yeteneğim ise tırpan kullanan bir Azrail’e dönüşerek düşmanların arasına dalıp ağır zehir birikimine yol açtığım ve can alıcı saldırılarım sürekli tükenen ikincil sağlık barını dolu tuttuğu sürece koruyabildiğim yeteneğim. Sınıf kimliği duygusu muhteşem ve yine de karakterimi donatabileceğim birçok yoldan sadece biri. Hepsiyle vakit geçirememiş olsam da bu duygu oyundaki beş sınıfta ve ilgili ustalıklarında da yankılanıyor. Her sınıf – Acolyte, Mage, Primalist, Rogue ve Sentinel – erkenden üç ustalıktan birine dallanıyor. Örneğin, Primalist, şekil değiştiren bir Druid olabilir, bir Shaman olarak elementleri kullanabilir veya bir Beastmaster olarak bir yoldaş ordusu çağırabilir.

Ne yazık ki beş sınıfın her biri için sadece bir karakter modeli var, alternatif cinsiyet veya görünüm seçenekleri yok ama yine de aldığınız teçhizatla hızlı bir şekilde kaplanacaksınız. Ustalık seçiminiz de erkenden yapılır ve Last Epoch içerisindeki çoğu kararın aksine, yeni bir karaktere başlamadan geri alınamaz. Bu da küçük bir ihmal gibi hissettiriyor. Temel sınıfınızla birlikte seçebileceğiniz 12 civarı aktif beceri ve bir pasif beceri ağacı elde ediyorsunuz. Ustalığınızı seçmek size dört veya beş yeni beceri setine ve ikinci bir pasif ağaca erişim sağlıyor ama yapınızı diğer iki ustalığın ilk yarısındaki beceriler ve pasiflerle de tamamlayabilirsiniz.

Emrinizdeki becerilerden, seviyelerde yükseldikçe uzmanlaşmak için beş tane seçeceksiniz. Yine de belirli birinden sıkıldığınıza karar verirseniz bunları çok fazla telaşlanmadan değiştirebilirsiniz. Seçtiğiniz beceriler, siz oynadıkça seviye atlıyor ve her biri, onları optimize etmenizi ve değiştirmenizi sağlayan kendi benzersiz yükseltme ağacını sunuyor. Last Epoch oyununun gerçekten kendine gelmeye başladığı yer burası; size basit istatistik bonuslarından ve ilişkili bir dezavantaja sahip daha güçlü güçlendirmelerden, bazı durumlarda beceriyi neredeyse tamamen farklı bir şey olarak yeniden tasarlayan işlevsellikte tam değişikliklere kadar her şeyi veriyor.

Bu durum Path of Exile oyununun beceri mücevher sisteminden farklı değil ama başlangıçtan itibaren çok daha yönlendirilmiş ve yönetilebilir hissettiriyor. Tüm bunları geliştiren ise teçhizatınız ve Last Epoch içerisinde bunlardan çok fazla var. Neyse ki ARPG tipi yapıtlarda alışık olduğumdan daha geniş bir envantere sahipsiniz ve en önemlisi, hepsini toplamanız beklenmiyor. Bunun ilk başta mantığa aykırı gelebileceğini biliyorum ama satıcılara satmak için eşyaları tutmanın bana neredeyse hiç altın vermediğini çabucak fark ettim ve bunun nedeni oyunun bulduğunuz en iyi teçhizatı almaya ve kendiniz daha fazla işleyip geliştirmeye çok daha fazla vurgu yapması. Yine de panik yapmayın; bu tip oyunlarda zanaatkarlığı tam olarak kavrayamamış biri olarak, bu oyunun kurulumu bir ARPG tipi yapıtta gördüğüm en basit ve tatmin edici sistemlerden biri.

Last Epoch

Last Epoch oyunun zanaatkârlığı, ekipmanlarınızı parçacıklarla doldurarak bonuslarını artırmakla ilgili. Maceraya atıldıkça bunlardan bolca kapacaksınız ama eşleşen parçaları elde etmek için ihtiyacınız olmayan teçhizatı parçalayarak belirli parçaları elde edebilirsiniz. Yalnızca elinizdeki parçalar ve eşyanın potansiyeli ile sınırlısınız – her stat artırıcı parça yerleştirdiğinizde, rastgele bir miktar potansiyel harcarsınız ve hepsi bittiğinde o eşya artık daha fazla geliştirilemez. Yardımsever bir şekilde, nerede olursanız olun anında zanaat demirhanesini açabilirsiniz, böylece kullanmayacağınız harika özelliklere sahip bir eşya bulursanız, onu hemen orada parçalayabilirsiniz.

