Rise of the Ronin inceleme

Rise of the Ronin, Team Ninja ekibinin, kendi Ninja Gaiden oyunları gibi yıldırım hızındaki aksiyonunu, beğenilen Nioh serisini anımsatan cezalandırıcı, ancak bağımlılık yaratan, deneme yanılma oyunuyla birleştiriyor. Aksiyon, Assassin’s Creed gibi gerçek hayattan figürler ve olaylarla dolu zengin bir tarihi arka planda geçiyor. Karakter bağları, ilişkiler ve Dragon Age gibi rol yapma oyunlarında bulunanlara benzer kişisel seçimlerle derinlik katıyor. Tüm bunları açık bir dünyaya eklediğinizde elinizde çok fazla hareketli parça oluyor. Yine de bir Kurosawa filmi gibi bu video oyununun parçalarının toplamından daha fazlası sunuluyor. 19’uncu yüzyılın ikinci yarısında geçen Rise of the Ronin, Japonya için çok önemli bir döneme ışık tutuyor. Yüzyıllar süren izolasyonizmden sonra batı etkisine yeni maruz kalan bu dönem, aslında çatışmalarla dolu bir dönemdir. Gelenek ve modernleşmenin çatışması, oyunun anlatmaya çalıştığı hikayenin büyük bir kısmının merkezinde yer alıyor. Assassin’s Creed serisinde de olduğu gibi oyunda tanıştığınız karakterlerin ve gördüğünüz olayların çoğu gerçek ya da en azından […]

Rise of the Ronin inceleme

Rise of the Ronin, Team Ninja ekibinin, kendi Ninja Gaiden oyunları gibi yıldırım hızındaki aksiyonunu, beğenilen Nioh serisini anımsatan cezalandırıcı, ancak bağımlılık yaratan, deneme yanılma oyunuyla birleştiriyor. Aksiyon, Assassin’s Creed gibi gerçek hayattan figürler ve olaylarla dolu zengin bir tarihi arka planda geçiyor. Karakter bağları, ilişkiler ve Dragon Age gibi rol yapma oyunlarında bulunanlara benzer kişisel seçimlerle derinlik katıyor. Tüm bunları açık bir dünyaya eklediğinizde elinizde çok fazla hareketli parça oluyor. Yine de bir Kurosawa filmi gibi bu video oyununun parçalarının toplamından daha fazlası sunuluyor.

19’uncu yüzyılın ikinci yarısında geçen Rise of the Ronin, Japonya için çok önemli bir döneme ışık tutuyor. Yüzyıllar süren izolasyonizmden sonra batı etkisine yeni maruz kalan bu dönem, aslında çatışmalarla dolu bir dönemdir. Gelenek ve modernleşmenin çatışması, oyunun anlatmaya çalıştığı hikayenin büyük bir kısmının merkezinde yer alıyor. Assassin’s Creed serisinde de olduğu gibi oyunda tanıştığınız karakterlerin ve gördüğünüz olayların çoğu gerçek ya da en azından gerçek olaylara dayanıyor. Örneğin, oyundaki ilk görevde Commodore Matthew Perry isimli tarihsel kişinin ünlü gemilerinden birine sızıyorsunuz.

Seçilen dönem ve hikayenin tarihsel doğası, Rise of the Ronin oyununun genel zevkine çok şey borçlu. Hikayeyi kavramak için Japon tarihi üzerine bir yan dal yapmanız gerekmese de tarih meraklılarının memnun kalacağını düşünüyorum. Bununla birlikte oyun, gerçek hayattaki tarihler konusunda biraz gevşek. Neyse ki oyun, tüm tarihi olaylar ve figürler hakkında bilgi içeren yerleşik bir ansiklopedi sunuyor. Oyunun hikaye anlatımının doğası gereği bunu oldukça faydalı buldum.

Bunun, Ghosts of Tsushima gibi tekil bir hikaye anlatan kapsamlı bir sinematik destan olmadığı ve öyleymiş gibi davranmadığı açık olmalı. Hikaye boyunca verdiğiniz kararlar anlatının akışını ve ilişkilerinizi etkiliyor. Bu seçimler ağırlıklı olarak şogunluğun yerleşik askeri yönetimini desteklemek veya ona karşı çıkmak etrafında dönüyor. Batılı askeri yetkililerin varlığı ilginç bir dinamik katsa da çoğu bağ bu gruplardan biriyle hizalanıyor.

