Stellar Blade inceleme – Mavi Kol

Shift Up adlı oyun geliştirme stüdyosunu birisi duyduğunda muhtemelen ya onların kim olduğunu bilmiyordur ya da Güney Koreli ekibin tam olarak nasıl bir geliştirici olduğunu biliyordur. Bu geliştirici ekip, başlangıçta sansürlenmesine rağmen bir süre sonra tamamen sansürsüz olarak piyasaya sürülen ve bir mobil oyun olan Destiny Child ile tanındı. Ardından da şirket, Project NIKKE adı altında ikinci bir mobil oyunu çıkardı ve çıtayı biraz daha yükseltti. Bolca hayran hizmeti sunan mobil oyunlarıyla tanınan bu şirketin, Sony Interactive Entertainment cephesinin dümende olduğu konsol pazarına adım atması sürpriz oldu ama işte o adım olan Stellar Blade ile karşınızdayız. Stellar Blade içerisindeki ana karakterimiz olan Eve, fiziksel görünüşü ve çeşitli kostümleri üzerinden çok konuşuldu ama şimdi bu oyun, kıyamet sonrası ve gelecek temalı aksiyonuna kendi bakış açısını sunmak için piyasaya sürüldüğüne göre biz de kendisini inceleyebiliriz. Bu oyunda insanlık, Naytiba adı verilen güçlü ve görünüşte sonsuz yaratıkların ortaya çıkıp, savunmalarını aşmasından sonra uzun […]

Stellar Blade inceleme – Mavi Kol

Shift Up adlı oyun geliştirme stüdyosunu birisi duyduğunda muhtemelen ya onların kim olduğunu bilmiyordur ya da Güney Koreli ekibin tam olarak nasıl bir geliştirici olduğunu biliyordur. Bu geliştirici ekip, başlangıçta sansürlenmesine rağmen bir süre sonra tamamen sansürsüz olarak piyasaya sürülen ve bir mobil oyun olan Destiny Child ile tanındı. Ardından da şirket, Project NIKKE adı altında ikinci bir mobil oyunu çıkardı ve çıtayı biraz daha yükseltti. Bolca hayran hizmeti sunan mobil oyunlarıyla tanınan bu şirketin, Sony Interactive Entertainment cephesinin dümende olduğu konsol pazarına adım atması sürpriz oldu ama işte o adım olan Stellar Blade ile karşınızdayız.

Stellar Blade içerisindeki ana karakterimiz olan Eve, fiziksel görünüşü ve çeşitli kostümleri üzerinden çok konuşuldu ama şimdi bu oyun, kıyamet sonrası ve gelecek temalı aksiyonuna kendi bakış açısını sunmak için piyasaya sürüldüğüne göre biz de kendisini inceleyebiliriz. Bu oyunda insanlık, Naytiba adı verilen güçlü ve görünüşte sonsuz yaratıkların ortaya çıkıp, savunmalarını aşmasından sonra uzun süre Dünya’dan uzaklaştırıldı. İnsanlığın çoğu, kendilerini hayatta tutmak amacıyla Ana Küre isimli bir uzay kolonisine kaçmıştır ama bu durum, gezegeni terk ettikleri anlamına gelmiyor. İşler artık biraz da olsa karışıyor ve ana karakterimiz devreye giriyor.

Eve, Naytiba tarafına savaş verme konusunda yardımcı olmak ve canavar yaratıklarını yok olmaya sürüklemeye çalışmak amacıyla özel bir hava filosunun bir parçası olarak görevlendirilir ama Naytiba güçlerinin, ekip üyelerinin çoğunu hızla katletmesiyle neredeyse tüm ekipleri yere ulaşamadan ortadan kaldırılır. Eve, aldığı hasara rağmen, ekibinin en iyi üyesi olan Tachy isimli bir başka karakterin yardımıyla sonuna kadar mücadele etmeyi başarır ama Tachy, karakterimizi ve insanlığın umudunu hayatta tutmak için kendini feda eder. Aslında eğer oyunun demo sürümünü oynadıysanız, hikayenin bu kısımlarını biliyorsunuz demektir efendim.