Tüm zanaat malzemeleriniz sınırsız bir kutuda saklanır ve tek bir düğmeye tıklayarak aldığınız her şeyi doğrudan buraya atabilirsiniz. Mevcut alanınızı en üst düzeye çıkarmak için envanter yönetiminin Tetris bulmacasını anında çözen ve istediğiniz her şeyi almayı her zamankinden daha kolay hale getiren kullanışlı bir sıralama düğmesi bile var. Tüm bunların işe yaramasını sağlayan gizli sos ise Last Epoch oyununun ganimet filtresi. Uzun zamandır bu tip oyunlarda kendi ganimet filtrelerimi yapmaktan uzak durdum ama geliştiriciler, bunları o kadar harika bir şekilde basit sundu ki bir angarya gibi değil de parmak uçlarımdaki sihir gibi hissettiriyor.

Karmaşık, derinlemesine bir filtre oluşturmak istiyorsanız veya hızlı bir kopyalama ve yapıştırma ile önceden yapılmış bir filtre indirmek istiyorsanız, bunu yapabilirsiniz ama ben kendimi sadece bir tanesini uyarlarken buldum. Yeni bir şapka mı arıyorsunuz? Tüm sınıf miğferlerinizi pembe olarak görünecek şekilde ayarlayın veya menünün derinliklerine inip, istediğiniz şapkaları tek tek seçin. Daha fazla ateş direnci mi arıyorsunuz? Bununla birlikte düşen eşyalarda vurgulama seçeneğini işaretleyin ve büyük, kalın etiketlerle görünsünler. Bir daha asla basit, beyaz nadirlikte bir eşya görmek istemiyor musunuz? Hepsini gizlediğinizde sonsuza kadar özgürsünüz ama filtreyi geçici olarak devre dışı bırakmak ve neleri kaçırmış olabileceğinizi görmek için oyun sırasında her zaman X tuşuna basılı tutabilirsiniz. Bu da çok hoş bir detay.

Her ne kadar temelde Last Epoch oyununun amacı bunlar olsa da teçhizat, beceriler ve istatistikler konusunda uzun süredir bocaladığımın farkındayım. Sonuçta, oyunun yapıları yapmak heyecan verici, güçlü ve size ait hissettirmeli ve bu konuda gerçekten çok iyi. Peki ya senaryo? Temel anlatı, oyuna adını veren Son Çağ sayesinde beş farklı çağ arasında zaman yarıklarında seyahat edebilme yeteneğine sahip olmanız – tarih öncesi Kadim çağ, Tanrıların İlahi çağı, İmparatorluk çağı, fütüristik, çökmekte olan Harap çağ ve Zamanın Sonu’nun ta kendisi. Sonuç olarak, özellikle ilk aşamalarda, sürekli olarak zaman çizelgeleri arasında savrulduğunuz, her birinin fantastik isimler ve fraksiyonların açıkçası yönetilemez bir tufanında başınızın üzerine bilgi döktüğü, genellikle biraz dağınık hissedebileceğiniz bir şey ortaya çıkıyor.

Last Epoch

Neyse ki Last Epoch oyununun hikayesi aslında ikinci yarısında oturuyor ve çok daha odaklanmış ve akıcı hale geliyor, bunun oyunun erken erişim boyunca geliştirilmesinin bir sonucu olup olmadığını merak etmeme neden oldu. Her iki durumda da, Diablo IV oyununun senaryosu ölçeğinde sinematik bir deneyim bekliyorsanız, doruk noktasına doğru bazı güçlü bölüm sonu canavarı dövüşleri olmasına rağmen, muhtemelen biraz etkileneceksiniz. Bahsedilmesi gereken bir diğer önemli şey ise ciddiye mi alınmak, yoksa her şeyi bir şaka olarak mı ele almak istediğinden emin olmayan yazım. Size sürekli diyalog seçenekleri sunuluyor ama neredeyse hepsinin alaycı veya esprili bir tonu var ve sonuçta karakterlerin gerçekte ne olduğunu gerçekten umursamadıkları ve sadece yolculuk için birlikte oldukları hissini veren bir hikaye ortaya çıkıyor.

