One Last Breath inceleme – Mavi Kol

Moonatic Studios tarafından geliştirilmiş olan One Last Breath isimli video oyunu hakkında bir şeyler söylerken, Playdead tarafından 2016 yılında piyasaya sürülmüş olan mükemmel bulmaca-platform oyunu Inside yapıtından bahsetmemek oldukça zor olurdu. Zira bugün inceleyeceğim oyun, örnek verdiğim oyundan epeyce öğe ödünç alıyor ve bu da şüpheci bir kaş kaldırmaya neden oluyor. Neyse ki Moonatic Studios, One Last Breath oyununun kendi ayakları üzerinde durabildiğini hissettirmek için yeterince yeni ve büyük varyasyonlar ekliyor formüle ve mesajı iletmek için derinlemesine sürükleyici görseller ve ses tasarımı kullanırken, oyunu daha önce gelen benzer deneyimlerden ayırmak için birkaç doğa gücü atıyor. Bunda başarılı da oluyor. One Last Breath oyununun kesinlikle harika göründüğü ve duyulduğunu inkar etmem imkansız; görseller ve ses tasarımı şüphesiz oyunun en iyi yönleri. Oyun, insanlığın kendi eylemleri nedeniyle dünyanın yaşadığı bariz umutsuzluğu sergilemek için harika bir iş çıkarıyor ve oyuncuyu en başından itibaren içine çekme yeteneği nedeniyle buna unutulmaz derecede güzel demek yetersiz […]

One Last Breath inceleme – Mavi Kol

Moonatic Studios tarafından geliştirilmiş olan One Last Breath isimli video oyunu hakkında bir şeyler söylerken, Playdead tarafından 2016 yılında piyasaya sürülmüş olan mükemmel bulmaca-platform oyunu Inside yapıtından bahsetmemek oldukça zor olurdu. Zira bugün inceleyeceğim oyun, örnek verdiğim oyundan epeyce öğe ödünç alıyor ve bu da şüpheci bir kaş kaldırmaya neden oluyor.

Neyse ki Moonatic Studios, One Last Breath oyununun kendi ayakları üzerinde durabildiğini hissettirmek için yeterince yeni ve büyük varyasyonlar ekliyor formüle ve mesajı iletmek için derinlemesine sürükleyici görseller ve ses tasarımı kullanırken, oyunu daha önce gelen benzer deneyimlerden ayırmak için birkaç doğa gücü atıyor. Bunda başarılı da oluyor.

One Last Breath oyununun kesinlikle harika göründüğü ve duyulduğunu inkar etmem imkansız; görseller ve ses tasarımı şüphesiz oyunun en iyi yönleri. Oyun, insanlığın kendi eylemleri nedeniyle dünyanın yaşadığı bariz umutsuzluğu sergilemek için harika bir iş çıkarıyor ve oyuncuyu en başından itibaren içine çekme yeteneği nedeniyle buna unutulmaz derecede güzel demek yetersiz kalır bence.

Yıkılmış şehirlerden tutun da karanlık laboratuvarlara kadar Moonatic Studios, doğrusal bir iki buçuk boyutlu oyundan beklenenden çok daha büyük bir kapsam hissi vermeyi başarıyor. Bu gibi görseller oyuncuların kendi hayal güçlerini kullanarak bulmacanın eksik parçalarını tamamlamasına olanak tanıyor ve bunlara mükemmel bir müzik ve doğru ses efektleri eşlik ettiğinde büyüleyici oluyor.

One Last Breath içerisinde bir seviyeyi geçmeye çalışmak ve rastgele bir şekilde biraz genel ama etkili yaratık iğrençliklerinin çığlıklarını ve tıslamalarını duymak kesinlikle ürkütücü bir atmosfer yaratıyor. Oyunun anlatısı da daha önce çeşitli medya türlerinde hiç ele alınmamış bir konu değil; insanlık açıkça gezegeni hayal kırıklığına uğratıyor ve insanlar yüzünden gezegen temelde ölüyor.

