Nightingale, fantastik yaratıklar ve alternatif boyutlardan oluşan, Victoria döneminden ilham alan bir dünyada geçen, yeni bir bağımsız hayatta kalma oyunu. Inflexion Games tarafından geliştirilen ve piyasaya sürülen bu fantezi oyunu, 20 Şubat 2024 tarihinde PC için erken erişim seviyesinde Steam üzerinden sunuldu. Bu oyundaki karakterler, büyü ile dövülmüş kartları kullanarak yeni boyutlara portallar açan, gelişmekte olan bir Realmwalker olarak tehlikeli Fae diyarlarını keşfetmekle görevlendirilir. Oyun boyunca yeni malzemeler bulacak, yeni eşyaların kilidini açacak ve prosedürel olarak oluşturulan dünyalarda yeni tehditlerle karşı karşıya geleceksiniz.
Nightingale, kendisinin daha yenilikçi ve ilginç konseptlerinden bazılarını daha da geliştirmek ve rafine etmek için çok fazla potansiyele sahip olsa da birkaç erken erişim ve performans sorunu, özellikle Palworld ve Enshrouded gibi diğer sağlam bağımsız sürümlerin ardından, gerçekten mükemmel bir hayatta kalma oyunu olmasını engelliyor. Erken erişim dönemlerinin doğası gelecekte gelişime açık kapı bıraksa da şu anda zorlayıcı bir maceradan ziyade, eziyet gibi hissettirebilecek birkaç önemli sorundan mustarip ne yazık ki.
Nightingale söz konusu olduğunda gerçek oyun teorisi açısından etkilenecek çok şey var. Çoğu hayatta kalma oyununda olduğu gibi insanlar bir üs inşa etmek, kaynakları çıkarmak ve devam eden ilerleme ve servet biriktirme arayışında yeni işlenebilir öğelerin kilidini açmakla görevli. Bununla birlikte, oyun geleneksel mecazlardan birkaç ilginç şekilde ayrılıyor, bunlardan en dikkat çekeni oyundaki bazen kafa karıştırıcı olan kart sistemi. Slay the Spire gibi popüler rogue-like oyunlarında bulunan sistemlere benzese de bazı benzer kart oyunlarının prosedürel olarak oluşturulan dünyası için tohum üreteçleri olarak işlev görüyor.
Nightingale içerisinde üç temel biyom kartı var: Orman, bataklık ve çöl; Antiquarian, Astrolabe ve Herbarium gibi ana kartlar, karakterin gireceği bir sonraki oyun dünyasını veya evreni değiştiriyor. Bu, görünüşte ilgi çekici bir konsept olsa ve çeşitli yaratıklarla daha ilginç karşılaşmalarla sonuçlansa da oyunu rahatsız eden diğer sorunlar ve ciddi bir tempo sorunu, birçok kişinin bu yeni, daha ilginç boyutların keşfetmesini engelleyebilir. Workbench Augmentation gibi diğer mekanikler, insanların rehber okumasını gerektiriyor ve hiçbir şekilde sezgisel değil, bu da birçok kişinin oyundaki bu daha ilginç, kötü açıklanmış kavramlardan vazgeçmesine neden olabilir.
Genel olarak Nightingale, bazı açılardan güzel bir oyun olsa da diğer açılardan son zamanlarda Unreal Engine 5 ile geliştirilen diğer birçok oyundan farklı değil. Bununla birlikte, oyun ortak bir konuyu paylaşan çeşitli karakterlerle dolu benzersiz bir evren geliştirmek için elinden geleni yapıyor. Şu anda başlıkta seslendirilen tek karakterlerden biri Puck, görevler sağlayan diğer karakterler tarafından biraz arzulanan bir şey bırakıyor. Vasat hissettiriyor.
Nightingale, birinci veya üçüncü şahıs olarak oynanabilir ve karakterin havada süzülmesini sağlayan şemsiye gibi hareket öğelerinin yanı sıra açık dünyada gezinme özelliğine sahip. Tüm temel madencilik, kaynak toplama ve işçilik mekanikleri burada ve oyun dünyasındaki toplanabilir malzemelerle inanılmaz miktarda çeşitlilik var. Bu kulağa hoş gelse de her malzeme ve her üretim istasyonundaki muazzam çeşitlilik, oyunun ilk aşamalarında anlaşılması zor bir durum.