Eve, yakındaki Alpha Naytiba isimli düşmanın izini sürmesine yardımcı olan ve bir drone ile ona destek olan Adam adlı biri tarafından kurtarılır ve bir başka ekip üyesi olan Lily de kurtarılır. Tamirci ve destek birimi olarak görev yapan Lily, Adam, insanlığın Xion şehrinde yaşamlarını sürdürmek için hala elinden geleni yaptığını ve Orcal adındaki yaşlılarının, Dünya’yı geri alma çabasıyla Usta Naytiba’yı öldürme görevini yerine getirmesine yardımcı olabileceğini açıkladığında hevesle Eve’e katılır ama onu doğru yöne yönlendirebilmek için Eve’in bolca yardımına ihtiyacı olacaktır ama Eve dünyayı keşfettikçe ve geçmişi araştırdıkça, her şey daha garip ve karanlık hale gelir.

Stellar Blade, elbette beceri seviyesine ve yan görev titizliğine bağlı olarak yaklaşık kırk saatlik süresi boyunca bir dizi felsefi soruyu ele alırken, aynı zamanda Naytiba’nın çeşitli kökenlerini, Dünya’nın neden şu anda olduğu gibi olduğunu ve çok daha fazlasını detaylandırıyor. Bilim-kurgu hayranı olan herkes muhtemelen bu unsurlara aşina olacaktır ama oyun, bu unsurların anlatılma şeklini, Eve’in insanlığın kalan üyelerini kurtarmak için gökyüzünden inen ama Naytiba’yı öldürmesi gerektiğinden başka dünya hakkında hiçbir şey bilmeyen saf melek olarak ele alması ve oyun boyunca anlatılan ilgi çekici anlatının yeni ve daha karanlık unsurlarını sürekli olarak ortaya çıkaran sağlam bilgi akışı sayesinde inanılmaz derecede iyi idare ettiğini söyleyebilirim.

Anlattığım şeylerin bir kısmı, oyuncuların acele etmeleri durumunda tamamen kaçırılabilecek bir sahne de dahil olmak üzere, dünya hakkında bilgi parçalarının kilidini açmak için tamamlamaları gereken yan görevler ve keşif sırasında bulunan günlükler veya hafıza kartları içinde gizlenmiştir. Bu, tema olarak Nier: Automata oyununa biraz benzese de kendi başına ayakta durmak için fazlasıyla yeterli yeniliklere sahip olan eğlenceli ve oldukça akılda kalıcı bir olay örgüsü yaratıyor. Bunu sağlam karakter etkileşimleri ve oyunun aslında oyuncu seçimine bağlı olarak, bazıları ekstra çaba gerektiren bir dizi farklı son seçeneği sunduğu gerçeğiyle birleştirdiğiniz zaman Stellar Blade gerçekten iniş yapmayı başaran mükemmel bir hikaye anlatıyor benim gözümde.

Stellar Blade, oyuncuların çeşitli konumlardan geçmesini ve hatta oyunun ilerleyen bölümlerinde ortaya çıkan yan görevleri denemek ve tamamlamak için alanları tekrar ziyaret etmesini sağlayacak ilginç bir hikayeye sahip olabilir. Oyunun oyuncuların tamamlandığında otomatik olarak görev verene geri dönmesine veya ankesörlü telefon ile hızlı seyahat sistemini kullanmasına olanak tanıyan özelliğinden yararlanabilir ama oyunun gerçekten parladığı yer savaş sistemidir. Güzel bir yüze sahip olmasına rağmen oyunun, sizi zorlamaktan çekinmediğini hemen belirtmekte fayda var. Daha kolay bir deneyim için zorluk seçenekleri ve hatta zaman zaman doğru zamanlanmış kaçma veya savuşturma uyarıları veren bir tür yardımcı mevcut oyunda.

