Republic of Pirates inceleme – Mavi Kol

Korsan temalı bir şehir kurucusu oyununu ilk duyduğumda, sosyal medya sitelerindeki veya mobil platformlardaki eski tarz oyunlara benzeyeceğini hayal etmiştim. Bunlardan birkaçını da geçmişte oynamıştım… Yerleşim yerleri inşa etmenin gerçek hayatta birkaç gün sürdüğü, hepsi de oyuncuları para harcamaya ikna etmek için tasarlanmış stilize korsan oyunları idi. Republic of Pirates ise korsanlığın daha ayakları yere basan bir tasvirini sunarak sağlam şehir kurma ve RTS mekanikleri için büyüleyici bir zemin ve tarz sağlıyor. Genelde bir RTS ya da şehir kurucu oyununun hikayesi ile inceleme yazılarına başlamam ama Republic of Pirates ile durum biraz farklı. 1600’lerin ortalarında, Korsanlığın Altın Çağı’nda geçen bu oyun, sizi yağmacılığın kol gezdiği kaotik bir Karayipler’e sürüklüyor. Anarşinin ortasında, korsanlar arasında bir cumhuriyet kuruldu ve bir çeşit düzen getirmeye çalıştı ama bu cumhuriyet kısa ömürlü oldu; açgözlülük, üç korsan lordunun onu devirmesine ve takımadaların kontrolünü ele geçirmesine neden oldu. Pek de sürpriz bir durum değil. Devrik liderin varisi […]

Republic of Pirates inceleme – Mavi Kol

Korsan temalı bir şehir kurucusu oyununu ilk duyduğumda, sosyal medya sitelerindeki veya mobil platformlardaki eski tarz oyunlara benzeyeceğini hayal etmiştim. Bunlardan birkaçını da geçmişte oynamıştım… Yerleşim yerleri inşa etmenin gerçek hayatta birkaç gün sürdüğü, hepsi de oyuncuları para harcamaya ikna etmek için tasarlanmış stilize korsan oyunları idi. Republic of Pirates ise korsanlığın daha ayakları yere basan bir tasvirini sunarak sağlam şehir kurma ve RTS mekanikleri için büyüleyici bir zemin ve tarz sağlıyor.

Genelde bir RTS ya da şehir kurucu oyununun hikayesi ile inceleme yazılarına başlamam ama Republic of Pirates ile durum biraz farklı. 1600’lerin ortalarında, Korsanlığın Altın Çağı’nda geçen bu oyun, sizi yağmacılığın kol gezdiği kaotik bir Karayipler’e sürüklüyor. Anarşinin ortasında, korsanlar arasında bir cumhuriyet kuruldu ve bir çeşit düzen getirmeye çalıştı ama bu cumhuriyet kısa ömürlü oldu; açgözlülük, üç korsan lordunun onu devirmesine ve takımadaların kontrolünü ele geçirmesine neden oldu. Pek de sürpriz bir durum değil.

Devrik liderin varisi olarak oynuyorsunuz, babanızın intikamını almak ve cumhuriyeti yeniden kurmak için takımadaları yeniden toparlamak, yeniden inşa etmek ve yeniden fethetmekle görevlendiriliyorsunuz Republic of Pirates oyununda. Bu tür hikayelerin kurgu kadar büyüleyici olabileceğine kesinlikle inanıyorum. Korsanlığın Altın Çağı kesinlikle gerçek hayat efsanelerinin yaratıldığı bir dönemdi. Korsan yaşamına stilize ama ayakları yere basan bir bakış için mükemmel bir ortam sağlayan oyun, ilgi çekici bir anlatı oluşturmak için etkili bir şekilde yararlanmış.

Her ne kadar harika olsa da Republic of Pirates oyununun en iyi yanı anlatımı değil. Büyük hikayesinin altında, bir şehir kurucusunda uzun zamandır aradığım sağlam ve iyi geliştirilmiş bir dizi oyun özelliği ve mekaniği yatıyor. Geliştiriciler iyi bir şehir kurucu tasarımının temellerini anlamış ve bunlara bağlı kalarak sonradan bir korsan teması ekleyerek gerçekten özel bir şey yaratmışlar. Bu temel unsurlardan biri, kullanım kolaylığı ve oyun bu alanda mükemmel. Mesela, yol aracı son derece duyarlı ve virajların nereye gitmesini istediğinizi tahmin etmede usta.