Bağlar sadece dönemin tarihi figürlerine yakınlaşmanızı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda oynanışa da yansıyor. Bu bağlar, görev müttefiklerini etkiliyor, bonus etkinliklerin kilidini açıyor ve hatta savaş becerilerini artırıyor. Örneğin, Ryoma Sakamoto’yu ele alalım. Onunla bağ kurmak katana dövüş stillerinizden birini yükseltiyor. Faydalarına rağmen, bu bağlar bazen hikaye akışıyla çatışıyor. Bağ kurma etkinlikleri genellikle hikayenin dışında, eviniz veya operasyon üssünüz gibi yerlerde gerçekleşiyor. Bir sonraki hikaye görevinde aktif olarak savaştığınız bir karakterle güçlü bir bağ kurmak tamamen mümkün. Bu uyumsuzluk sadece bazen ele alınıyor.

Rise of the Ronin içerisinde hikayeyi genel olarak keyifli bulsam da alışılmadık hikaye anlatımı zaman zaman bazı olay örgüsü noktalarını karıştırdı benim için. Sizin tarafınızdan seçilen yanıtlar ve karakterinizin sınırlı konuşması nedeniyle, önemli anlarda kaybolmuş hissetmek kolay oldu. Hikaye, seçimlerinize veya konuşmaların akışına bağlı olarak kopuk hissedebiliyor. Yeni izlediğim sahnelerdeki olayları netleştirmek için kendimi sık sık oyun içi zaman çizelgesine bakarken buldum; bu da ilginç ortam ve hikayeye karşı küçük bir rahatsızlık haline getirdi.

Oyunun dünyasını keşfetmediğiniz veya ikonik Japon figürleriyle sake paylaşmadığınız zamanlarda, oyunun kalbi savaşında yatıyor ve dürüst olalım, asıl ilgi çekici olan da bu. Rise of the Ronin, kavraması kolay ve ustalaşması zor olmak arasında ideal dengeyi kurarak savaş sistemini çiviliyor. En düşük zorluk ayarlarında sadece biraz pratik yaparak düşmanları ezip geçebilirsiniz ama bu zorluğu artırırsanız, Souls benzeri oyunların gerektirdiği hassasiyete hazır olmanız lazım.

Savaş, ana odak noktası olmasına rağmen Rise of the Ronin, onlarca saatlik oyun boyunca aksiyonu taze tutuyor. Bunun nedeni silah sisteminde şaşırtıcı miktarda çeşitlilik olması. Aralarından seçim yapabileceğiniz, her biri biraz farklı oynayan çok sayıda silah var. Ayrıca, bağ kurma veya belirli düşmanları alt etme yoluyla kilidini açabileceğiniz birden fazla dövüş stili var. Bu stiller sadece göstermelik değil, stratejik avantajları ve dezavantajları da var. Eğer bir düşman sizin stilinizin zayıf olduğu bir stili kullanıyorsa, savaşın ortasında hızlıca stil değiştirebilirsiniz.

Rise of the Ronin

Nioh gibi sert Souls benzeri oyunlar kadar genel olarak karmaşık olmasa da Rise of the Ronin, onu çok daha erişilebilir kılan dik bir öğrenme eğrisinden de kaçınıyor. Silah yeterliliğini yükseltmek, dövüş stillerinin kilidini açmak ve birinci sınıf teçhizat için avlanmak, sadece tekniğin ötesinde katmanlar ekler. Nioh serisinin tekniğini, Ninja Gaiden serisinin hızını ve Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin oyununun ilerleme ve esnekliğini harmanlıyor. Bu, herkes için bir şeyler barındıran ve oyunun genel hissine inanılmaz derecede uyan bir dövüş sistemi sunuyor.

Rise of the Ronin oyunundaki hikâye görevleri, görevlerinize katılacak iki arkadaşınızla birlikte üç oyuncuya kadar işbirliği içinde oynama imkânı sunuyor. Arkadaşlarınız müsait değilse endişelenmeyin; çevrimdışı oynuyorsanız bağ kurduğunuz yapay zeka kontrollü karakterlerle takım kurabilirsiniz. Bu çok açık uçlu bir “eğer istersen burada” tarzı çok oyunculu oyun deneyimi. Hiçbir zaman gerekli hissettirmedi ve yalnız oynamak her zaman geçerli bir seçenekti.

Ana hikayenin dışında, Rise of the Ronin içerisindeki açık dünya keşfi biraz seyrek hissettiriyor. Esas olarak yan görevler aracılığıyla ek savaş zorluklarının üstesinden gelmeyi, kaçakları takip etmeyi ve kamu rahatsızlıklarını çözmeyi içeriyor. Bununla birlikte, koleksiyon olarak önemli yerlerin fotoğraflarını da çekebilirsiniz ama koleksiyonların gerçek yıldızı aslında kediler. Evet, gerçek kediler. Japonya içerisindeki kayıp kedileri kurtarabilir ve bir kedi konsiyerj hizmeti kurarak onları ödüller karşılığında diğer karakterlere ödünç verebilirsiniz.

