ScreenPlay CCG ön inceleme – Mavi Kol

Sinema ve kart oyunları tutkunlarının ilgisini bir hayli çekecek olan, Comico Games’in geliştirdiği ScreenPlay CCG, oyunculara kendi filmlerini yaratma fırsatı sunan yenilikçi ve eğlenceli bir dijital koleksiyon kart oyunu. Bu oyunda, yönetmen koltuğuna oturuyor ve farklı film türlerinden ilham alan karakterlere, sahnelere ev sahipliği yapan ve klişelerle dolu bir dünyada rakip yönetmenlerle yarışmaya çalışıyoruz. Bu oyunu piyasadaki diğer rakiplerinden ayıran en dikkat çekici özelliklerinden biri, oyunda tek bir saldırı bile yapmadan kazanabilme imkanı sunuyor olması. Böylece ScreenPlay CCG, oyuncular için farklı bir strateji deneyimine davet ediyor. Geçtiğimiz günlerde Erken Erişim aşamasına giriş yapan oyun, geliştirici ekibin oyunu mümkün olan en kısa sürede oyuncuların beğenisine sunması açısından kritik bir süreç içerisinde bulunuyor. Oyunun resmi tam sürüm çıkışından önce toplulukla etkileşim kurularak, oyuncuların geri bildirimlerini, gelecekteki özelliklerin önceliklendirilmesi açısından bir rehber olarak kullanılıyor. Bu şekilde ScreenPlay CCG için vaat ettiği potansiyeline ulaştırılmaya çalışılıyor. Kendine has yapısıyla ilk bakışta dikkat çekici olmasına rağmen, […]

ScreenPlay CCG ön inceleme – Mavi Kol

Sinema ve kart oyunları tutkunlarının ilgisini bir hayli çekecek olan, Comico Games’in geliştirdiği ScreenPlay CCG, oyunculara kendi filmlerini yaratma fırsatı sunan yenilikçi ve eğlenceli bir dijital koleksiyon kart oyunu. Bu oyunda, yönetmen koltuğuna oturuyor ve farklı film türlerinden ilham alan karakterlere, sahnelere ev sahipliği yapan ve klişelerle dolu bir dünyada rakip yönetmenlerle yarışmaya çalışıyoruz. Bu oyunu piyasadaki diğer rakiplerinden ayıran en dikkat çekici özelliklerinden biri, oyunda tek bir saldırı bile yapmadan kazanabilme imkanı sunuyor olması. Böylece ScreenPlay CCG, oyuncular için farklı bir strateji deneyimine davet ediyor.

Geçtiğimiz günlerde Erken Erişim aşamasına giriş yapan oyun, geliştirici ekibin oyunu mümkün olan en kısa sürede oyuncuların beğenisine sunması açısından kritik bir süreç içerisinde bulunuyor. Oyunun resmi tam sürüm çıkışından önce toplulukla etkileşim kurularak, oyuncuların geri bildirimlerini, gelecekteki özelliklerin önceliklendirilmesi açısından bir rehber olarak kullanılıyor. Bu şekilde ScreenPlay CCG için vaat ettiği potansiyeline ulaştırılmaya çalışılıyor. Kendine has yapısıyla ilk bakışta dikkat çekici olmasına rağmen, oyun ilk seferde biraz kafa karışıklığına sebep olabiliyor.

Arayüzü çok karmaşık olmasa da oyuna başlamak, daha sonrasında ise öğretici kısımla birlikte oynamayı öğrenmek bir hayli sıkıcı. Bu açıdan oyuna keyifli ve hevesli bir başlangıç yapmak bir hayli zor olmuş. Bolca yazıya boğularak ve sadece çok ufak oynatarak bir şeyler öğretmeye çalışıyor. Bu yazılı eğitimleri de uzun uzun okumak can sıkıcı olduğu için de bir an önce oynama kısmına geçmek isteyince de oyun bu noktada oyuncuyu biraz yarı yolda bırakıyor.

Birkaç metin dolu eğitim bölümünden sağ çıkıp, öğrenebildiğimiz kadarıyla oyuna yapay zeka antrenmanı moduyla devam ediyoruz. Bir süre burada kendimizi test edip, mekanikleri ve oyunun dinamiğini öğrenmek, oyunun eğitim kısmından daha öğretici bir konumda bulunuyor. Bu noktaya kadar da ayrıca kurcalayıp, kendi destenizi oluşturmadıysanız bile oyun size hazır birkaç deste sunuyor. Ayrıca oyunun çevrim içi kısmı ön planda olmasına rağmen, siz pek bu rekabete girmeden biraz tadına bakıp kenara çekilmeyi düşünen bir oyuncuysanız, yapay zeka modu fazlasıyla yeterli bir tecrübe sunuyor.