Yıkım, yükseltme ve seçim için fırçalar da içeren kullanışlı bir şehir tasarım tekerleği aracılığıyla erişilebilir. Bu araç paketi, şehir genişletmeyi dört gözle beklenen bir şey haline getiriyor. Cities: Skylines gibi daha büyük oyunlarda bulunan küçük ayrıntılardan yoksun olsa da bu oyunun RTS unsurlarıyla paylaşılan tasarım alanı bu başarıyı daha da etkileyici kılıyor. İyi bir şehir kurucu tasarımının bir diğer önemli yönü de verilerin sunumudur. Şehrinizin en ince ayrıntılarını hızlı bir şekilde incelemenin bir yolu olmadan, onu yönetmek angarya haline gelebilir.

Republic of Pirates, çizgi grafikler veya çizelgeler içermese de şehrinizin üretimi, nüfusu, lojistiği ve varlıkları hakkında kapsamlı bir genel bakış sunar. Depolar ve ambarlar envanterinizin net bir özetini sunuyor ve olanaklar için renk kodlu yakınlık lensleri neye nerede ihtiyaç duyulduğunu kolayca belirlemenize yardımcı oluyor. Ayrıca, binalardaki yüzen baş üstü göstergeleri, üretim zincirinizdeki darboğazları belirleme ve çözme sürecini basitleştiren harika bir özelliktir. Oyunun şehir kurma mekaniklerinden uzaklaşarak, şimdi de diğer yarısını tartışalım.

Oyunun şehir kurma mekanikleri tarafından kesinlikle geride bırakılmış olsa da Republic of Pirates oyununun RTS katmanı hiç de fena değil. Kontroller oldukça basit ve birimler normal bir RTS oyunundan isteyeceğiniz kadar çeşitli değil ama özellikle çetin deniz savaşları bağlamında oldukça sağlam bir şekilde oynanıyor. Oyunun kullanım kolaylığı, birden fazla birime komuta etmek için sürükle ve seç özellikleri ve aktif yetenekleri zamanlamak için bir açılır yetenek penceresi ile bu katmana da uzanıyor. Bu da oyuna hoş bir kullanım kolaylığı ekliyor.

Devasa filonuza rağmen her şey son derece iyi yönlendiriliyor. Ayrıca her geminin yelken desenlerine kadar özelleştirilebilir olması da güzel. Bu da birimlerinizi bir bakışta tanımlamanıza ve buna göre strateji oluşturmanıza olanak tanıyor. Oyunun estetiğine geçecek olursak, hiçbir şey deniz korsanlığının özünü iyi bir yağlı boya tablo kadar iyi yansıtamaz. Oyundaki her portre, ara sahne görüntüsü ve başlık kartı, sanki dönemin gerçek hayattaki tuval sanatçıları tarafından hazırlanmış gibi zanaatkar bir kalite yayıyor.

Republic of Pirates

Oyunun olağanüstü kalitesi seslerinde de kendini gösteriyor. Ses oyunculuğu olağanüstü ve dönemi mükemmel bir şekilde yansıtan aksanlara sahip. Bu oyun sizi gerçekten korsan dünyasının içine çekiyor ve benzer oyunlara kıyasla daha derin, daha otantik bir korsan deneyimi sunuyor. Zengin, korsanlarla dolu atmosferine uyan başka bir oyun gerçekten yok. Republic of Pirates için hepsi bu kadar. Bu oyuna RTS unsurları içeren, gerçekten iyi yapılmış bir şehir kurma oyunu demekten başka bir anlam göremiyorum. Estetiği güzel ve oynanışı da iyi tasarlanmış olduğu kadar katmanlı.

Yaşam kalitesinin iyileştirilmesi, bir şehir kurucusunun birçok hareketli parçası için gereklidir. Republic of Pirates, tarzına rağmen, bir bakışta kaynaklarınızın kısa özetlerini vererek bir şehri yönetmenin sıkıcılığını yumuşatır. Şehir kurma oyunlarında bu standart bir özellik gibi görünebilir ama geliştiricilerin bunu ne kadar nadiren doğru yaptıklarına şaşıracaksınız. Bazen grafikler, oyunlardan daha fazla oluyor, bazen de şehrinizin üretimini anlamak için eski içgüdülerinize güvenmek zorunda kalıyorsunuz. Bu oyun, dengeyi tutturuyor.