Hikaye ilerledikçe Yokohoma, Edo ve Kyoto’da yolculuk yapacaksınız ama görevler için veya serbestçe dolaşmak için geçmiş bölgeleri tekrar ziyaret edebilirsiniz. Bu esneklik, Rise of the Ronin yapıtının birçok yaşam kalitesi özelliğinden sadece biri. Hızlı seyahate bol ve erken erişim de oyunun kurallarını değiştiren bir diğer özellik. Üsler, uzun evler ve hatta kontrol noktası olarak diktiğiniz sancakların hepsi hızlı seyahat seçenekleri sunuyor. Her yere dağılmış sancaklarla, kontrol noktalarına giderken gereksiz yere çok daha az zaman harcayacaksınız.

Rise of the Ronin

Seyahat etmeniz gerektiğinde, Rise of the Ronin, bunu da basitleştiriyor. Yolculuğun çok başlarında ata binebilirsiniz. Bununla birlikte, seyahat araç setinize en iyi katkı planör. Bu gerçekten kullanışlı; Japonya’nın inişli çıkışlı tepelerinde çok hızlı bir şekilde gezinmek için kullanabilirsiniz. Oyunun sunduğu bir diğer kolaylık ise otomatik koşma özelliği. Bu modern mekanik, haritada bir hedef belirlemenize ve ardından karakteriniz ayak işlerini yaparken arkanıza yaslanmanıza olanak tanıyor. Gerçek hayattaki görevlerimi yerine getirmek ya da yolculuk hakkında endişelenmeden sadece manzaranın tadını çıkarmak için bu özelliği sıkça kullandım.

Rise of the Ronin içerisinde en sevdiğim yaşam kalitesi özelliklerinden biri, görünüşümü özelleştirirken sunulan inanılmaz esneklikti. Sadece fiziksel özelliklerinizi değiştirmekle sınırlı değilsiniz, saç stillerinde tonlarca çeşitlilik içeriyor. Kıyafetlerinizin ve silahlarınızın görünümünü daha önce topladıklarınızla değiştirebilirsiniz. Oyun boyunca görünüşümü sürekli değiştirdim, bazen sadece hikaye öğelerine veya kiminle bağ kurduğuma uyması için bile bunu yaptım. Teknik düzeyde ise Rise of the Ronin çok cilalı hissettirdi. Savaş sırasında hiçbir zaman önemli bir yavaşlama veya sorunla karşılaşmadım. Bu da beni oldukça memnun etti.

Ara sıra kalabalık kasabalarda kısa bir takılma oluyordu ama hiçbiri aşırı derecede dikkat dağıtıcı veya zayıflatıcı değildi. PlayStation 5 konsoluna özel diğer bazı oyunların grafiksel hünerlerine rakip olamasa da oyun, yine de özellikle manzaralarda saf güzellikte anlar sunuyor. Karmaşık silah tasarımları ve dövüş animasyonlarındaki tonlarca çeşitlilik ile detaylara gösterilen özen sergileniyor. Bazı ayrıntılı kıyafet seçeneklerine rağmen kırpma sorunlarının olmaması gibi küçük dokunuşlar, görsel olarak bazı AAA seviyesindeki diğer oyunların zirvelerine ulaşmasa da oyunun estetiğini hazırlarken gösterilen özeni ortaya rahatlıkla çıkartıyor.

Paketin tamamına baktığınızda, Rise of the Ronin, çok eğlenceli ve ödüllendirici bir deneyim. En sinematik anlatılara veya dudak uçuklatan görsellere sahip olmayabilir ama denediği her şeyi yerine getiriyor. Tıpkı ustası olmadan dolaşan yalnız bir samuray gibi, bu video oyunu da kendinden önce gelenlerin ruhuna saygı gösterirken kendi yolunu çiziyor. Bu oyun sizi 19. yüzyıl Japonya’sının savaş, hastalık ve siyasi huzursuzluk kaosunun ortasında efendisiz bir samuray rolüne sokuyor. Türü seviyorsanız, bu oyuna PlayStation 5 üzerinde mutlaka bir şans vermelisiniz.

Olumlu

Öğrenmesi kolay ama ustalaşması zor olan bir savaş sistemi ile klasik bir Team Ninja oyunu.

Oynanış tarafında birçok diğer farklı oyun örnek alınmış ve bunlar başarıyla işlenmiş.

Oldukça ulaşılabilir bir video oyunu ve yaşam kalitesi özellikleri bol; cilası da iyi.