Bundan nefret etmedim, hatta zaman zaman beni güldürdü ama dünyayı yok eden tüm felaketlere rağmen, bazılarını soğuk hissettirebilecek yankılanan bir samimiyetsizlik var. Ortam da oldukça fantastik bir çeşitlilik sunuyor ve dinozorlardan, uzay tanrılarına kadar her şeyle karşı karşıya geliyorsunuz ama yine de bir noktada kendimi farelerle çevrili bir kanalizasyonda bulmayı başardığım için memnun oldum. Bazı şeyler asla değişmiyor… Last Epoch, tematik tutarlılıktan yoksun olsa da çeşitlilik açısından kazançlı ve düzinelerce hatta yüzlerce saat boyunca eziyet etmek isteyebileceğiniz bir oyun için bu belki de memnuniyet verici. Görsel olarak, kesinlikle AAA seviyesindeki oyunlardaki gibi bir ciladan uzak ama yine de oyuna bakmak hoş.

Savaş da iyi hissettiriyor, belki en yakın rakipleri kadar sıkı değil ve hem Diablo IV, hem de Path of Exile 2 içerisindeki varlığının yanı sıra özel bir atlatmanın olmaması dikkat çekiyor ama bunun kaymasına izin vermek için emrinizde yeterince özel hareketlilik becerisi var ve gelen tehlike işaretlerinin netliğine özellikle değinmek gerek. Hem daha büyük düşman saldırı animasyonları, hem de yerdeki bundan kaç diyen işaretler, savaşın sıcağında sürekli olarak kolayca fark ediliyor ve geldiğini görmediğiniz bir şey yüzünden ölmenin hayal kırıklığını önlüyor. Düşman değiştirici açıklamaları da açık ve net, bu nedenle neyle karşı karşıya olduğunuzu görmek kolay ve hızlı.

Last Epoch oyununun hikayesi ilerledikçe oldukça zorlaşıyor, bu yüzden teçhizatınızı sıfıra kadar tutmanız gerekecek. Yaklaşık sekizinci bölümde, elemental dirençlerinizin gerçekten sıfıra kadar olması gerekiyor, yoksa bir anda eriyeceksiniz. Öldüğünüzde hangi hasar türünün sizi öldürdüğü söyleniyor ama ne yazık ki sadece son vuruş için. Neyse ki yukarıda bahsedilen işçilik ve ganimet filtresi, savunmanızdaki boşlukları çözmeyi nispeten kolaylaştırıyor. Ana hikayeyi gerçekten bitirmeden önce oyun sonuna atlama yeteneği ile birleşen bir gerçek mevcut. Sekizinci perdenin sonunda bir duvara çarptığımda orada kısa bir gezintiye çıktım ve neredeyse hiç vakit kaybetmeden bazı büyük yükseltmeler yaptım ve rotama geri döndüm. Bu güzel hissettirdi.

Last Epoch

Oyun sonu, zamanınızın çoğunun geçmesi gereken yer ve üç ana bölüme ayrılmıştır. Hedefleri tamamlarken ve sonunda zorluğu ve bununla birlikte potansiyel ödülleri daha da artırmak için hikaye görevlerini üstlenirken bir dizi seviye (Echo) boyunca savaştığınız Kader Monoliti içerikleri temelde yer alıyor. Üstlendiğiniz her seviyenin belirli zorluk değiştiricileri var ve çoğu durumda bunlar üstlendiğiniz sonraki birkaç seviye boyunca devam eder. Bu nedenle ağdaki rotanızı akıllıca çizmeniz gerekir. Monolit içindeki tüm bir zaman çizelgesini tamamladığınızda karakteriniz için kalıcı bir kutsama da elde edeceksiniz. Bu pek de devrim niteliğinde bir şey değil. Last Epoch içerisindeki oyun sonunun ikinci bileşeni ise Arena. Bu, oyunun en basit mücadelesidir ve hiç bitmeyen bir dalga hayatta kalma moduna indirgenir. Bununla birlikte, liderlik tablolarını bulacağınız yer burasıdır. Bu yüzden dünyanın en iyisi olduğunuzu kanıtlamak istiyorsanız, işte şansınız. Sınıf, mod ve oyuncu sayısına göre de filtreleme yapabiliyorsunuz, bu da her zaman adil karşılaştırma olmasını sağlıyor.