Bir oyun hakkında bunu söylemem nadirdir ama bence Republic of Pirates, bir genişleme paketi veya geniş çaplı bir güncelleme için adeta yalvarıyor. Beni yanlış anlamayın, mevcut içerik mükemmel ama şişirilmiş hissetmeden daha fazlası için oyunda yer var. Gelecekte yeni gemi türlerinin ve haritaların ekleneceğini kolayca hayal edebiliyorum. Benzer oyunların gösterdiği gibi anlatılacak sayısız korsan hikayesi var ve bu video oyunu, ayakları yere basan tonunu korurken bunları keşfetme potansiyeline sahip. Bu da heyecan verici.

Yalnız, bu oyunun optimizasyonu çok başarılı olsa da özellikle sinematikler sırasında veya oyun penceresinden sekme ile çıkarken birkaç çökme ile karşılaştım. Ayrıca imlecin kaybolduğu ve yeniden başlattıktan sonra tekrar ortaya çıktığı birkaç hata da oldu. Ayrıca, özellikle Free Play kısmındaki harita seçme ekranında bazı geliştirici yer tutucu isimleri kalite kontrolünden geçemedi. Bu sorunlar oyunun genel kalitesini yansıtmıyor ve bir güncelleme ile kolayca düzeltilebilir ama yine de bahsetmeye değer. Özellikle çökme hataları can sıkıcı idi.

Republic of Pirates

Bu konudan bahsetmek garip gelebilir ancak oyunun kıyı yerleşimleri inşa etmeye odaklandığı düşünüldüğünde, sudan bahsetmemek bir kötülük olur. Olağanüstü bir şey beklemiyordum, özellikle de oyunun alt seviye donanımlar için erişilebilir kalması gerektiğinden ama opak ve statik okyanus, hayal ettiğim dalgalı denizlerin gerisinde kalıyor. Oyunun görsel yanı, bu yönden gerçekten beni hayal kırıklığına uğrattı. Günümüzde okyanusu çok güzel yansıtan oyunlar varken, Republic of Pirates ne yazık ki o oyunlardan biri değil.

Republic of Pirates, klasik şehir kurma mekaniklerinin özünü ustalıkla yakalıyor. Kusursuz performansı ve sayısız yaşam kalitesi özelliği, geliştiricilerin keyifli bir deneyim yaratma konusundaki kararlılığını gösteriyor. Oyun, binaların dikey ilerlemesine ve yatay genişlemesine eşit derecede önem verirken; lojistik zincirler, özellikle denizcilik ortamı göz önüne alındığında etkileyicidir. Kısacası, olağanüstü bir şehir kurucu ve etkileyici bir RTS deneyimi var karşımızda.

Republic of Pirates için AAA seviyesindeki oyunlarda gördüğümüz bir fiyat etiketi beklemiyorum tabii ki, bu yüzden 20 USD civarında bir fiyat biçeceğim. Bu, yüksek konseptli şehir kurma ve RTS oyunları için standart bir fiyat bence. Eğer ülkemiz için özel bir fiyatlandırma yapılırsa ve bu oyunu 15 USD civarında görebilirsek, her şey daha da iyi olacak. Ben bu satırları yazdığım sırada oyun henüz piyasaya sürülmedi ve bu yüzden de fiyat etiketini bilemiyorum.

Republic of Pirates, yüksek konseptli şehir kurma oyunları arasında pırıl pırıl bir inci, korsan bayrağını alabora etmeden yükseklerde dalgalandıran bir hazine. Bu oyun şehir kurma ve RTS heyecanını ayakları yere basan ama şık bir kaptan havasıyla ustaca dengeliyor. Elbette, sular birkaç çarpışmayla biraz dalgalanabilir ama kusursuz bir deneyim de beklemiyorduk zaten. Macerayı kucaklayın, yelken açın ve oyunun canlı bir şekilde hayata geçirdiği korsan tarzının tadını çıkarın.

Olumlu

Şehir kurma tarafı yeterince kaliteli, eğlenceli, detaylı ve yaşam kalitesi yüksek.

Şaşırtıcı bir şekilde ön plana çıkan, ilgi çekici bir hikayesi var.

Seslendirme performansları otantik ve başarılı.

Sanat tasarımı ve sunumu hoş.

Olumsuz

RTS kısmı biraz daha derinleştirilebilirdi.

Belli noktalarda oyunun çökmesi can sıkabiliyor.

Oyunda ufak çaplı ama sayıca fazla olacak şekilde hatalar var.