Bunlara rağmen oyuncular, oyunu ciddiye almazsa, oyun ezici derecede zor olabilir. Oyuncular kamplarda dinlenirken yenilenen sınırlı sayıda iyileştirici öğeye sahip ama bazı ekstra iksirler taşınabilir ve kullanılabilir. Yine de bunların yenilenmesi altına mal olur ama dinlenirken tüm standart düşmanların yeniden doğması gibi tanıdık bir özellik bazen işleri zorlaştırabilir. Savaşta ise Eve, hafif ve ağır saldırıları farklı animasyonlara ve hasar çıktılarına sahip çeşitli kombo zincirlerinde bir araya getiren bir dizi kombo ortaya çıkarabilir. Oyuncuların her zaman hareket halinde olduklarından emin olmaları gerekiyor; Naytiba, standart hasar almaktan nadiren çekiniyor ve Eve’in saldırıları boyunca kendi cezalandırıcı saldırılarını gerçekleştiriyor.

Stellar Blade

Bahsettiğim durum, daha güçlü basit düşmanlar hala bir tehdit olabileceğinden ve sadece engellemek yerine bir mükemmel savuşturma veya bir saldırıdan kaçınmak yerine bir mükemmel kaçma animasyonu zamanlamasını doğru bir şekilde yapmak, oyuncuların bunun yerine cezayı vermelerine yol açabileceğinden, bireysel düşmanlara karşı bile savaşın neredeyse her zaman hızlı tempolu bir his yarattığı hissini yaratıyor ki yeterince savuşturma yapılırsa bir rakibi tek vuruşta yok etmek bile buna dahildir. Aynı çizgide, oyuncular sonunda Blink ve Repulse gibi ek savaş yeteneklerine erişim kazanacaklar. Blink, Eve’in bir düşmanın arkasına geçmesine izin veren bir yetenektir ve onları arkadan saldırmak için atlatılamaz bir saldırıyı serbest bırakır.

Blink ayrıca biraz boşluk yaratmak ve zayıflıklarını açıkta bırakmak için onları tekmeleyerek uzaklaştırır. İşin tuhafı, zamanlamaya tam olarak basılmasına rağmen hem Blink, hem de Repulse zamanın sadece dörtte üçünde işe yarıyor gibi görünüyor; diğerleri ya Eve’in normal bir şekilde kaçtığını ya da genellikle boğuşan darbeyi doğrudan yüzüne aldığını görüyordu. Standart düşmanlar genellikle oyuncuların yeteneklerini bir dizi normal düşmana karşı dengeledikleri keyifli bir ölüm dansı olsa da ve daha düşük orta menzilli patronlar üstesinden gelmek için mücadele edebilecekleri bir meydan okuma olsa da, oyunun ana patronlarının kesinlikle olağanüstü.

Oyuncuların karşı karşıya geldiği ilk patron savaşı, Stellar Blade boyunca oyuncuların kendilerini içinde bulacakları diğer büyük patron savaşlarının yanında devede kulak kalır ve bunların her biri sadece inanılmaz derecede zorlu olmakla kalmaz, aynı zamanda üstesinden gelindiğinde inanılmaz derecede ödüllendirici bir his verir. Açıkçası, spoiler vermemek için bu savaşlarla ilgili ayrıntılara girmiyorum ama bu savaş karşılaşmaları oyuncuların isteyebileceği en iyilerden bazıları. Bir diğer yandan da Eve’in genellikle ana silahı olan saç aksesuarına dönüştürülmüş kılıcının yanı sıra, Adam’ın kullandığı drone, farklı cephane türlerinin kullanılmasına izin veren çeşitli yükseltmelerle elde taşınan bir ateşli silah olarak kullanılabilir. Oyunda imkan bol sayılır.