ScreenPlay CCG, rakiplerinden oynanış anlamında net bir şekilde ayrılıyor. Bunun sebebi ise her iki tarafın da kartlarını, yani film setlerini, eş zamanlı olarak hazırlıyor olmaları. Her turda belli bir film karesi dolduracak kadar hamle yapabiliyoruz ve kartların üzerinde bulunan kare sayılarına da bu noktada dikkat etmemiz gerekiyor. Her bir tur bir sahne olacak şekilde iki taraf da kartlarını hazırladıktan sonra, sahneler, eş zamanlı bir şekilde, ilk kareden son kareye kadar oynanmaya başlıyor.

Burada kartların oynanma sırası oldukça önemli, bazı kartları oynamak için sahnede iki karelik alana ihtiyaç duyarken, bazı kartlarda bu dört karelere beş karelere kadar artabiliyor. Bir de kullandıkları karelerin hangi kısmında aksiyon aldıklarını da hesaplayarak hamlelerimizi gerçekleştirmemiz gerekiyor. Bazı kartlar aksiyonlarını kapsadıkları karenin sonunda gerçekleştirirken, bir diğer kısmı ilk kareden aksiyonlarını gerçekleştirebiliyorlar. Bunun da önemini her turda oynanan sahneler sırasında anlıyoruz.

Nitekim oynadığınız kartlar, kare sırasıyla oynandığı için, rakibinizin de zihnini okumaya çalışıp, onun sahne sırasına göre bir plan yapmanız gerekebiliyor. Örneğin, rakibin başrolüne saldırmak istiyorsunuz ama o da aynı zamanda yaptığı planlamada, sizin saldırı yapacağınız kartınıza saldırmayı seçmiş. Bu durumda hangi kartın aksiyonu öndeyse, o kart ilk saldırıyor ve daha sonraki sırada saldırı yapacak olan kartın aksiyonunu boşa çıkarabiliyor. Bu noktada oyunun taktikselliği hat safhada olsa da oyuncuları bezdirecek de bir karmaşıklığa sahip.

Her maçta iki kısım da bulunduğundan ayrıca bahsetmek gerekiyor. İlk kısım iki taraftan birinin başrol oyuncusunun hedefine ulaşmasıyla sona eriyor ve ikinci kısma geçiliyor. Bu kısımda, ilk yarıda oynadığımız sahne karesinde bir artış oluyor ve tek seferde daha fazla kartla hamle yapma fırsatımız oluyor. Böylece yarıya önde giren oyuncunu maçı kazanmaya bir adım daha yaklaşmış olurken, diğer yandan geride olan oyuncu da rakibine yetişme fırsatı elde etmiş oluyor.

ScreenPlay CCG

Bağımsız bir geliştirici ekip tarafından geliştirilen ScreenPlay CCG, erken erişim sürecinden tam sürüm haline geçiş süresince, oyunun her yönünün zenginleştirilmesi hedeflenen bir yapım. Tam sürümde, son haline getirilmiş kart görselleri, karakter seslendirmeleri, ki bu seslendirmeler belki de eğitim kısmını daha çekilebilir hale getirebilir, görsel efektler ve ses tasarımı gibi kapsamlı içerik geliştirmelerinin oyuna eklenmesi planlanıyor.

Oyunun genel teması sinema olduğu için, başrol oyuncuları, yan karakterler, ekip üyeleri ve sinema klişelerini kullanarak bir film yapmaya çalışıyoruz. Oyunu özel kılan yapısı nedeniyle, stratejik olarak daha geniş bir sisteme ihtiyacı bulunuyor. Şu anda mevcut bulunan çoğu başrol karakterin hikaye görevleri, sahaya şu kadar kart yerleştir veya rakibin kartlarına şu kadar kez saldır tipi görevlerden oluşuyor. Bu şekilde toplamda iki başrol karakterin görevini tamamladığınız takdirde rakibinizi yenmiş ve maçın galibi olmuş oluyorsunuz. Kimse kusura bakmasın ama bu dünya üzerindeki herhangi bir oyuncu için ilgi çekici bir özellik değildir ya da olmamalıdır.

Oyun genel olarak komik bir yapıya sahip olmayı amaçlayan bir yapım. Bunu pek becerdiğini ise söylemek pek mümkün değil ne yazık ki. Şimdiye kadar popüler olmuş şarkılardan, film sözlerinden yola çıkarak biraz da yaratıcılıklarını kullanmaya çalışarak ufak kelime şakaları üzerinden ilerlemeyi denemişler ama gram komik olmamış bu şakalar. Hatta birçoğuyla karşılaştığınız zaman, geliştirici ekip adına siz utanıyorsunuz. Ana hedefi sinema ve komedi olan bir yapım için bu konu üzerinde pek de bir çalışma yürütülmemiş veya iyi bir şekilde odaklanılmamış gibi görünüyor.