Son çare olarak, Doğa Ana son nefesini verir ve Gaia doğar; Gaia, ağaçlarla bağlantı kurma ve ilerlemek için uygun gördüğü ortamı değiştirme gücüne sahiptir. Moonatic Studios ekibinin oyunun konusu ve ana karakteri hakkında oyuncuya verdiği bilgiler esasen bu kadar. Bu, oyuncunun ekranda sunulanlara karşı sahip olması gereken her türlü kişisel bağı ortadan kaldırıyor.

Gaia ya da anlatı için sadece bir ipucu daha fazla kişilik, onu tamamen farklı bir deneyim haline getirebilirdi. Şimdilik, One Last Breath içerisinde önemsenmesi gereken gerçek bir duygusal risk yokmuş gibi hissettiriyor, bu da hedefe doğru ilerlemenin biraz angarya haline gelmesine neden oluyor ve oyunun ana teması göz önüne alındığında, mesaj doğal olmayan bir şekilde veriliyor.

One Last Breath içerisinde göze çarpan bir başka şey de on üç seviyenin her birinin kendi farklı bölümü gibi görünmesi ve hissettirmesi, oyunda daha önce görülen herhangi bir şeyi çok nadiren tekrarlamasıdır. Yıkılmış bir metropolde açık havadan geçmekten, şaşırtıcı bir şekilde diğer oyunlarda olduğu kadar can sıkıcı olmayan sualtı benzeri bir seviyeye kadar her şey var.

One Last Breath

Moonatic Studios, benzersiz seviye tasarımını doğru bir şekilde yapıyor, hatta bir noktada karışıma yanan bir alan bile atıyor. Bu sadece oyunun monotonlaşmasını engellemekle kalmıyor, aynı zamanda geliştiricinin çeşitli araziler sayesinde çeşitli bulmaca türlerini denemesine de olanak tanıyor. Oyundaki deneyim sürekli taze kalıyor gibi hissettiriyor.

One Last Breath içerisinde seviyeler mükemmelken, bulmacalar sadece kullanışlı, Inside üzerinden örnek vermek gerekirse, bu yapıt, o oyundan neredeyse her bir bulmaca öğesini alıyor ve kendine ait çok fazla varyasyon sunmuyor. O oyundaki kolları, düğmeleri ve hareket ettirilebilir kutuları hatırlıyor musunuz? Hepsi burada mevcut, sadece yeni olarak Gaia, ağaç bükme güçleri sunuyor.

Inside adlı video oyununu eğer oynadıysanız, One Last Breath yapıtını algılamanın iki yolu olabilir: Ya oldukça tanıdık gelen oynanış mekanikleri ve özellikle çarpıcı görseller ve harika ses tasarımı gibi muhteşem teknik özelliklerle tamamlanan 2016 oyununun bir nevi manevi halefi olmayı takdir edeceklerdir ya da Moonatic Studios ekibinin biraz fazla ilham aldığını ve aynı şeylerin çoğunu kendi oyununda uyguladığını, bunun bariz bir şekilde ortaya çıktığını düşüneceklerdir.

Bunu yapmayanlar için One Last Breath, ana temalar ve karakterler daha fazla bireysellik kullanmış olsa da olağanüstü ve çeşitli seviyeleri boyunca her şeyi canlı bir şekilde yutmaya devam ediyor. Bununla birlikte, bulmaca-platform türünde gerçekten yenilikçi veya ezber bozan bir şey yapmıyor, bu da temel mesajın ve oyunun olabileceği kadar etkili olmamasına neden oluyor.

Olumlu

Her bir bölüm kendisine ait bir hisse sahip.

Oyunun dünyası ve özellikle de atmosferi etkileyici.

Görsellik, müzikler ve ses efektleri başarılı.

Birkaç saatte bitirilebilecek, lokmalık oyun.

Olumsuz

İlham aldığı oyuna biraz fazla benziyor.

Türe yeni hiçbir şey getirmiyor.