Bahsettiğim durum; şarj edilebilir bir ışın ışını, av tüfeği mermileri, patlayıcı mermiler, standart mermiler ve hatta mini roketler ateşlemeyi içerebilir. Bunlar zaman zaman biraz daha az etkili görünebilir, özellikle de cephane toplanması veya satın alınması gerektiğinden ama bununla zayıf noktaları hedeflemek oldukça etkili olabilir ve oyunda oyuncuları yalnızca ateşli silah kullanmaya zorlayan birkaç alan bulunduğundan, en heyecan verici olmasa bile mekaniğe alışmak iyidir. Kılıç dövüşüne geri dönersek, Eve’in standart dövüş, mükemmel savuşturma ve mükemmel kaçma yoluyla bir beta ölçer oluşturarak da kullanabileceği bir dizi becerisi vardır. Bu dört beceri, enerji bıçaklarını ateşlemek, tek bir hedefi ezmek, bölgeye kapsamlı hasar vermek ve hatta bir düşmanın kalkanını ezmeye odaklanmak gibi kendi yararlı etkilerini sunar.

Stellar Blade

Bahsetmiş olduğum beta becerilerini etkinleştirmek, bir tetiğe ve yüz düğmesine basılmasını gerektirdiği için maalesef düşünüldüğü kadar kolay değil ve bu diğer alanlarda da bir sorun. Cephane türlerini değiştirmek için drone silahına nişan almak ve basılı tutmak gerekiyor ki bu da Eve’i saldırıya açık bırakıyor ve hatta oyuncuların oyunun sonlarında kendi benzersiz yetenekleriyle açtıkları nihai Rush Gauge bile savaşta etkili bir şekilde kullanmak için acı veren aynı benzer mekaniği içeriyor. Oyun güzelce işleyebilmek için çok az kontrolle biraz fazla şey yapmaya çalışıyor. Tabii henüz Eve’in gücüne ve yeteneklerine büyük bir destek veren ve burada ayrıntılarını vermeyeceğimiz belirli bir overdrive tarzı modda bahsetmiyorum bile.

Stellar Blade içerisinde Naytiba’ya karşı savaştıkça, yan görevleri tamamladıkça ve küçük bulmacaları çözdükçe, yeterince topladığında ek eşya yuvalarının kilidini açan gerçek kutulardan, oyuncuların Eve’i giydirebilecekleri sayısız kostüme ve Eve’in statüsünü etkileyen ekipmanlar için yükseltme malzemeleri gibi daha hayati öğelere kadar değişen koleksiyon eşyalarını toplamak için SP kazanabilirsiniz. Bu beceri puanları daha sonra yukarıda bahsedilen becerilerden bazılarını elde etmek için uygulanabilir ama birkaçı doğal olarak açılır ve diğer becerilerin etkinliğini artırır. Beceri puanı dağılımlarını sıfırlamak için oyun içi öğeler kullanılabilir ama oyunu normal bir şekilde oynarsanız ve neredeyse her yan görevi yaparsanız zaten her şeyin kilidini açmış oluyorsunuz.

Yukarıda bahsedilen teçhizata gelince, oyuncular sonunda daha fazla kombo hasarı, gelen yakın dövüş hasarını azaltma, alınan beta enerjisini artırma gibi çeşitli güçlendirmeler sağlayan dört teçhizat yuvasının kilidini açabilirler. Zorlu bir dövüşten önce bunları değiştirmek hayati önem taşıyabilir, özellikle de bir düşman çok zorlayıcı olursa. Bu durum özellikle sadece daha nadir olmakla kalmayıp aynı zamanda ikinci yuvanın kilidini açmak için oyunun sonuna yaklaşmak gerekse bile bir dizi ekstra destek sağlayan Exospine’ler söz konusu olduğunda geçerlidir. Exospinler, ateşli silahların hasarını artırma, kombo hasarı, kritik hasarın diğer düşmanları vurmak için yayılmasını sağlama, iyileştirme öğelerinin etkisini artırma ve daha fazlası gibi ek ekstra destekler sunabilir.