Hikayedeki gerçek hayat elementleri ilgi çekici.

Olumsuz

Bazı karakterler yüzeysel ve basit.

Görsel sunum daha iyi olabilirdi.

Benzer Yazılar

Victoria 3: Spheres of Influence inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Victoria 3 gibi karmaşık bir simülasyonda neler olup bittiğine dair en ufak bir ipucunu takip etmeyi başardığınızda, kaçamayacağınız bir dünya haline geliyor kendisi. Dahası, Sphere of Influence isimli ek paketin yeni eklentileri, bu video oyununa atlayıp ülkenizi zafere taşımak ya da iflasa sürüklemek için mükemmel bir zaman olarak sunuluyor. Bu oyunu ilk oynadığımda, ekonomik ve politik sistemlerinin ne kadar derin olduğunu kavrayamamıştım ve bu simülatörün ne kadar karmaşık olduğunu fark etmiştim. İşte bu ek paket, oyunu daha da derinleştiriyor. Sizi tarihsel olarak doğru bir senaryoya götüren basit bir simülatör değil Victoria 3. Aslında tam tersi. Herhangi bir ülkeyi seçip hayali senaryolara sokabilir ve tarihin akışını değiştirebilirsiniz. Bu video oyununun her özelliğinin incelikleri harika olsa da Sphere of Influence çok daha fazlasını ekliyor. Bunun da ötesinde, harika olsa da yine de oyuna başlama sürecini yeni oyuncular çok kolaylaştırmıyor. Eğer bu oyunu ilk kez oynuyorsanız, hikayeyi oluşturan kişinin siz olduğunuzu bilmelisiniz. Zafere […]

First Dwarf ön inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 2 ay önce

Cücelerin harika birer mühendis olup, başka bir şey olamadığı klişesi şimdi de First Dwarf isimli bir Erken Erişim oyunu ile karşımıza çıktı. Aslında gayet güzel müzikler ve çizgi film tarzı, ilgi çekici bir sinematik ile başlayan bu video oyununda önce Viking temasını görüyoruz, sonra cüceleri görüyoruz, sonra karşımıza robotlar çıkıyor ve işin içine bir de küçük ejderhalar giriyor… Tüm bunlar olurken de uçan bir gemidesiniz tabii ki. Gemimiz uçan bir adaya düşüyor ve burada da bizim hayatta kalma maceramız başlıyor. Bu arada, ejderha da İngilizce konuşuyor. First Dwarf; materyal toplama, eşya üretme, keşif yapma, hayatta kalma ve savaşma elementlerine odaklanıyor. Oyunda yapmanız gereken ilk şey etraftan biraz materyal toplamak ve kendinize bir üs kurmak. Bu arada, oyundaki binalar elektrik yerine mana kullanıyor. Bu yüzden üssünüzü yaparken, mana kaynağı olan bir yere gitmeniz en akıllıca olanı. Oyunda bunun gibi birkaç ufak tefek detay mevcut. Oyundaki ilk anlarımız odun kesmek, taş çıkartmak, […]

Sons of the Forest inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Sons of the Forest içerisinde ilk kez birini gerçekten öldürdüğünüz zamanı unutmak oldukça güç. Benim için bu an, hasar almış ama her zaman güvenilir kalmayı başaran takım arkadaşım Kelvin ile uzak adaya ilk iniş yaptığımızda ya da yamyam yerlilerle sadece bir mızrak ile karşı karşıya geldiğimde yaşanmadı aslında. Belki de bu ada, sözde canavarların yerine geçerek, insanlığı uçuruma itmenin ne kadar istekli olduğunu görmek için bir test. Belki de gerçekten “ormanın oğullarıyız”, kim bilir? Tüm bunları sesli düşünürken Kelvin tabii ki beni pek dinlemedi. Kelvin, boş boş başını salladı ve daha fazla odun toplamaya devam etti ama anlattığım bu şey, girdikten neredeyse tam bir yıl sonra erken erişimden çıkan oyunun yalnızca bir bileşeni. Diğer tarafta ise kurgu ve hikaye var. PuffCorp şirketinin CEO pozisyonunda yer alan Edward Puffton olarak, karımız Barbara ve kızımız Virginia kaybolduktan sonra onları bulmak için Site 2 olarak adlandırılan gizemli bir adaya gidiyoruz. Çok geçmeden helikopteriniz […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele

Web sitemiz, gezinme deneyiminizi ve ilgili bilgileri sağlamak için çerezleri kullanır. Web sitemizi kullanmaya devam etmeden önce, şunları kabul etmiş olursunuz.