Pioneers of Pagonia ön inceleme

Pioneers of Pagonia aslında The Settlers serisinin orijinal yaratıcıları tarafından geliştirilen bir şehir kurma ve koloni simülasyonu. Bu yeni oyun, aslında serisinin daha modern bir yaklaşımla yeniden başlatılması olarak geçiyor. Halkınız bir gemiyle keşfedilmemiş bir adaya vardıktan sonra sizi sıfırdan bir ortaçağ fantezi kolonisi kurmaktan sorumlu tutuyor. The Settlers serisini çok az oynamış olsam da Cities: Skylines ve Tropico gibi oyunlarda çok zaman geçirdim. Bu tür yapıtlarda kaynakları yönetmek ve istikrarlı bir ekonomi yaratmak, doğru yapıldığında bağımlılık yaratabilir ve bugün ön incelemesini yapacağım oyun da tam da bunu vaat ediyor. Pioneers of Pagonia içerisinde beni etkileyen ilk şeylerden biri, yeni bir oyuna başlama seçeneklerinin ne kadar özelleştirilebilir olduğu idi. Oyun, size kolay ve zor olarak çok sayıda senaryo sunuyor. Bunlar daha çok oluşturduğunuz dünya için seçilmiş belirli bir dizi ayar gibi. Bu ayarlar, ne kadar düz arazi oluşturulması gerektiği, haritadaki düşman sayısı ve zorluğu, dağlar, göller veya ormanlar gibi belirli […]

Pioneers of Pagonia ön inceleme

Pioneers of Pagonia aslında The Settlers serisinin orijinal yaratıcıları tarafından geliştirilen bir şehir kurma ve koloni simülasyonu. Bu yeni oyun, aslında serisinin daha modern bir yaklaşımla yeniden başlatılması olarak geçiyor. Halkınız bir gemiyle keşfedilmemiş bir adaya vardıktan sonra sizi sıfırdan bir ortaçağ fantezi kolonisi kurmaktan sorumlu tutuyor. The Settlers serisini çok az oynamış olsam da Cities: Skylines ve Tropico gibi oyunlarda çok zaman geçirdim. Bu tür yapıtlarda kaynakları yönetmek ve istikrarlı bir ekonomi yaratmak, doğru yapıldığında bağımlılık yaratabilir ve bugün ön incelemesini yapacağım oyun da tam da bunu vaat ediyor.

Pioneers of Pagonia içerisinde beni etkileyen ilk şeylerden biri, yeni bir oyuna başlama seçeneklerinin ne kadar özelleştirilebilir olduğu idi. Oyun, size kolay ve zor olarak çok sayıda senaryo sunuyor. Bunlar daha çok oluşturduğunuz dünya için seçilmiş belirli bir dizi ayar gibi. Bu ayarlar, ne kadar düz arazi oluşturulması gerektiği, haritadaki düşman sayısı ve zorluğu, dağlar, göller veya ormanlar gibi belirli bir elementin ne kadarını istediğiniz gibi bireysel olarak da değiştirilebilir ve ince ayar yapılabilir. Bu ayarlar, tam olarak nasıl oynamayı sevdiğinize hitap eden özel bir deneyim oluşturmanıza olanak tanıyor.

İlk oyunum için haritadaki herhangi bir düşman seçimini veya oluşumundaki sert araziyi kapatarak oyunun mekaniğini ve ekonomisini anlamanıza izin veren en kolay önceden tanımlanmış senaryoyu seçmeye karar verdim. Yine de harita oluşturma ayarlarının bir seçkisi, bu yüzden her yeni oyuna başladığınızda her zaman benzersiz bir harita elde edersiniz. Oyun beni, koloni gemimin karaya uzanan bir köprü ile demirlediği haritanın kenarlarından birindeki kıyıda başlattı. Koloniyi kurmak için ihtiyacım olan tüm temel kaynaklara sahiptim. Gemide, bu yeni koloninin kurulmasına yardımcı olacak ve ilk sakinleri olacak tüm orijinal yerleşimciler vardı.

Pioneers of Pagonia, size başarılı bir koloninin temellerini atmak için ihtiyacınız olan yapılara işaret eden bazı hedefler veriyor. İnşa edilebilir bir alanın eksikliğini hemen fark edebilmek mümkün. Cities: Skylines gibi inşa etmek için devasa arazi parçalarına sahip olduğunuz bir oyunla karşılaştırıldığında, bu yapıtta çok küçük alanlarla sınırlısınız. Şaşırtıcı bir şekilde bu durum oyunun lehine işliyor. Alan yönetiminde etkili olmaya çalışmak bir tür bulmacaya dönüşüyor ve bu beni nasıl verimli bir ağ oluşturmam gerektiği konusunda düşünmeye sevk etti; yükseltiyi, ormanları, gölleri ve dağları hesaba katmalı ve yol ağımı bu engellerin etrafında inşa etmeliydim.