Benzer Yazılar

Victoria 3: Spheres of Influence inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Victoria 3 gibi karmaşık bir simülasyonda neler olup bittiğine dair en ufak bir ipucunu takip etmeyi başardığınızda, kaçamayacağınız bir dünya haline geliyor kendisi. Dahası, Sphere of Influence isimli ek paketin yeni eklentileri, bu video oyununa atlayıp ülkenizi zafere taşımak ya da iflasa sürüklemek için mükemmel bir zaman olarak sunuluyor. Bu oyunu ilk oynadığımda, ekonomik ve politik sistemlerinin ne kadar derin olduğunu kavrayamamıştım ve bu simülatörün ne kadar karmaşık olduğunu fark etmiştim. İşte bu ek paket, oyunu daha da derinleştiriyor. Sizi tarihsel olarak doğru bir senaryoya götüren basit bir simülatör değil Victoria 3. Aslında tam tersi. Herhangi bir ülkeyi seçip hayali senaryolara sokabilir ve tarihin akışını değiştirebilirsiniz. Bu video oyununun her özelliğinin incelikleri harika olsa da Sphere of Influence çok daha fazlasını ekliyor. Bunun da ötesinde, harika olsa da yine de oyuna başlama sürecini yeni oyuncular çok kolaylaştırmıyor. Eğer bu oyunu ilk kez oynuyorsanız, hikayeyi oluşturan kişinin siz olduğunuzu bilmelisiniz. Zafere […]

First Dwarf ön inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 2 ay önce

Cücelerin harika birer mühendis olup, başka bir şey olamadığı klişesi şimdi de First Dwarf isimli bir Erken Erişim oyunu ile karşımıza çıktı. Aslında gayet güzel müzikler ve çizgi film tarzı, ilgi çekici bir sinematik ile başlayan bu video oyununda önce Viking temasını görüyoruz, sonra cüceleri görüyoruz, sonra karşımıza robotlar çıkıyor ve işin içine bir de küçük ejderhalar giriyor… Tüm bunlar olurken de uçan bir gemidesiniz tabii ki. Gemimiz uçan bir adaya düşüyor ve burada da bizim hayatta kalma maceramız başlıyor. Bu arada, ejderha da İngilizce konuşuyor. First Dwarf; materyal toplama, eşya üretme, keşif yapma, hayatta kalma ve savaşma elementlerine odaklanıyor. Oyunda yapmanız gereken ilk şey etraftan biraz materyal toplamak ve kendinize bir üs kurmak. Bu arada, oyundaki binalar elektrik yerine mana kullanıyor. Bu yüzden üssünüzü yaparken, mana kaynağı olan bir yere gitmeniz en akıllıca olanı. Oyunda bunun gibi birkaç ufak tefek detay mevcut. Oyundaki ilk anlarımız odun kesmek, taş çıkartmak, […]

Sons of the Forest inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Sons of the Forest içerisinde ilk kez birini gerçekten öldürdüğünüz zamanı unutmak oldukça güç. Benim için bu an, hasar almış ama her zaman güvenilir kalmayı başaran takım arkadaşım Kelvin ile uzak adaya ilk iniş yaptığımızda ya da yamyam yerlilerle sadece bir mızrak ile karşı karşıya geldiğimde yaşanmadı aslında. Belki de bu ada, sözde canavarların yerine geçerek, insanlığı uçuruma itmenin ne kadar istekli olduğunu görmek için bir test. Belki de gerçekten “ormanın oğullarıyız”, kim bilir? Tüm bunları sesli düşünürken Kelvin tabii ki beni pek dinlemedi. Kelvin, boş boş başını salladı ve daha fazla odun toplamaya devam etti ama anlattığım bu şey, girdikten neredeyse tam bir yıl sonra erken erişimden çıkan oyunun yalnızca bir bileşeni. Diğer tarafta ise kurgu ve hikaye var. PuffCorp şirketinin CEO pozisyonunda yer alan Edward Puffton olarak, karımız Barbara ve kızımız Virginia kaybolduktan sonra onları bulmak için Site 2 olarak adlandırılan gizemli bir adaya gidiyoruz. Çok geçmeden helikopteriniz […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele

Web sitemiz, gezinme deneyiminizi ve ilgili bilgileri sağlamak için çerezleri kullanır. Web sitemizi kullanmaya devam etmeden önce, şunları kabul etmiş olursunuz.