Nightingale; dövüşü, hafif ve güçlü bir saldırı ve bir kaçma mekaniği ile oldukça ilkel duruyor. Bazı silahlar daha yavaş veya daha hızlı saldırıyor ve oyunun başlarında açılabilen bir Arbalet olsa da, gerçek savaş eylemi oyunun başlarında harika hissettirmiyor. Yakın dövüş basit hissettiriyor ve modern bir oyundan ziyade eski aksiyon ve rol yapma oyunlarını anımsatıyor. Bu utanç verici; daha iyi ateş gücü elde etmek çok uzun zaman alıyor. Hikayede ilerledikçe silahların kilidi açılabiliyor ama bunlar oyunun ilerleyen bölümlerinde, yani 13-14 saat civarında ortaya çıkıyor.
Nightingale oyununun şu anda belki de en göze batan sorunu, temposu. Oyunun normal zorluk seviyesindeki giriş niteliğindeki öğretici kısmının tamamlanması yaklaşık iki saat sürüyor ve oyunun üç biyomunda temel malzemeleri toplamak ve temel yapıları inşa etmekten oluşuyor. Normalde bu, oyunun geri kalanı için bir ev olarak kullanılan ilkel bir üssün bir benzerini oluştururken, bu oyun içerisinde, bunun yerine oyuncuları üç boyuta da ışınlıyor ve inşa etmek için harcanan tüm inşaat süresini geride bırakıyor. Bu durum oyunu çok sıkıyor.
Puck adlı ilgi çekici rehber ve dünya için hazırlanmış diğer yüksek fantezi unsurları ilgi uyandırmak için yeterince iyi bir iş çıkarırken; daha yaratıcı hikaye konseptleri, anlatıyı uzun zaman aralıklarıyla bölen tipik hayatta kalma oyunu gereklilikleri ile arka plana atılıyor. Bu, tempo sorunlarının sadece başlangıcı. Bazı temel yapıları inşa ettikten ve bazı teçhizatları ürettikten sonra, Nightingale içerisindeki ana oyun döngüsünü üstlenmenin zamanı geldi. Temel oyun döngüsü, bir güç alanında gezinmeyi ve keşfetmeyi, teçhizatı ve ganimeti yükseltmek için kaynak toplamayı, diyar kartlarıyla yeni boyutlara portallar açmayı ve ardından yeni açılan boyutta süreci tekrarlamayı içeriyor.
Bu güç alanlarına girmek için daha yüksek seviye teçhizat ve daha fazla öğütme gerektiren bir teçhizat puanı gereklidir. Nightingale oyununun tamamen durduğu yer burasıdır, saatlerce söz konusu teçhizatı toplamak ve işlemek için zaman harcanır ve başka pek bir şey olmaz. Ne yazık ki oyundaki düşmanlar, aynı deri kaplı zombi benzeri Hellraiser yumurtalarının karaktere oldukça sefil bir yapay zeka ile saldırmasıyla tekrarlayıcı hissetmeye başlıyor.
Benzer şekilde, yeni boyutların her birine dağılmış tekrarlanabilir görevler olsa da bunlar da hızlı bir şekilde oldukça tekrarlayıcı hissettirmeye başlıyor. Hikayedeki ilk üç bölüm sonu canavarı tamamen aynı düşman. Nightingale oyununun mevcut yinelemesi arzulanan çok şey bıraksa da tüm umutlar kaybolmuş değil. Oyunun yoğun karmaşıklığı içinde bazı insanları kendine çekebilecek kadar ilginç ve yeni fikirler var. Fae diyarları etrafında bir irfan ve anlatı oluşturmak için sağlam bir çaba sarf edilmiş olsa da nihayetinde diğer oyun unsurları tarafından batağa saplanıyor.
Bununla birlikte, insanların bu kavramlarla nasıl tanıştırıldığına dair sunum ve uygulamanın daha ilgi çekici bir şekilde yapılması gerekiyor, bu da daha iyi tempolu bir şekilde yapılmalı, böylece insanlar daha ilginç düşman yaratıkları, ayrıntılı irfan ve sihirle aşılanmış silahlar ve teçhizat gibi başlığın daha ilginç bölümlerine ulaşabilirler. Bu başarılabilirse, Nightingale ilk baştaki nötr tepkisinden kurtulabilir ve çok daha başarılı bir erken erişim yapıtı olabilir.
0 Yorum