Eve’in yeniden doldurulabilir şifa eşyasını barındıran Tumblr da dahil olmak üzere tüm bunlar yükseltilebilir ve bunlar genellikle dünyayı keşfetmenin ve sunduğu her şeyi görmenin bir sonucu olarak ortaya çıkar. İlginç bir şekilde, Stellar Blade oyununun daha açık dünya yönlerinden ve bulmacalarından bazıları, oyuncuların bunları düzgün bir şekilde çözmeye gerçekten karar vermelerini sağlamak için tasarlanmıştır. Kilitli bir kapıyı açmak için bir koda mı ihtiyacınız var? Gerçek kodu bulmadan tahmin bile edemezsiniz. Balık mı yakalamanız gerekiyor? Bunu gerçekten yapmak için uygun yemi ve balık tutma alanını bulsanız iyi olur…

Stellar Blade

Tüm bunların haricinde, dünya keşfinin bir kısmı biraz daha fazla çalışma gerektirebilir ve bunun çoğu platform ve tırmanma yönlerini içerir. Eve, oyuna çok fazla girmeden, çift zıplama yeteneğini kazanıyor ve önceki alanlarda daha önce erişilemeyen alanlara ulaşma yeteneğinin kilidini açmanın yanı sıra, zaman zaman oldukça değişken olabiliyor. Bu, Stellar Blade oyununda düşme hasarı inanılmaz derecede cezalandırıcı olduğundan, bir zıplamanın gayet iyi çalışması gereken ve Eve’in yan taraftan kayarak ölümüyle sonuçlandığı zamanlar olduğu anlamına geliyor. Çıkıntılara tırmanmak veya çubukların üzerinde sallanmak bile bazen Eve’in garip bir sebep olmaksızın rastgele bir yöne zıplamasına neden olabilir ve bu da açıkçası can sıkıyor.

Şimdi, Stellar Blade oyununa giden yolda birçok kişi için en büyük konuşma noktalarından biri Eve ve onun karakter sunumuydu. Oyun, görsel olarak etkileyici olduğu için durumun böyle olması gerçekten utanç verici. Evet, Eve dar kostümler giyiyor ve hatta oyunu bizim kadar yoğun bir şekilde oynarken tavşan kız mayosu, bikini, yarış kraliçesi üniforması ve diğerleri arasında değişen kıyafetler bulduk. Bu kostümlerin çoğu şok edici bir şekilde beklenenden daha az açıklayıcı, daha bol kıyafetler ve herkesin rahatsız edici bulmakta zorlanacağı bir tam vücut kostümü de dahil bunlara. Elbette, fizik sistemleri yerinde ama bunlar en azından gerçekçi.

İronik bir şekilde daha destekleyici kostümlerin bazıları her şeyi yerinde daha iyi tutuyor gibi görünüyor ve bazı kostümler oldukça açık olabilir ama tamamen kozmetik oldukları için oyuncular o anda istedikleri seçeneği seçebilirler; Özellikle de Nanosuit’leri yapmak için kullanılan işçilik malzemesi diğer her şeyden tamamen ayrı olduğu için. Oyuncular ayrıca Eve için tamamen kozmetik olan çeşitli gözlük ve küpeler de edinebilirler. Hem Adam, hem Lily hem de drone’a birkaç ekstra kostüm verilir ama bunlar çok daha nadir ve üretilmeleri gerekmez. Ayrıca, ara sıra bazı ara sahne şiddetleri de dahil olmak üzere hala bol miktarda kan olduğunu ve savaşta yenildiklerinde çok sayıda Naytiba parçasının uçtuğunu belirtmek gerekir. Şiddetten kaçmayan bir oyun Stellar Blade.

Oyuncuların savaştığı çeşitli Naytiba’lar söz konusu olduğunda da oldukça fazla çeşitlilik var. Bazıları diğer bölgelerde bile sık sık ortaya çıkıyor ama neredeyse her bölgenin savaşmak için kendine özgü Naytiba seti ve oyuncuların onları alt etmek için kullanmaları gereken taktikleri var. Bu, inanılmaz derecede etkileyici görünen bazı patron tasarımlarını içeriyor ve özellikle birkaç tanesi sunum açısından düpedüz çarpıcı. Bu da oyuncuların bu sayısız yeni düşman türüyle savaşırken nadiren sıkılacağı anlamına geliyor. Stellar Blade, kıyamet sonrası bir dünyada geçtiğinden, oyuncuların keşfedecekleri yerlerin çoğunun harabeler, çöller veya bu ikisinin bir karışımı olması mantıklı ama oyun her şeyi çeşitli tutarak çok sağlam bir iş çıkartıyor.