Pioneers of Pagonia içerisindeki kolonimin temeli için bazı binaları yerleştirmeye başladığımda, ekonominin nasıl işlediğini çabucak anladım. İnşaat menüsünde binayı seçerken, o binanın personelinin üretim için hangi öğeleri topladığı veya kullandığı, ardından bu kaynakları kullanarak ne ürettiğine dair net açıklamalar var. Bu, ekonomi zincirini anlamayı kolaylaştırdı. Ahşap, taş ve cevherler gibi temel kaynakları toplayan binalarla başlıyor ve daha sonra birden fazla farklı eşya ve diğer malzemeleri üretmek için bu kaynaklara ihtiyaç duyan diğer binalara gidiyor.

Üretilen bu ürünler daha sonra koloninizdeki yerleşimciler tarafından daha fazla inşaat siparişi, silah ve ekipman siparişi vermek ve nüfusu artırmak için kullanılıyor. Bu, işe yarayan klasik bir formüldür ve yönetilmesi yeterince zor olsa da bir araya getirilmesi inanılmaz derecede kolaydır. Ekonomi büyük ölçüde otomatikleştirilmiştir. Sadece binaların toplanacak kaynakların bulunduğu doğru yerde olduğundan ve o binadan kaynağın gitmesi gereken yere bağlanan bir yol olduğundan emin olmanız gerekiyor. İşler çok da karmaşık bir hal almıyor.

Bence buradaki kaynak yönetimi genel olarak bu türdeki diğer oyunlar kadar stresli ve zorlayıcı değil. Aksine, kaynakların seyrek olduğu zor harita oluşturma ayarlarını seçmediğiniz sürece daha rahat ve rahatlatıcı bir oyun. Eğer daha zorlu kaynak yönetimi oyunlarından hoşlanmıyorsanız, bu oyun tam size göre. Pioneers of Pagonia ile ilgili en etkileyici şeylerden biri de dünyasının inanılmaz simülasyonu ve detaylara gösterilen karmaşık ilgi. Bu türdeki oyunlar genellikle bu kısımda başarısız olur ve bu da dünyayı daha az gerçek ve daha az sürükleyici hissettirme eğilimindedir. Bu oyun ,bu konuda daha önce gördüğüm hiçbir şeye benzemiyor.

En başından itibaren ilk yapılarım için inşaat siparişleri verdiğimde, çalışanların geminin güvertesine yerleştirilmiş gerekli kaynakları aldığını ve bunları tek tek inşaat alanına taşıdığını görebiliyorum. Ardından kazıcılar geliyor ve araziyi düzleştirmek için kürekleri kullanıyorlar ki bunun gerçek zamanlı olarak gerçekleştiğini görebiliyorum. Bundan sonra inşaatçılar geliyor ve yapıyı inşa etmek için taşıyıcılar tarafından getirilen kaynakları kullanıyorlar. İzlemesi mutlak bir keyif ve oyunun karikatürize bir teması olmasına rağmen her şeyi çok daha gerçek hissettiriyor. Simülasyon canlı hissettiriyor ve bu türdeki diğer oyunlardan farklı.

Pioneers of Pagonia

Diğer oyunlarda, malzemelerin veya kaynakların taşındığı ve hiçbir şey göremediğim binanın içinde işlendiği bir tavşan deliği gibidir. Pioneers of Pagonia içerisinde bir avcının öldürmek için bir hayvan bulması, sonra derisini yüzmesi ve eti geri getirmesi gibi şeyleri gerçekten görebiliyorum. Bir demircinin demir çubukları eritip, kılıç haline getirdiğini, bir çiftçinin ekinleri sulamak için kuyudan su taşıdığını ve bunun gibi pek çok şey gördüm. Sadece animasyonları gözlemleyerek bile çok zaman geçirdim. Gelecekte oynayacağım diğer tüm şehir simülasyonu oyunlarında kesinlikle bunu arzulayacağım ama bulabileceğimi açıkçası sanmıyorum.

Oyunun ekonomisini ve kaynak yönetimini anladıktan sonra, bu kez gerçek düşman tehdidiyle yeni bir oyuna başlamanın zamanı gelmişti ama destansı savaşlar ve benzeri bazı stratejik savaş deneyimleri arıyorsanız, bu oyun sizi hayal kırıklığına uğratacak. Askeri yapılar oluşturabilsem ve askerler, korucular, muhafızlar gibi çeşitli birimlere sahip olabilsem de bu birimlerin hiçbirini doğrudan kontrol edemiyorum. Bu birimleri seçip onlara tam olarak nereye gideceklerini söyleyemiyorum veya herhangi bir düşmanla çatışmaya girmeleri için emir veremiyorum.