Bulmacanın son parçası ise Last Epoch oyununun zindanları. Bunlar, geliştirici ekibin her biri benzersiz mekanikler ve tamamlandığında özel, değerli bir ödülle gelen gerçek asıdır. İlki olan Lightless Arbor içerisinde savaşırken ateşi korumanız gerekiyor; sonuna ulaştığınızda giderek artan sayıda ödül için kumar oynamak üzere bir kasaya daha fazla altın pompalayabilirsiniz. İkincisi olan Soulfire Bastion içerisinde ise ölümcül hasarlardan kaçınmak için bir element kalkanını ileri geri hareket ettirmeniz gerekecek; bunu başardığınızda seçtiğiniz yeni teçhizat türleri için zar atabilirsiniz. Son ve en ilginç olanı ise Temporal Sanctum. Bunu yenmek, hem engelleri aşmak, hem de içinde karşılaşacağınız düşmanlarla başa çıkmak için birden fazla zaman çizgisi arasında geçiş yapmanızı gerektirir. Sonunda, en güçlü eşyaları yapmak için kullanılan bir ganimet bulunur.

Efsanevi potansiyele sahip benzersiz bir eşya (kendine özel bonusu olan) bulduğunuzda, o zindandan çıkarttığınız ögeyi kullanarak başka bir yüksek statülü eşyayı parçalayabilir ve gerçekten güçlü bir şey yapabilirsiniz. Bu zindanlar belki de Last Epoch içerisindeki en sevdiğim özellik ve tek dezavantajı başlangıçta sadece üç tane olması. Görünüşe göre oyunun elinde başka bir koz daha var: Eşya grupları. Hikayenin sonuna doğru, diğer oyuncularla ticaret yapmanızı sağlayan tüccar loncasına ya da ticaret yapmanızı kısıtlayan ancak kendi eşya düşürme oranlarınızı önemli ölçüde artıran şans çemberine katılma seçeneğiniz olacak. Bu, diğer oyuncularla teçhizat takası yapmayı seven oyuncular ile tek başına takas yapmayı seven oyuncular arasındaki dengeyi sağlamanın şimdiye kadar gördüğüm en akıllıca yollarından biri.

Last Epoch ayrıca hem yalnızca kendi oyununuzda düşen eşyaları kullanabileceğiniz, hem de kendi alt karakterlerinizden eşya almanızı engelleyen daha katı bir versiyon sunuyor. Daha da iyisi, bir arkadaşınızla düzenli olarak oynadığınızda, bulduğunuz herhangi bir eşyayı ona hediye olarak göndermek için kullanabileceğiniz özel bir para birimi kazanacaksınız, siz aktif olarak onunla birlikte oynamadığınız sırada düşmüş olsa bile. Aynı zamanda oyunu tamamen çevrimdışı oynama seçeneği de var. Bu da hoş bir eklenti ama çevrimdışı karakterleriniz, çevrimiçi listenizden ayrı tutuluyor. Bu oyunun belki de oynadığım en oyuncu dostu ARPG olduğundan bahsetmiştim ve kapanışta bunu tekrar vurgulamak istiyorum. Şimdi gelin, o kapanışa geçelim.

Last Epoch

Yol boyunca verdiğiniz her karar, iyi vakit geçirmenize yardımcı olmak için tasarlanmış gibi hissettiriyor. Diablo IV oyununun altı zula sekmesi hakkındaki tüm tartışmaları hatırlıyor musunuz? Last Epoch, size hepsi oyun içi altınla satın alınabilen 200 tane veriyor ve bunları yeniden adlandırabiliyor, yeniden renklendirebiliyor ve hatta ayrı klasörler halinde sıralayabiliyorsunuz. Blizzard Entertainment tarafından sunulan teklifi büyük ölçüde gölgede bırakmanın ötesinde, bu aynı zamanda Path of Exile içerisindeki zula sekmelerini satın almak için 35 USD harcadığınızda elde edeceğinizden çok daha fazla depolama alanı anlamına geliyor. Bu kolaylık tüm oyun boyunca da devam ediyor. Buz yapınızı tamamlayacak beceriler mi arıyorsunuz? Bundan bahseden tüm pasif puanlarınızı vurgulamak için arama çubuğuna buz yazmanız yeterli.