Stellar Blade

Daha doğrusal olanları da var ama çoğu yan görevin gerçekleştiği daha büyük, daha açık konumlarla ayrılan daha küçük, daha akıcı aşamalar var. Ayrıca, hem bu yan görevleri tamamlamanın, hem de basit keşiflerin ödülü olarak, medeniyetin enkazı arasında bile güzellik noktalarının kaldığını belirtmek güzel. Oyun boyunca İngilizce seslendirme oldukça iyi işlenmiş ve Eve’in seslendirme sanatçısı, özellikle bazı büyük anlar sırasında saf melek rolünü ve diğer iki ana karakter olan Adam ve Lily’yi güzel bir şekilde idare ediyor. Oyuncu kadrosunun geri kalanı da biraz daha az akılda kalıcı olsa da oldukça iyi işlenmiş.

Ayrıca, drone ve Adam ya da Lily de konuşabilecekken, sadece mükemmel savuşturma ve diğer savaş ses efektlerinin PlayStation 5 konsolunun DualSense kontrolcüsü hoparlöründen çalınmasının kaçırılmış bir fırsat olduğunu söylemek biraz talihsiz bir durum. Müziklere gelince, vokal arka plan müziği hayranları Stellar Blade içerisinde kendilerini büyük bir ziyafetin içinde bulacaklar. Birkaç zindan benzeri konum ve bir bonus alanı haricinde neredeyse her bir aşama, onu destekleyen bir vokal parçasıyla kendi benzersiz arka plan müziğine sahip olmakla kalmıyor, daha büyük aksiyon sekansları bile inanılmaz arka plan müziği parçaları içeriyor.

Stellar Blade oyununun orijinal müziğini hayranların oyunu tamamladıktan uzun süre sonra kendilerini dinlerken bulacakları bir müzik haline getiriyor. Stellar Blade, Shift Up ekibinin önceki çalışmaları ve Eve’i çevreleyen genel konuşma sayesinde yokuş yukarı bir savaşa sahipmiş gibi hissediyor ama geliştirici sadece konsol kalitesinde bir oyun çıkarabileceklerini kanıtlamakla kalmadı, aynı zamanda bu konuda mükemmel bir iş çıkarabildiler.

Stellar Blade, en yenilikçi oyun olmasa da hikayesi sürükleyici ve hem akıcı, hem de zorlu aksiyon temelli dövüş anları ile birleştiğinde, muhteşem görünümlü bir pakette bir araya getirilmiş son derece eğlenceli bir video oyunu gibi duruyor. Arada sırada birkaç pürüz karşınıza çıkabiliyor ama bu oyun, Shift Up için konsol pazarına etkileyici bir adım olarak hizmet ediyor ve türü seven herkes, Stellar Blade oyununu es geçerek bence büyük bir şey kaçırıyor. Bu arada, oyuna yeni eklenmiş olan New Game Plus modu da tüm bu eğlenceyi tekrar ve tekrar yaşamanıza imkan kılıyor.

Olumlu

Savaş anları tatmin edici ve haksız hissettirmeden zorlayıcı.

Bölüm sonu canavarı savaşlarının tasarımı şahane.

Souls serisinden alınan mekanikler özenli bir şekilde entegre edilmiş ve akıllıca kullanılıyor.

Görsellik gayet güzel ve müzikler de akılda kalıcı bir havada.

Olumsuz

Platform temelli oynanış zayıf.

