Canavarların etrafınızı sardığı, lanet bir rüyada kapana kısıldığınızda ne yaparsınız? Korkularınızın yanından gizlice geçip, bulmacaları mı çözersiniz? Belki de kabusunuzda neden bulmaca var diye düşünmeye başlarsınız. Olmazsa, bir silah bulup savaşır mısınız? Withering Rooms, Moystn House isimli gizemli bir evin ardındaki gizemi keşfederken, size her iki seçeneği de sunuyor. Kullanılabilir çeşitli yöntemler sayesinde, karşılaştığınız dehşetleri fethetmek hiç bu kadar ilginç olmamıştı.
Sizi ölümle tehdit eden dehşetlerle nasıl başa çıkmak istediğinize karar verirken, yaratıcılığınız ödüllendiriliyor. Ekipmanlar ve diğer eşyalar oyun tarzınızı özelleştirmenizi sağlarken, yarattığınız şeyleri test etmeniz için size pek çok fırsat sunuyor. Çoklu sonlar, tekrar oynanabilirliği arttırıyor ve sizi oyuna geri dönmeye ikna etmek için içeriği çeşitlendiriyor. Açıklama eksikliği, hikayeyi kafa karıştırıcı hale getirse bile ve bazı oynanış yönleri iyi açıklanmıyor olsa bile zaferlerinizden zevk almanızı sağlayan bu korku deneyimini kötü görmek oldukça zor.
Withering Rooms, Mostyn House isimli akıl hastanesine yeni yatırılmış genç bir kadın olan Nightingale Williams kişisinin yerine geçmenizle başlıyor. Gerçekçi hissettiren bir rüyanın içinde uyanıyoruz. Binada ölümsüz dehşetler dolaşıyor ve bulabileceğiniz birkaç insanın da kendilerine sakladıkları bağlılıkları var. Kime güveneceğini ve rüyanın gerçekte ne olduğunu bilmeden Nightingale gerçekte nasıl uyanacak? İşte bu sorunun cevabını biz vereceğiz.
Hikaye, alternatif gerçekliklerle karıştırılmış bazı ilhamlar bulunduruyor. Özellikle ilerledikçe kafa karıştırıcı oluyor bunlar; detayları tam olarak anlamak zor olabiliyor. Karakterimizin düşüncelerini ya da diğer karakterlerle konuşmasını hiç duymuyorsunuz bile. Herkes tek boyutlu hissettiriyor; hikayedeki rolleri dışında pek bir şey yok. Karakterlerle konuşmadığınız, bazı yan görevleri takip etmediğiniz ve bazı açıklamalar öğrenmediğiniz sürece, neler olup bittiği hakkında hiçbir fikriniz olmayabilir. Neyse ki mevcut hedeflerinizin ne olduğunu hatırlamanıza yardımcı olan bir günlük var.
Hikayeye fazla dikkat etmeseniz bile, nereye gideceğinizi ve ne yapacağınızı biliyorsunuz. Bu, kafa karıştırıcı bir hikayenin darbesini yumuşatıyor; en azından oyunu tamamlamanızın önüne geçmiyor. Eğer sabrınız varsa Withering Rooms oyununun birden fazla sonu var. Bu sonlar oyunun lehine işliyor; sizi farklı seçimler yapmaya ve mevcut bilgilerinizi pekiştirmeye teşvik ediyor. Yine de her sonu görmeyi başarsanız bile onların ne olduğu hakkında hala cevaplanmamış sorularınız olabilir.
Hikayenin daha fazla işlenmesi ve çok boyutlu karakterler, oyuncuların kendilerini anlatının daha ince işleyişine kaptırmalarına yardımcı olabilirdi. Neyse ki zamanınızın çoğunu dehşetlere karşı hayatta kalarak geçiriyor ve hikayenin zayıflıklarını örtbas ediyorsunuz. Withering Rooms, aksiyon ve hayatta kalma temelli korkuyu harmanlayarak sizi diken üstünde tutuyor. Nightingale, kendini savunmak için silah veya büyü kullanabilir ama başlangıçta oldukça kırılgan. Düşmanlar, avın yakınlarda olduğunu gösteren yüksek sesleri dinler ve odalar boyunca sizi aktif olarak avlıyor.
