POOLS inceleme – Mavi Kol

Uyanıyorsunuz ve bir havuzdasınız. Büyük ve labirent gibi bir yerde, nereden geldiğinize emin olmadan dolanmaya başlıyorsunuz. Tek gördüğünüz birkaç adet havuz ve karanlık odalar. Yer yer sanki bir havuz parkının içinde hissedeceğiniz, kaydırakları kullanarak yolunuzu bulacağınız ve korkuyu sessizlik içinde iliklerinize kadar hissedeceğiniz bir oyunda, ne yapacağınızı bilemez şekilde hiçbir yönlendirme olmadan nereye kadar ilerleyebilirsiniz? Pools aslında bu sorunun cevabını çok enteresan bir şekilde veriyor. Öyle ki oyunun ses efektleri bile o kadar iyi ki yapımcı ekibin oyunda karşınıza bir şey çıkmayacağına garanti vermesi bile sizi rahatlatmıyor zaman zaman. Oyun, ilk olarak uyandığımız bomboş bir alanda başlıyor ve etrafa baktığımızda gördüğümüz tek şey fayanslar. Kafamızı kaldırıp, yukarı baktığımızda bir delik ve merdiven görüyoruz ancak merdivene ulaşamıyoruz. Oyunda herhangi bir zıplama ya da eşyalarla iletişime geçme mekaniği bulunmuyor. Sadece yürüyoruz ve yer yer kapıları açmamıza izin veriliyor. İlerlediğimizde duyduğumuz tek ses kendi ayak seslerimiz, damlayan su sesleri ve bazı diğer seslerin […]

POOLS inceleme – Mavi Kol

Uyanıyorsunuz ve bir havuzdasınız. Büyük ve labirent gibi bir yerde, nereden geldiğinize emin olmadan dolanmaya başlıyorsunuz. Tek gördüğünüz birkaç adet havuz ve karanlık odalar. Yer yer sanki bir havuz parkının içinde hissedeceğiniz, kaydırakları kullanarak yolunuzu bulacağınız ve korkuyu sessizlik içinde iliklerinize kadar hissedeceğiniz bir oyunda, ne yapacağınızı bilemez şekilde hiçbir yönlendirme olmadan nereye kadar ilerleyebilirsiniz? Pools aslında bu sorunun cevabını çok enteresan bir şekilde veriyor. Öyle ki oyunun ses efektleri bile o kadar iyi ki yapımcı ekibin oyunda karşınıza bir şey çıkmayacağına garanti vermesi bile sizi rahatlatmıyor zaman zaman.

Oyun, ilk olarak uyandığımız bomboş bir alanda başlıyor ve etrafa baktığımızda gördüğümüz tek şey fayanslar. Kafamızı kaldırıp, yukarı baktığımızda bir delik ve merdiven görüyoruz ancak merdivene ulaşamıyoruz. Oyunda herhangi bir zıplama ya da eşyalarla iletişime geçme mekaniği bulunmuyor. Sadece yürüyoruz ve yer yer kapıları açmamıza izin veriliyor. İlerlediğimizde duyduğumuz tek ses kendi ayak seslerimiz, damlayan su sesleri ve bazı diğer seslerin yankıları oluyor. Boğuk bir atmosferin sesi de buna eşlik ederken, yapacağımız tek şey bu labirent gibi yerden nasıl çıkacağımızı bulmak.

Hiçbir yönlendirme bulunmamasına rağmen aslında bir zaman sonra yolunuzu bulabiliyorsunuz ancak çok sabırlı hareket etmeniz gerekiyor. Oyun boyunca karşımıza harita görünümünde bazı çizimler çıkabiliyor ancak bu çizimler o kadar yanıltıcı ki nerede olduğunuzu anlamayı bırakın, odalar hakkında bile bilgi sahibi olmak oldukça güç oluyor. Bunun yanı sıra karşımıza sürekli boş plastik sandalyeler de çıkıyor. Burada zamanında bir yaşam olduğunu düşünebilirsiniz çünkü bazı sandalyeler normal dururken bazıları ise devrilmiş bir biçimde karşımıza çıkıyor.

Gerçekten tüyler ürpertici bir şekilde ilk bölümü oynarken daha da savunmasızsınız. Farklı karanlık yollara girmek zorunda kalacaksınız, dar alanlarda yürüyeceksiniz ve ses efektleri o kadar iyi ki o anın gerçekten içindeymişsiniz gibi hissetmenize neden olabiliyor oyun. Yer yer kalp atışı sesimizin kulaklarımızı çınlattığı, yer yer nefes sesimizin daha da gergin hissettirdiği oyun size karşınıza bir şey çıkmayacağını garanti etse bile korkarak yola devam ediyorsunuz. Oyun vaat ettiği şeyi aslında en başından beri gerçekleştirmiş oluyor: Sadece atmosfer ile oyuncuyu germek.

