Le Mans Ultimate, Studio 397 ekibinin dayanıklılık yarışlarına bir adımı. Motorsport Games şirketinin sahibi olduğu geliştirici daha önce de spor otomobil yarışlarının en üst seviyesiyle uğraşmış, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası pistlerini ve otomobillerini rFactor 2 platformuna getirmişti. Şimdi ise erken erişim sürümü olarak oyuncuların karşısına çıkartılan yeni bir video oyunu olan Le Mans Ultimate, bahsettiğimiz şampiyonanın bağımsız bir simülasyonu ve marka odak noktası olarak Le Mans 24 Saat etkinliğini içeriyor.
Le Mans Ultimate şimdilik, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (2023 sezonu) içerisinden tüm araçlarını ve pistlerini içeren, Steam üzerinden erken erişim olarak yalnızca PC için piyasaya sürülen bir oyun. Bununla birlikte, 2024 senesinin içeriği, VR, asenkron çok oyunculu deneyim, sürücü takasları ve tek oyunculu şampiyonalar daha sonraki güncellemelerle gelecek. Şimdilik bu güncellemeler için herhangi bir yol haritası ise yayımlanmadı. Yani, 2024 sezonunun içeriği ne zaman gelecek, VR için ne zaman destek sunulacak, bilemiyoruz.
Zaman zaman inatlaşan rFactor 2 yapıtının aksine Studio 397 ve Motorsport Games, Le Mans Ultimate oyununu mümkün olduğunca erişilebilir hale getirirken aynı zamanda sıkı FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası ve simülasyon meraklılarının ilgisini çekmeyi hedefliyor ki bu, simülasyon yarış topluluğunun partizan doğası göz önüne alındığında zahmetli bir görev. Bu elbette zor bir dengeleme hareketi, ancak bu oyunun erken erişim yapısı, bunun başarılabileceğini gösteriyor mu?
Le Mans Ultimate nihayet 2023 sezonunun araç ve pist kadrosunun yanı sıra geçen yılki 24 Saat Le Mans yarışının tüm gridiyle birlikte erken erişime açıldı ve iyi haber şu ki, ilk bakışta inanılmaz derecede ayrıntılı görünüyorlar. Bahreyn, Monza ve Spa-Francorchamps gibi pistlerin hepsi daha önce rFactor 2 içerisinde yer almıştı ancak bu oyunda Spa’nın 2022 düzen güncellemeleri de dahil olmak üzere kapsamlı bir şekilde yenilendiler. Bu stüdyoların geçmişi için tamamen yeni olan Fuji International Speedway ve Autodromo do Algarve, diğer adıyla Portimao, güzel görünüyor.
Le Mans Ultimate oyununun grafikleri de rFactor 2 yapıtına kıyasla çok daha az doygun, ışık efektleri – özellikle geceleri ve sert havalarda – sürükleyiciliğe katkıda bulunuyor. Özellikle altın saatlerde ve yağmur fırtınaları sırasında zaman zaman şaşırtıcı derecede güzel görünüyorlar. Otomobiller de sağlam görünüyor; LMH, LMDh, GTE ve LMP2 sınıfları, içimdeki John Hindhaugh’u serbest bırakma isteği uyandıracak şekilde pistte yer kapmak için yarışıyor; bu istek Circuit de la Sarthe’da gün batımı çöküp kıvılcımlar uçuşmaya başladığında daha da güçleniyor.
Wearsider yorumcuları bir yana (ve Hindhaugh’un tiz sesleri Radio Le Mans ateşini daha da artırmak için oyunun ana menüsünde de mevcut), Le Mans Ultimate oyununun en yeni nesil hibrit destekli prototiplerin seslerini inanılmaz derecede iyi yakalamış. Ferrari 499P’nin regen sızlanmaları şaşırtıcı derecede inandırıcı, bazı araçlar içten yanmalı motorları metalik bir gürültü kakofonisi içinde patlamadan önce pit şeridinde gerçekçi bir şekilde pil gücüyle çalışıyor. Kusursuz.
Le Mans Ultimate oyununun kullanıcı arayüzü de rFactor 2 yapıtınınkine benziyor; tanınabilir menü sesleri ve diğer kendine has özellikler içeriyor. Örneğin, oyun içinde yüzlerce eşleştirilebilir eylem var, oyun sıradan hayranlara hitap edecekse veya konsollara taşınacaksa, ele alınması gereken bir şey. Sunum genel olarak düzgün ama yavaş yükleme süreleri nedeniyle hayal kırıklığına uğratıyor – özellikle de bir pisti ilk kez yüklerken… Yine de pistteki aksiyon beklemeye değer mi? Bir bakalım.
Soğuk lastiklerle attığım ilk Hypercar turu en hafif tabiriyle ilginç bir deneyimdi. Sinir bozucu önden kayma ve korkutucu derecede sarkık arkadan kayma bir araya gelerek normalde Lillehammer’ın kızak pistinde görülen türden gerilimli bir sürüş sağladı. Ancak lastikler ısındığında (ekranın sağ alt köşesindeki oyunun yeni lastik ekranından görülebiliyor), otomobilin yeteneklerini değerlendirmek çok daha kolay. Hypercar, yavaş hızdaki virajlarda ağır ve biraz hantal hissediyor ama elektrikli regen ve ayarları göz önüne alındığında bu beklenen bir durum.