Her şeye rağmen ScreenPlay CCG, kendine has yapısıyla birlikte, sinema ve kart oyunlarına ilgi duyan herkes için oldukça ilgi çekici bir deneyim sunuyor. Oyun dünyasında oldukça büyük ve köklü rakipleri bulunan bu oyun, kendisine ne seviyede yer bulabileceği veya tutunabileceği tahmin etmesi biraz zor bir durum. Erken erişim sürecinin başındaki oyunun durumunu kendi gözlerinizle görmek ve önümüzdeki dönemlerdeki süreci yakından takip etmek, bir yandan da kendisini deneyimlemek isterseniz, oyunun güncel versiyonuna Steam sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz. Sonrasında ise sinema ve kart oyunlarına olan sevginizi de tekrardan bir gözden geçirmeniz gerekebilir.

Benzer Yazılar

Victoria 3: Spheres of Influence inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Victoria 3 gibi karmaşık bir simülasyonda neler olup bittiğine dair en ufak bir ipucunu takip etmeyi başardığınızda, kaçamayacağınız bir dünya haline geliyor kendisi. Dahası, Sphere of Influence isimli ek paketin yeni eklentileri, bu video oyununa atlayıp ülkenizi zafere taşımak ya da iflasa sürüklemek için mükemmel bir zaman olarak sunuluyor. Bu oyunu ilk oynadığımda, ekonomik ve politik sistemlerinin ne kadar derin olduğunu kavrayamamıştım ve bu simülatörün ne kadar karmaşık olduğunu fark etmiştim. İşte bu ek paket, oyunu daha da derinleştiriyor. Sizi tarihsel olarak doğru bir senaryoya götüren basit bir simülatör değil Victoria 3. Aslında tam tersi. Herhangi bir ülkeyi seçip hayali senaryolara sokabilir ve tarihin akışını değiştirebilirsiniz. Bu video oyununun her özelliğinin incelikleri harika olsa da Sphere of Influence çok daha fazlasını ekliyor. Bunun da ötesinde, harika olsa da yine de oyuna başlama sürecini yeni oyuncular çok kolaylaştırmıyor. Eğer bu oyunu ilk kez oynuyorsanız, hikayeyi oluşturan kişinin siz olduğunuzu bilmelisiniz. Zafere […]

First Dwarf ön inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 2 ay önce

Cücelerin harika birer mühendis olup, başka bir şey olamadığı klişesi şimdi de First Dwarf isimli bir Erken Erişim oyunu ile karşımıza çıktı. Aslında gayet güzel müzikler ve çizgi film tarzı, ilgi çekici bir sinematik ile başlayan bu video oyununda önce Viking temasını görüyoruz, sonra cüceleri görüyoruz, sonra karşımıza robotlar çıkıyor ve işin içine bir de küçük ejderhalar giriyor… Tüm bunlar olurken de uçan bir gemidesiniz tabii ki. Gemimiz uçan bir adaya düşüyor ve burada da bizim hayatta kalma maceramız başlıyor. Bu arada, ejderha da İngilizce konuşuyor. First Dwarf; materyal toplama, eşya üretme, keşif yapma, hayatta kalma ve savaşma elementlerine odaklanıyor. Oyunda yapmanız gereken ilk şey etraftan biraz materyal toplamak ve kendinize bir üs kurmak. Bu arada, oyundaki binalar elektrik yerine mana kullanıyor. Bu yüzden üssünüzü yaparken, mana kaynağı olan bir yere gitmeniz en akıllıca olanı. Oyunda bunun gibi birkaç ufak tefek detay mevcut. Oyundaki ilk anlarımız odun kesmek, taş çıkartmak, […]

Sons of the Forest inceleme

OYUNLAR 2 ay önce

Sons of the Forest içerisinde ilk kez birini gerçekten öldürdüğünüz zamanı unutmak oldukça güç. Benim için bu an, hasar almış ama her zaman güvenilir kalmayı başaran takım arkadaşım Kelvin ile uzak adaya ilk iniş yaptığımızda ya da yamyam yerlilerle sadece bir mızrak ile karşı karşıya geldiğimde yaşanmadı aslında. Belki de bu ada, sözde canavarların yerine geçerek, insanlığı uçuruma itmenin ne kadar istekli olduğunu görmek için bir test. Belki de gerçekten “ormanın oğullarıyız”, kim bilir? Tüm bunları sesli düşünürken Kelvin tabii ki beni pek dinlemedi. Kelvin, boş boş başını salladı ve daha fazla odun toplamaya devam etti ama anlattığım bu şey, girdikten neredeyse tam bir yıl sonra erken erişimden çıkan oyunun yalnızca bir bileşeni. Diğer tarafta ise kurgu ve hikaye var. PuffCorp şirketinin CEO pozisyonunda yer alan Edward Puffton olarak, karımız Barbara ve kızımız Virginia kaybolduktan sonra onları bulmak için Site 2 olarak adlandırılan gizemli bir adaya gidiyoruz. Çok geçmeden helikopteriniz […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele

Web sitemiz, gezinme deneyiminizi ve ilgili bilgileri sağlamak için çerezleri kullanır. Web sitemizi kullanmaya devam etmeden önce, şunları kabul etmiş olursunuz.