Eşya istatistiklerinizin hangi seviyede olduğundan emin değil misiniz? Alt tuşunu basılı tuttuğunuzda olası istatistik rulosu aralığı size söylenecektir. Aslında, teçhizattaki her bir istatistiğin ne işe yaradığına ve gerektiğinde diğer sistemlerle nasıl etkileşime girdiğine dair ayrıntılı bir açıklama bile alacaksınız. Bonus elemental hasarın, yıldırım yapınızı etkileyip etkilemediğini mi merak ediyorsunuz? Kontrol etmek için alt tuşuna basılı tutun ya da yeteneklerinizin üzerine gelerek çıktılarına fayda sağlayacak etiketlerin tam listesini görün. Last Epoch, yolun her adımında hiçbir konuda karanlıkta kalmadığınızdan emin olmak istiyor ve bu da denemeyi teşvik etmeye hizmet ediyor. Karakterimle hikaye boyunca ve oyun sonuna kadar ilerledikten sonra, aynı şeyi daha fazla karakter üzerinde yapmak için sabırsızlanıyorum.

Yine de oyun sorunsuz değil. Oyun sonu içerikler muhtemelen başlangıç için bol miktarda var ama geliştirici ekibin her şeyi taze hissettirmek için mevsimsel döngüleri ile yeni sistemler ve özellikler sunması gerekecek. Bazı zorlu dövüşlerinden gerçekten keyif almış olsam da henüz Path of Exile oyunundaki zirve bölüm sonu canavarları seviyesinde bir şeyle karşılaşmadım. Ayrıca, oyunu oynamak için en iyi SSD parçalarından birini kullanıyor olmama rağmen yükleme süreleri de istediğimden daha fazla uzama eğiliminde. Last Epoch içerisinde kozmetik temelli mikro ödemelerin de olacağını belirtmek önemli. Geliştiriciler, bunların yalnızca kozmetik olacağı, satın alınabilecek herhangi bir kolaylık veya güç bulunmayacağı konusunda kararlı ama bu şu anda gerçek para harcamadan karakterinizin kıyafetinin görünümünü pek değiştiremiyorsunuz.

Diablo IV ve Path of Exile, kendi topluluklarının tüm duruşlarına rağmen hiçbir zaman gerçek anlamda rakip olmadılar – ARPG formatına oldukça farklı iki yaklaşım sunuyorlar. Last Epoch, kendisini bu iki oyun arasında konumlandırarak her ikisinin de doğrudan rakibi olarak hareket ediyor ve yine de bir şekilde iki pazar liderine aynı anda cazip bir alternatif sunmayı başarıyor. Diablo IV yapıtının şu anda sunduğundan biraz daha uzun vadeli derinlik ve çeşitlilik isteyen biriyseniz veya Path of Exile içerisinde aylar ve yıllar yerine saatler ve haftalar içinde öğrenebileceğiniz bir alternatif arıyorsanız, Last Epoch aradığınız oyun olabilir. Last Epoch, mekanikleri ön planda tutan ve bunu sınıf kimliği duygusuyla yapan bir ARPG. Oyuncu dostu tasarımı, iş için ihtiyacınız olan tüm araçlara sahip olmanızı sağlar ve rakipler, bu oyuna dikkat etseler iyi olur.

Olumlu

Attığınız her adıma ve geçirdiğiniz her saate saygı duyan bir ARPG.

Her mekanik özenle oluşturulmuş ve oyunu en iyi şekilde derinleştiriyor.

Karakter yapısı konusunda akıl almaz derecede bir özgürlük var.

Şahane bir oyuncu dostu yapısı var; alternatiflerinin yanında taptaze duruyor.

Olumsuz

İlk yarısı biraz fazla basit ve sıkıcı.

Oyun sonu içerikler çeşitli değil.

Yükleme süreleri biraz fazla uzun.

Optimizasyonu başarılı değil.