Pools için ilk bölüm aslında birazcık da diğer bölümlerin eğitimi gibi olabiliyor. Önce uzun bir süre dolaştığınız ve aynı yerlere girmek zorunda kaldığınız yerde bir süre sonra çıkışı bulabiliyorsunuz. Oyunda aslında karşımıza gerçekten aniden bir şey çıkmıyor ama canlı olabilecek birkaç kişinin ya da varlığın etrafımızda olabileceğini seziyoruz. Havalandırma boşluklarından gelen sesler ve yürürken aniden karşımızda gördüğümüz merdiveni birinin çekmesi gibi durumlar bunların kanıtı niteliğinde olabiliyor. Bu durumlar aslında oyun için oldukça enteresan çünkü oyunda sadece bizim olduğumuza oldukça eminiz.

Bunları yaşadıktan sonra yine dediğim gibi, bir şey çıkmayacağına eminsiniz ancak bu tarz durumlar yaşayınca içinizi daha büyük bir korku kaplayabiliyor ve bütün adımları büyük bir gerginlikle atmaya başlıyorsunuz. İlk bölümde daha küçük bir yerde dolaştığımızı tahmin ediyoruz. Birkaç kez aynı yerden geçsek de bir noktadan sonra yerleri ezberleyebiliyoruz ve çıkışı bulmamız kolaylaşıyor. Aniden bir şey görmememize karşılık olarak oyun bana kalırsa anlık olarak korku vermek için farklı yollar denemiş. Bunlardan biri ise aniden karşımıza kocaman oyuncak ördeklerin çıkmasıydı.

Bu ördekler bazen sağa ya da sola döndüğünüzde karşınızda olabiliyor gözleriyle sizi takip ediyorlar. Tabii bazıları su üstünde olduğu için suyun da dalgalanmasıyla hareket ettiklerini düşünebilirsiniz ama bence işler hiç de öyle ilerlemiyor bu oyunda. Oyun zaten ürkütücü olan her şeyi bu şekilde bir araya toplamayı amaçlıyor. Dediğim gibi ilk bölüm bu tarz durumlarla ve biraz da keşfetme odaklı gittiğinden diğer bölümlerde kafanız daha rahat olabiliyor. Şahsen ben ilk bölüm gerçekten bir süre sonra çok daralmıştım ancak oynadıkça bu hisse ve gerginliğe oldukça alıştım.

Pools oyununda toplam 6 bölüm bulunuyor. İlk bölümden ‘’Çıkış’’ yazısını bularak çıksak da diğer bölümlerde bu böyle olmuyor. Özellikle bir eğlence parkındaymışsınız gibi hissettiren dev kaydıraklar sizleri karşıladığında hepsini kullanmak istiyorsunuz. Bunları kullanmak için de yine labirent gibi yollardan geçip yolunuzu bulmalısınız. Ayrıca, çevreyi durup gözlemlemek de güzel bir seçenek olabiliyor bazen; özellikle kaydırakları kullandığınızda bazen hiç beklemediğiniz bir yere gidebiliyorsunuz, hatta bir bölümde yeni bölüme geçmek için kaydırağı kullanıyorsunuz. Örneğin, ben buna çok hazırlıksız yakalanmıştım, kaydırağın beni diğer bölüme geçireceğini bilmeden kullandım ve geçtim. Oysa ki daha keşfedecek yerlerim olabilirdi o bölümde.

Oyun genel olarak yürüme ve yolunuzu bulma odaklı. Bu yüzden de aslında oyun kendisine hep farklı bir şeyler katarak ilerlemeyi tercih etmiş. Superliminal oyununda olduğu gibi, bazı bölümlerde gerçeklik algınızı bozacak birçok şey başımıza geliyor. Bu noktada oyunun aslında hikayesini de anlamaya çalışabiliyorsunuz. Acaba karakterimiz artık algısını mı kaybetti diye düşünmekten kendinizi alıkoyamıyorsunuz. Bu bölümler elbette ki biraz daha kafa karıştırıcı ve zor çünkü tavana baktığınızda bir kapı görüyorsunuz, o kapıya yürürken perspektifine dikkat ederek kendinize duvarlardan bir yol oluşturmanız gerekiyor. Tekrar bunu yaptığınızda ise eki haline de döndürmek için biraz çaba sarf ediyorsunuz.