Benzer Yazılar

The Bridge Curse 2: The Extrication inceleme

OYUNLAR 5 saat önce

Günümüzde direkt olarak filmleri temel alan oyunların sayısı azalmaya başladı. Geçmişte öyle değildi tabii ki; sürekli filmlere bağlı oyunlar çıkıyordu ve başarısız oluyordu. Muhtemelen bu sebepten ötürü o tip oyunların sayısı azalırken, 2022 yılına ait The Bridge Curse: Road to Salvation oyunu, şaşırtıcı bir şekilde bu yolu takip etmemişti. Aynı isme sahip filmin bir oyunu olarak sunulan o yapıt oldukça sevilen bir korku oyunu olmayı başarmıştı. Aradan iki yıl geçti ve yine aynı filmi temel alan The Bridge Curse 2: The Extrication ile tanıştık. The Bridge Curse 2: The Extrication, temelinde aslında bir korku ve hayatta kalma oyunu. Birinci şahıs bakış açısından deneyimlediğimiz bu yapıtta kontrol edebileceğimiz dört farklı karakter bulunuyor. Tayvan içerisinde yer alan ve hayalet hikayeleri ile ünlü olan Wen Hua Üniversitesi ise oyun alanımız. İlk oyunda olduğu gibi bu yapıtın içerisinde de hayaletlerden kaçıyoruz, bulmaca çözüyoruz ve hikayenin ucunda yer alan o düğümü çözmeye çalışıyoruz. Tabii bu […]

QRD Spark N5 inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 1 gün önce

Genelde nadiren donanım incelemesi yapıyorum ve bu incelemeler de genellikle kendi satın aldığım ürünlere ait oluyor. QRD Spark N5 ile durum böyle değil. Kısa bir süre önce inceleme amaçlı olarak elime geçen bu kontrolcü, QRD şirketinin şu anda en çok satan ürünlerinden bir tanesi ve bunun en büyük sebeplerinden bazıları da fiyat açısından uygun ve aynı zamanda analog çubuklarında Hall Effect teknolojisini kullanıyor olması. Bu demek oluyor ki DualSense veya DualShock 4 ürünlerine kıyasla, bu kontrolcüde analog çubuğu kayması (stick drift) probleminin yaşanması çok daha nadir ve doğal olarak ürünün ömrü de ciddi anlamda daha uzun sürüyor. Özetle söylemek gerekirse; PlayStation, Xbox ve Nintendo cephelerindeki kontrolcülerin tamamı elektronik devreler aracılığı ile sizin analog çubuklarını oynattığınızı anlıyor. Bu, yapısı gereği çabuk bozulan ve kayma problemine yol açan bir sistem. Hall Effect teknolojisi ise aynı şeyi manyetik alanlar yardımı ile yaptığı için problem yaşanması çok daha nadir oluyor; manyetik alanların arasına partikül […]

Fabledom inceleme – Mavi Kol

OYUNLAR 2 gün önce

Birlikte büyüdüğümüz masalları temeline alan Fabledom; rastgele üretilmiş haritalarda, kendi krallığımızı kurup, büyütmemize olanak sağlıyor. Oyunun ilk açılışından itibaren bizi karşılayan dış ses de zaten doğrudan bir masalın içinde olduğumuzu bize ilk dakikadan hissettirmeye başlıyor. Oyun boyunca belirli aralıklarla bizimle de iletişime geçmeye devam eden bu dış ses ise bazen yol gösterici olarak bize yardımcı oluyor, bazen de takibimizden kaçırdığımız gelişmelerle ilgili bize güncellemeler sağlıyor. Oyuna başlamadan önce bizden krallığımızın konumunu seçmemiz ve ardından da kendimiz ve krallığımızla ilgili bilgileri oluşturmamız isteniyor. Oyunu hangi rolde oynamak istediğimizi de bu kısımda seçiyoruz. İstersek kral ve kraliçe, istersek de prens veya prenses olarak oynayabiliyoruz bu oyunu. Burada yaptığımız seçimin aslında oyunumuza pek de büyük bir etkisi bulunmuyor. Sadece oyunun en başında bize bir başlangıç hikayesi anlatılıyor ve bu kısımda çok ama çok ufak bir değişikliğe neden oluyor bu yaptığımız seçim. Krallığımız ve karakterimiz hakkında her şeyimiz hazır olduğunda, oyuna başlamadan önce içine […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele

Web sitemiz, gezinme deneyiminizi ve ilgili bilgileri sağlamak için çerezleri kullanır. Web sitemizi kullanmaya devam etmeden önce, şunları kabul etmiş olursunuz.