Benzer Yazılar

Victoria 3: Spheres of Influence inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Victoria 3 gibi karmaşık bir simülasyonda neler olup bittiğine dair en ufak bir ipucunu takip etmeyi başardığınızda, kaçamayacağınız bir dünya haline geliyor kendisi. Dahası, Sphere of Influence isimli ek paketin yeni eklentileri, bu video oyununa atlayıp ülkenizi zafere taşımak ya da iflasa sürüklemek için mükemmel bir zaman olarak sunuluyor. Bu oyunu ilk oynadığımda, ekonomik ve politik sistemlerinin ne kadar derin olduğunu kavrayamamıştım ve bu simülatörün ne kadar karmaşık olduğunu fark etmiştim. İşte bu ek paket, oyunu daha da derinleştiriyor. Sizi tarihsel olarak doğru bir senaryoya götüren basit bir simülatör değil Victoria 3. Aslında tam tersi. Herhangi bir ülkeyi seçip hayali senaryolara sokabilir ve tarihin akışını değiştirebilirsiniz. Bu video oyununun her özelliğinin incelikleri harika olsa da Sphere of Influence çok daha fazlasını ekliyor. Bunun da ötesinde, harika olsa da yine de oyuna başlama sürecini yeni oyuncular çok kolaylaştırmıyor. Eğer bu oyunu ilk kez oynuyorsanız, hikayeyi oluşturan kişinin siz olduğunuzu bilmelisiniz. Zafere […]

First Dwarf ön inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 2 ay önce

Cücelerin harika birer mühendis olup, başka bir şey olamadığı klişesi şimdi de First Dwarf isimli bir Erken Erişim oyunu ile karşımıza çıktı. Aslında gayet güzel müzikler ve çizgi film tarzı, ilgi çekici bir sinematik ile başlayan bu video oyununda önce Viking temasını görüyoruz, sonra cüceleri görüyoruz, sonra karşımıza robotlar çıkıyor ve işin içine bir de küçük ejderhalar giriyor… Tüm bunlar olurken de uçan bir gemidesiniz tabii ki. Gemimiz uçan bir adaya düşüyor ve burada da bizim hayatta kalma maceramız başlıyor. Bu arada, ejderha da İngilizce konuşuyor. First Dwarf; materyal toplama, eşya üretme, keşif yapma, hayatta kalma ve savaşma elementlerine odaklanıyor. Oyunda yapmanız gereken ilk şey etraftan biraz materyal toplamak ve kendinize bir üs kurmak. Bu arada, oyundaki binalar elektrik yerine mana kullanıyor. Bu yüzden üssünüzü yaparken, mana kaynağı olan bir yere gitmeniz en akıllıca olanı. Oyunda bunun gibi birkaç ufak tefek detay mevcut. Oyundaki ilk anlarımız odun kesmek, taş çıkartmak, […]

Sons of the Forest inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Sons of the Forest içerisinde ilk kez birini gerçekten öldürdüğünüz zamanı unutmak oldukça güç. Benim için bu an, hasar almış ama her zaman güvenilir kalmayı başaran takım arkadaşım Kelvin ile uzak adaya ilk iniş yaptığımızda ya da yamyam yerlilerle sadece bir mızrak ile karşı karşıya geldiğimde yaşanmadı aslında. Belki de bu ada, sözde canavarların yerine geçerek, insanlığı uçuruma itmenin ne kadar istekli olduğunu görmek için bir test. Belki de gerçekten “ormanın oğullarıyız”, kim bilir? Tüm bunları sesli düşünürken Kelvin tabii ki beni pek dinlemedi. Kelvin, boş boş başını salladı ve daha fazla odun toplamaya devam etti ama anlattığım bu şey, girdikten neredeyse tam bir yıl sonra erken erişimden çıkan oyunun yalnızca bir bileşeni. Diğer tarafta ise kurgu ve hikaye var. PuffCorp şirketinin CEO pozisyonunda yer alan Edward Puffton olarak, karımız Barbara ve kızımız Virginia kaybolduktan sonra onları bulmak için Site 2 olarak adlandırılan gizemli bir adaya gidiyoruz. Çok geçmeden helikopteriniz […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele

Web sitemiz, gezinme deneyiminizi ve ilgili bilgileri sağlamak için çerezleri kullanır. Web sitemizi kullanmaya devam etmeden önce, şunları kabul etmiş olursunuz.