Bunun yerine, bu oyundaki diğer birçok şey gibi doğası gereği otomatiktir. Yapabileceğim en fazla şey, muhafızlarımın etrafta duracağı ve koruyacağı genel bir alan belirlemek ki bu da muhafız kuleleri veya garnizonlar gibi bu birimlerin konuşlandığı binaların menziliyle sınırlı. Bu binalar aynı zamanda koloninizin sınırlarını genişletmekten de sorumlu. Birimlerime doğrudan emir veremediğim için genellikle kolonimden çok uzakta olmayan bir düşman kampı oluyor ama muhafızlarım sınırları yavaşça genişletirken o konuma ulaşana kadar bu konuda gerçekten hiçbir şey yapamıyorum ve ancak o zaman oradaki düşmanlara saldırmaya ve kampı yıkmaya başlıyorlar.

Kılık değiştirmiş hırsızlar çok can sıkıcı. Sadece imlecimi üzerlerine getirerek onları tanıyabiliyorum. Ayrıca kılık değiştirmiş bir hırsızın bir şeyler çaldığını söyleyen bildirimler alıyorum ve üzerine tıkladığımda kamera tam olarak o kişiye geri dönüyor. Tüm bunlara rağmen, korumalarımdan hiçbiri onlara saldırmıyor ya da saldırmaları için emir veremiyorum. Tek yol hırsız kampının kendisinden kurtulmak ki bu da daha önce açıklandığı gibi kolay değil. Ayrıca çaldıkları eşyaları sebepsiz yere istiflemek dışında hiçbir şey yapmıyorlar. Bir keresinde koloni sınırlarım gerçekten hırsız kampına ulaştığında, benden çaldıkları sayısız eşyanın her yere saçıldığını gördüm.

Pioneers of Pagonia

En kötüsü de bu eşyalardan bazılarının sınırlarım genişledikçe içeride görünmeye başlamasıydı ama hırsız kampının kendisi henüz orada değildi. Bu da taşıyıcılarımın gidip bu eşyaları toplamaya başlamasına ve henüz muhafızlar tarafından halledilmemiş olan hırsızlar tarafından öldürülmelerine neden oldu ve bunu durdurmanın hiçbir yolu yoktu. Diğer düşmanlar ise hortlak ve kurt adam gibi daha karmaşık oynanış mekaniğine sahip fantastik yaratıklar. Hortlak, kendileriyle karşılaşan herkesi korkutarak mevcut ekipmanlarını veya silahlarını düşürmelerini sağlar. Öte yandan kurt adamlar, birimlerimi artık kendi taraflarında savaşan zombilere dönüştürüyor.

Bu, güçlü birimlerin ona karşı koymasını veya daha zayıf birimlere sahip oldukları için cezalandırılmasını gerektiren eğlenceli bir zorluk yaratıyor. Günün sonunda, bu oyun askeri hakimiyetinizi ortaya koymaktan ve destansı savaşlar yapmaktan ziyade bir ekonomiyi yönetmeye ve bir koloni kurmaya odaklanıyor. Oyunun son sürümü, daha eğlenceli hale getirmek için oyunun savaş yönlerini kesinlikle geliştirebilir. Oyunun mevcut versiyonunda herhangi bir hikaye ya da senaryo bulunmamaktadır. Bu tür sandbox tipi oyunlarının tam olarak bir olay örgüsüne ihtiyacı olmasa da bazı oyuncular hala kapsayıcı bir hikayeyi tercih ediyor.

Pioneers of Pagonia oyununun ses tasarımını da geliştirmesi gerekiyor. Etrafta dolaşan ve görevlerini yapan sakinlerin ortam ses efektleri söz konusu olduğunda ses oldukça iyi ama efektler ve arka plan müziği söz konusu olduğu zaman, jenerik sesler yerine daha ikonik ve daha akılda kalıcı bir şey istememe neden oldu. Bu video oyunu, simülasyonunda detaylara gösterdiği özenle öne çıkan bir şehir kurucusu. Kaynak yönetimi ve koloni ekonomisi mekanikleri harika hissettiriyor ve bu türe yeni başlayanlar için bile kavranması inanılmaz derecede kolay.

Savaş ve strateji çok eksik ancak oyun piyasaya sürülmeye doğru ilerledikçe geliştirilme potansiyeli gösteriyor. Ayrıca harika bir performansla sorunsuz çalışıyor ve neredeyse hiç hata ve aksaklık yok. Sıfırdan küçük bir ortaçağ fantezi kolonisi inşa etmek ve ekonomisini bir tür ortaçağ temalı Cities: Skylines gibi yönetmek istiyorsanız, bu başlık bunu çok iyi yapıyor ama Age of Empires veya hatta savaşın daha ön planda olduğu eski The Settlers oyunları gibi bir şey arıyorsanız, bu oyunu beğenmezsiniz. Benim gibi bir şehir kurma hayranı için bu oyunu kesinlikle tavsiye ederim.