Bununla birlikte, bir yarış ayarı kullanarak Eau Rouge’u tam gazda geçmek için yeterli bastırma kuvvetine sahipler. Sadece aracınıza güvenmeniz gerekiyor. Küçük bir ayar çalışması ve deneyim sizi oluklara sokmaya yardımcı oluyor (viraj çıkışında aşırı yön değiştirmeyi evcilleştirmeye yardımcı olmak için diferansiyel gücünü ve ön yük ayarını azaltmanızı öneririm), Ferrari ve Toyota’nın hırıltılı V6 sesi beni kulaklıktan güçlü bir hoparlöre geçmeye zorladı. Yalnız, aynı zamanda LMDh Porsche 963’ü LMH Toyota veya Ferrari’den belirgin şekilde daha az çevik buldum, bu da belki de iki Hypercar varyasyonu arasındaki bir eşitsizliğe işaret ediyor.
GTE araçları genel olarak kıyaslandığında çok daha sakin hissettiriyor ve lansman sonrasında hayranların favori sınıfı olabilir. P2’ler GTE ve Hypercar sınıfları arasında güzel bir basamak oluşturuyor ancak sonuç olarak muhtemelen Le Mans Ultimate oyununun oyuncuları arasında en az popüler araçlar olacaklar. Bu erken erişim sürümünde, çevrimdışı sürüş yapmanın tek yolu “Yarış Hafta Sonu” içeriğini seçmek. Bu, oyuncuların dinamik hava durumu ve tam gündüz/gece döngüsü de dahil olmak üzere oyunun yedi pistinden herhangi birinde antrenman, sıralama ve yarış seanslarına katılmalarına olanak tanır.
Çevrimiçi çok oyunculu mod ilk günden itibaren mevcut ve Le Mans Ultimate, rFactor 2 içerisinde büyük etki yaratan RaceControl eşleştirme sisteminin kendi versiyonunu kullanacak. Yarış programı da benzer bir formatta olacak; günlük, haftalık ve aylık yarış etkinliklerinin yanı sıra sürücü ve güvenlik derecelendirme sistemi de bulunacak. Öte yandan yapay zekaya karşı yarışmak zor; en iyi zamanlarda kavgacı bir grup oluyorlar ve yapay zeka Hypercar’ları daha yavaş olan GTE ve LMP2 trafiğini aşmakta zorlanıyor. Oyunda bir tık can sıkıcı olabiliyor bu.
Şu anda biraz sürükleyiciliği kırıcı olabileceğinden bu durumun hızla düzelmesini umuyoruz. Aksi taktirde durum biraz vahim olabilir. Tek oyunculu şampiyonalar, FCY’ler, güvenlik araçları, eşzamansız çok oyunculu, VR ve diğerlerinin eksikliğini görmezden gelebilirseniz, elinizde kalan şey sürükleyici arabalar, pistler ve yol tutuşuyla övünen bir FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası simülasyonudur. Bu da aslında kendi başına bir problem olabiliyor; içerik eksik duruyor.
Le Mans Ultimate oyunundaki bazı hava efektleri ve gece/gündüz geçişleri muhteşem – özellikle de rFactor 2 oyununa göre önemli bir adım – ışık efektleri ile kendinizi bir FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası yayınının ortasında gibi hissediyorsunuz. Oynanış kaydedilirken yaşanan dalgalı kare hızları da dahil olmak üzere birkaç pürüz var, ancak bu bir erken erişim oyunu için olağan bir durum.
Bununla birlikte, oyunu zaman içinde geliştirecek daha fazla içerik ve büyük düzeltme güncellemeleri vaadiyle temeller yerinde görünüyor. Erişilebilirliğe gelince, gamepad kullanımı rFactor 2 yapıtındakinden daha iyi hissettiriyor, ancak Hypercar kategorisinin seğirmeli doğası, yeni başlayanların önemli bir pratik yapmadan bu video oyununun tadını çıkarmakta zorlanacağına inanmamı sağlıyor. Bu da bazı oyuncular için can sıkıcı olabilir.
Le Mans Ultimate oyununun çok sayıda karmaşık menüsü ve kafa karıştırıcı seçenekleri (rFactor 2 gibi) de yeni başlayanlar için işleri zorlaştırıyor. O halde bu video oyununu erken erişimdeyken satın almalı mısınız? FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası, spor araba yarışları veya rFactor 2 yapıtının hayranıysanız, cevabınız net bir şekilde evet olacaktır.
FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası veya alakalı başka bir şey hedefiniz değilse, kusursuz bir tek ve çok oyunculu deneyim arıyorsanız, seçimlerinizi yeniden değerlendirmeden önce bir veya iki güncelleme bekleyebilirsiniz. Ancak dayanıklılık yarışlarının tutkulu bir takipçisiyseniz, bu fiyat etiketine sürükleyici bir Le Mans deneyimi iyi bir değer gibi görünüyor bu yapıt.
0 Yorum