Okyanus bir korsan oyununa kıyasla çok kötü görünüyor.

Benzer Yazılar

Victoria 3: Spheres of Influence inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Victoria 3 gibi karmaşık bir simülasyonda neler olup bittiğine dair en ufak bir ipucunu takip etmeyi başardığınızda, kaçamayacağınız bir dünya haline geliyor kendisi. Dahası, Sphere of Influence isimli ek paketin yeni eklentileri, bu video oyununa atlayıp ülkenizi zafere taşımak ya da iflasa sürüklemek için mükemmel bir zaman olarak sunuluyor. Bu oyunu ilk oynadığımda, ekonomik ve politik sistemlerinin ne kadar derin olduğunu kavrayamamıştım ve bu simülatörün ne kadar karmaşık olduğunu fark etmiştim. İşte bu ek paket, oyunu daha da derinleştiriyor. Sizi tarihsel olarak doğru bir senaryoya götüren basit bir simülatör değil Victoria 3. Aslında tam tersi. Herhangi bir ülkeyi seçip hayali senaryolara sokabilir ve tarihin akışını değiştirebilirsiniz. Bu video oyununun her özelliğinin incelikleri harika olsa da Sphere of Influence çok daha fazlasını ekliyor. Bunun da ötesinde, harika olsa da yine de oyuna başlama sürecini yeni oyuncular çok kolaylaştırmıyor. Eğer bu oyunu ilk kez oynuyorsanız, hikayeyi oluşturan kişinin siz olduğunuzu bilmelisiniz. Zafere […]

First Dwarf ön inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 2 ay önce

Cücelerin harika birer mühendis olup, başka bir şey olamadığı klişesi şimdi de First Dwarf isimli bir Erken Erişim oyunu ile karşımıza çıktı. Aslında gayet güzel müzikler ve çizgi film tarzı, ilgi çekici bir sinematik ile başlayan bu video oyununda önce Viking temasını görüyoruz, sonra cüceleri görüyoruz, sonra karşımıza robotlar çıkıyor ve işin içine bir de küçük ejderhalar giriyor… Tüm bunlar olurken de uçan bir gemidesiniz tabii ki. Gemimiz uçan bir adaya düşüyor ve burada da bizim hayatta kalma maceramız başlıyor. Bu arada, ejderha da İngilizce konuşuyor. First Dwarf; materyal toplama, eşya üretme, keşif yapma, hayatta kalma ve savaşma elementlerine odaklanıyor. Oyunda yapmanız gereken ilk şey etraftan biraz materyal toplamak ve kendinize bir üs kurmak. Bu arada, oyundaki binalar elektrik yerine mana kullanıyor. Bu yüzden üssünüzü yaparken, mana kaynağı olan bir yere gitmeniz en akıllıca olanı. Oyunda bunun gibi birkaç ufak tefek detay mevcut. Oyundaki ilk anlarımız odun kesmek, taş çıkartmak, […]

Sons of the Forest inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Sons of the Forest içerisinde ilk kez birini gerçekten öldürdüğünüz zamanı unutmak oldukça güç. Benim için bu an, hasar almış ama her zaman güvenilir kalmayı başaran takım arkadaşım Kelvin ile uzak adaya ilk iniş yaptığımızda ya da yamyam yerlilerle sadece bir mızrak ile karşı karşıya geldiğimde yaşanmadı aslında. Belki de bu ada, sözde canavarların yerine geçerek, insanlığı uçuruma itmenin ne kadar istekli olduğunu görmek için bir test. Belki de gerçekten “ormanın oğullarıyız”, kim bilir? Tüm bunları sesli düşünürken Kelvin tabii ki beni pek dinlemedi. Kelvin, boş boş başını salladı ve daha fazla odun toplamaya devam etti ama anlattığım bu şey, girdikten neredeyse tam bir yıl sonra erken erişimden çıkan oyunun yalnızca bir bileşeni. Diğer tarafta ise kurgu ve hikaye var. PuffCorp şirketinin CEO pozisyonunda yer alan Edward Puffton olarak, karımız Barbara ve kızımız Virginia kaybolduktan sonra onları bulmak için Site 2 olarak adlandırılan gizemli bir adaya gidiyoruz. Çok geçmeden helikopteriniz […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele

Web sitemiz, gezinme deneyiminizi ve ilgili bilgileri sağlamak için çerezleri kullanır. Web sitemizi kullanmaya devam etmeden önce, şunları kabul etmiş olursunuz.