Benzer Yazılar

The Bridge Curse 2: The Extrication inceleme

OYUNLAR 16 saat önce

Günümüzde direkt olarak filmleri temel alan oyunların sayısı azalmaya başladı. Geçmişte öyle değildi tabii ki; sürekli filmlere bağlı oyunlar çıkıyordu ve başarısız oluyordu. Muhtemelen bu sebepten ötürü o tip oyunların sayısı azalırken, 2022 yılına ait The Bridge Curse: Road to Salvation oyunu, şaşırtıcı bir şekilde bu yolu takip etmemişti. Aynı isme sahip filmin bir oyunu olarak sunulan o yapıt oldukça sevilen bir korku oyunu olmayı başarmıştı. Aradan iki yıl geçti ve yine aynı filmi temel alan The Bridge Curse 2: The Extrication ile tanıştık. The Bridge Curse 2: The Extrication, temelinde aslında bir korku ve hayatta kalma oyunu. Birinci şahıs bakış açısından deneyimlediğimiz bu yapıtta kontrol edebileceğimiz dört farklı karakter bulunuyor. Tayvan içerisinde yer alan ve hayalet hikayeleri ile ünlü olan Wen Hua Üniversitesi ise oyun alanımız. İlk oyunda olduğu gibi bu yapıtın içerisinde de hayaletlerden kaçıyoruz, bulmaca çözüyoruz ve hikayenin ucunda yer alan o düğümü çözmeye çalışıyoruz. Tabii bu […]

QRD Spark N5 inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 2 gün önce

Genelde nadiren donanım incelemesi yapıyorum ve bu incelemeler de genellikle kendi satın aldığım ürünlere ait oluyor. QRD Spark N5 ile durum böyle değil. Kısa bir süre önce inceleme amaçlı olarak elime geçen bu kontrolcü, QRD şirketinin şu anda en çok satan ürünlerinden bir tanesi ve bunun en büyük sebeplerinden bazıları da fiyat açısından uygun ve aynı zamanda analog çubuklarında Hall Effect teknolojisini kullanıyor olması. Bu demek oluyor ki DualSense veya DualShock 4 ürünlerine kıyasla, bu kontrolcüde analog çubuğu kayması (stick drift) probleminin yaşanması çok daha nadir ve doğal olarak ürünün ömrü de ciddi anlamda daha uzun sürüyor. Özetle söylemek gerekirse; PlayStation, Xbox ve Nintendo cephelerindeki kontrolcülerin tamamı elektronik devreler aracılığı ile sizin analog çubuklarını oynattığınızı anlıyor. Bu, yapısı gereği çabuk bozulan ve kayma problemine yol açan bir sistem. Hall Effect teknolojisi ise aynı şeyi manyetik alanlar yardımı ile yaptığı için problem yaşanması çok daha nadir oluyor; manyetik alanların arasına partikül […]

Fabledom inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 3 gün önce

Birlikte büyüdüğümüz masalları temeline alan Fabledom; rastgele üretilmiş haritalarda, kendi krallığımızı kurup, büyütmemize olanak sağlıyor. Oyunun ilk açılışından itibaren bizi karşılayan dış ses de zaten doğrudan bir masalın içinde olduğumuzu bize ilk dakikadan hissettirmeye başlıyor. Oyun boyunca belirli aralıklarla bizimle de iletişime geçmeye devam eden bu dış ses ise bazen yol gösterici olarak bize yardımcı oluyor, bazen de takibimizden kaçırdığımız gelişmelerle ilgili bize güncellemeler sağlıyor. Oyuna başlamadan önce bizden krallığımızın konumunu seçmemiz ve ardından da kendimiz ve krallığımızla ilgili bilgileri oluşturmamız isteniyor. Oyunu hangi rolde oynamak istediğimizi de bu kısımda seçiyoruz. İstersek kral ve kraliçe, istersek de prens veya prenses olarak oynayabiliyoruz bu oyunu. Burada yaptığımız seçimin aslında oyunumuza pek de büyük bir etkisi bulunmuyor. Sadece oyunun en başında bize bir başlangıç hikayesi anlatılıyor ve bu kısımda çok ama çok ufak bir değişikliğe neden oluyor bu yaptığımız seçim. Krallığımız ve karakterimiz hakkında her şeyimiz hazır olduğunda, oyuna başlamadan önce içine […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele

Web sitemiz, gezinme deneyiminizi ve ilgili bilgileri sağlamak için çerezleri kullanır. Web sitemizi kullanmaya devam etmeden önce, şunları kabul etmiş olursunuz.