Aslında, oyunun kendine böyle bir yenilik eklemesi gerçekten güzel. Diğer türlü sadece yürüdüğünüz bir simülasyon oyununa dönüşebiliyor. Bunun olmasını engellemek ve oyuncuyu da sıkmamak için 6 bölümde bitebilecek ama her bölümde de gerçekten şaşıracağınız şeyler eklemiş oyun. Özelikle çevre tasarımı olarak, birçok havuz tipinin oyunda bulunmasının yanı sıra, oyun sanki bize daha önce orada bir hayat varmış gibi bir etki vermeye çalıştığı için farklı ögeleri de etrafa yerleştirmiş. Can simitleri, yukarıda bahsettiğim gibi sandalyeler, hatta bir noktada evlerin olduğu bir kısma bile geliyoruz.

Bu kısmın tamamen karakterimizin aklıyla ilgili olduğunu düşünüyorum tabii. Bu ögelerin yanı sıra heykeller oyunun bazı yerlerinde çok görkemli bir şekilde bulunuyordu. Yer yer sadece büyük ve sadece yüzü olan heykeller karşımıza çıkıyor. Bazense sanki insanlar aniden heykelleşmiş gibi düşündüren heykeller de vardı. Hareket ediyorlarmış ve birden donmuşlar gibi. Aslında ben heykeller oyunda karşıma çıktıktan sonra biraz daha ürkmeye başladım çünkü aniden hareket edebilecekler gibi geldi ancak size şunun garantisini verebilirim ki gerçekten hareket etmiyorlar.

Oyunun genel olarak verdiği etki ve ses efektleri gerçekten başarılıydı. Klasik korku oyunlarında aniden çıkan yaratıklar ve insanlar gerçekten anlık olarak korkutsa da Pools ekibi oyuna bunları eklemeden sadece atmosferle bu etkiyi vermekte oldukça başarılı olmuş. Yer yer iç daraltıcı, klostrofobi hissettiren ve karanlık yerlere girdiğimizde bunu çok net hissediyoruz. Bu yüzden Pools bana kalırsa oyunculara vaat ettiği şeyi başarmış. Özellikle tam olarak odaklı bir şekilde oynadığınızda nefes sesinizi bile en derinden hissediyorsunuz.

Oyunun çok enteresan bir tasarımı da var. Mesela, bölümlerden birinde sauna odalarını görüyoruz. Sauna odalarında fazla bir şey gözümüze çarpmasa da daha sonrasında dev bir sauna odası görüyoruz. Bunların ne anlam ifade ettiğini anlamak oldukça güç elbette. Örneğin, gördüğümüz can simitlerini de bir yerden geçerken dev bir akvaryumun içinde görüyoruz. Ben bu havuza gelenlerin hapsedildiğini falan düşündüm mesela, hikâyeyi bu şekilde kendimce oturtmaya çalıştım.

Pools oyununun hikayesi çok mu önemli? Aslında değil .ünkü oyun size zaten bunu sunmadığını, sadece atmosferiyle ön plana çıkmak istediğini zaten belli ediyor. Oyundaki en önemli şeylerden biri bu arada elimizde bir kamerayla dolaşıyoruz, faremizin tekerlek tuşuyla yakınlaştırıp uzaklaştırınca fark ettim elimde böyle bir şey olduğunu. Oyunun sonunda neden böyle bir şeye sahip olduğumuzu anlıyoruz ama o da size sürpriz olsun.

Her bölümü keşfetmek gerçekten çok önemli bu arada. Çok farklı detaylar karşınıza çıkabiliyor, ne anlama geldiğini merak edeceğiniz bir sürü garip şeye oyunda yer verilmiş. Ne olduklarını söylemek işlerin büyüsünü kaçırabilir o yüzden bana kalırsa her oyuncu kendi oynama tarzıyla bu oyunu deneyimlemeli. Aslında birkaç kez de oyunu oynayabilirsiniz, zaten bir noktadan sonra yerleri ezberlemek çok kolay oluyor ama oyunun verdiği gerilime değip değmeyeceği konusunda şahsen ben kararsızım. Bazı şeyler tadında da bırakılabilir.

Özellikle oyunun son bölümü bu noktada bana kalırsa gerçekten harikaydı. Hikâyeyi az buçuk anlayabildiğiniz ve neden orada olduğumuzu birazcık daha fark ettiğimiz bir noktaydı bana göre. Psikolojik korku oyunu olarak geçen Pools, bana kalırsa birkaç saatinizi ayırarak oynamanız gereken bir oyun. Oyunun atmosferine kendinizi bıraktığınızda tüm gerginliği iliklerinize kadar hissediyorsunuz. Tek oturuşta oynamak belki sizi zorlayabilir, özellikle klostrofobiye sahipseniz ve karanlık yerlere girmek pek de size göre değilse.

Olumlu

Ses efektleri çok güzel.

Oyun vaat ettiği gerilimi veriyor.

Farklı bölümlerde kendisine yenilikler katması devamlılık için önemli olmuş.

Olumsuz

Yer yer grafiklerde çamurlaşma yaşanıyor.

Bazı noktalarda çok fazla aynı yeri dönüp dolaşmamız sıkabiliyor.

Benzer Yazılar

Victoria 3: Spheres of Influence inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Victoria 3 gibi karmaşık bir simülasyonda neler olup bittiğine dair en ufak bir ipucunu takip etmeyi başardığınızda, kaçamayacağınız bir dünya haline geliyor kendisi. Dahası, Sphere of Influence isimli ek paketin yeni eklentileri, bu video oyununa atlayıp ülkenizi zafere taşımak ya da iflasa sürüklemek için mükemmel bir zaman olarak sunuluyor. Bu oyunu ilk oynadığımda, ekonomik ve politik sistemlerinin ne kadar derin olduğunu kavrayamamıştım ve bu simülatörün ne kadar karmaşık olduğunu fark etmiştim. İşte bu ek paket, oyunu daha da derinleştiriyor. Sizi tarihsel olarak doğru bir senaryoya götüren basit bir simülatör değil Victoria 3. Aslında tam tersi. Herhangi bir ülkeyi seçip hayali senaryolara sokabilir ve tarihin akışını değiştirebilirsiniz. Bu video oyununun her özelliğinin incelikleri harika olsa da Sphere of Influence çok daha fazlasını ekliyor. Bunun da ötesinde, harika olsa da yine de oyuna başlama sürecini yeni oyuncular çok kolaylaştırmıyor. Eğer bu oyunu ilk kez oynuyorsanız, hikayeyi oluşturan kişinin siz olduğunuzu bilmelisiniz. Zafere […]

First Dwarf ön inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 2 ay önce

Cücelerin harika birer mühendis olup, başka bir şey olamadığı klişesi şimdi de First Dwarf isimli bir Erken Erişim oyunu ile karşımıza çıktı. Aslında gayet güzel müzikler ve çizgi film tarzı, ilgi çekici bir sinematik ile başlayan bu video oyununda önce Viking temasını görüyoruz, sonra cüceleri görüyoruz, sonra karşımıza robotlar çıkıyor ve işin içine bir de küçük ejderhalar giriyor… Tüm bunlar olurken de uçan bir gemidesiniz tabii ki. Gemimiz uçan bir adaya düşüyor ve burada da bizim hayatta kalma maceramız başlıyor. Bu arada, ejderha da İngilizce konuşuyor. First Dwarf; materyal toplama, eşya üretme, keşif yapma, hayatta kalma ve savaşma elementlerine odaklanıyor. Oyunda yapmanız gereken ilk şey etraftan biraz materyal toplamak ve kendinize bir üs kurmak. Bu arada, oyundaki binalar elektrik yerine mana kullanıyor. Bu yüzden üssünüzü yaparken, mana kaynağı olan bir yere gitmeniz en akıllıca olanı. Oyunda bunun gibi birkaç ufak tefek detay mevcut. Oyundaki ilk anlarımız odun kesmek, taş çıkartmak, […]

Sons of the Forest inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Sons of the Forest içerisinde ilk kez birini gerçekten öldürdüğünüz zamanı unutmak oldukça güç. Benim için bu an, hasar almış ama her zaman güvenilir kalmayı başaran takım arkadaşım Kelvin ile uzak adaya ilk iniş yaptığımızda ya da yamyam yerlilerle sadece bir mızrak ile karşı karşıya geldiğimde yaşanmadı aslında. Belki de bu ada, sözde canavarların yerine geçerek, insanlığı uçuruma itmenin ne kadar istekli olduğunu görmek için bir test. Belki de gerçekten “ormanın oğullarıyız”, kim bilir? Tüm bunları sesli düşünürken Kelvin tabii ki beni pek dinlemedi. Kelvin, boş boş başını salladı ve daha fazla odun toplamaya devam etti ama anlattığım bu şey, girdikten neredeyse tam bir yıl sonra erken erişimden çıkan oyunun yalnızca bir bileşeni. Diğer tarafta ise kurgu ve hikaye var. PuffCorp şirketinin CEO pozisyonunda yer alan Edward Puffton olarak, karımız Barbara ve kızımız Virginia kaybolduktan sonra onları bulmak için Site 2 olarak adlandırılan gizemli bir adaya gidiyoruz. Çok geçmeden helikopteriniz […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele

Web sitemiz, gezinme deneyiminizi ve ilgili bilgileri sağlamak için çerezleri kullanır. Web sitemizi kullanmaya devam etmeden önce, şunları kabul etmiş olursunuz.