Oyunun ilk saatlerinin çoğunu düşmanların dikkatini dağıtarak ve onlardan saklanarak geçiriyorsunuz, onlarla kafa kafaya savaşamıyorsunuz. Daha iyi silahlar ve istatistik yükseltmeleri kazandığınızda, oyun alanını eşitlemek için vur-kaç taktiklerini kullanabilirsiniz. Gardınızı düşürürseniz ve artık aksiyon odaklı olduğunu düşünürseniz oyun sizi cezalandırıyor. Düşmanlar duruşunuzu bozabilir ve sizi öldüresiye dövebilir. Hayaletler sizi diğer tehditlere karşı savunmasız bırakan sürpriz saldırılar gerçekleştiriyor. Rüyanın laneti yavaşça üzerinize çökebilir ve belirli bir noktaya ulaştığında sağlığınızı hızla tüketebilir.
Yaratıcı olmalı ve sınırlı kaynaklarla çalışarak çatışmanın çabaya değip değmeyeceğine karar vermelisiniz. Yaratıcılığı teşvik etmek, Withering Rooms oyununun en güçlü yönü ve eğlenceli de. Bir büyücü, yakın dövüş savaşçısı veya vur-kaç hilecisi olabilirsiniz. Nightingale, geleneksel anlamda deneyim kazanmıyor ama özellikleri yükseltmek için kaynakları takas edebilir. Belirli yapılara odaklanarak, rüyanın dehşetlerine karşı en iyi silahınız olduğuna inandığınız bir oyun stili geliştiriyorsunuz. Çeşitli eşyalar ve ekipmanlar sizi istediğiniz oyun tarzına doğru yönlendirmeye yardımcı oluyor. Memnun kalmazsanız, istatistikleri sıfırlamanıza yardımcı olan kaynaklar mevcut.
Nightingale, yolculuğu sırasında ölürse oyunun en kötü cezası size veriliyor. Rüya sayesinde yeniden canlanıyor karakterimiz ama tüm eşyalarını kaybediyor. Hatıra tapınakları aracılığıyla bazı eşyalarını kurtarmak mümkün ama ölürseniz, tüm envanterinizi koruyamıyorsunuz oyunun yapısı nedeniyle. Korku yönünü güçlendiren bir anlık dikkatsizlik, sıkı çalışmanızı mahvedebilir. Bu da savaşmak yerine hayatta kalmaya odaklanmanızı ve eylemlerinizde pervasız olmamanızı sağlıyor. Neyse ki dünyaya alışkın olmadığınız için birden çok kez ölmeniz bekleniyor.
Başarısızlıklarınızdan ders alın, taktiklerinizde kurnaz olun ve araçlarınızın nasıl çalıştığını anlayın. Daha rahat hale geldiğinizde ve deneyimlerinizden bir şeyler öğrendiğinizde, işte o zaman rüyada savaşırken eğlenirsiniz. Sizi tetikte tutmak için, her öldüğünüzde veya yeni bir geceye başladığınızda rüyanın düzeni değişiyor. Oda konumları, düşman kompozisyonları ve eşya konumları değişerek her şeyi ezberlemenizi engelliyor. Bu da sizi hamlelerinize dikkat etmeye ve oyun içi ölümü neredeyse her şeyi sıfırlayan acı verici bir kayıp olarak görmeye zorluyor.
Yine de her gece, bir sonraki koşunuzda başarılı olmak için başka bir şans ve bazen daha iyi eşyalar sağlar. Withering Rooms, sizi düşmanlarınızın üstesinden gelmek için zekânızı ve iradenizi kullanan bir korku gazisine dönüştürüyor. Oyundaki bazı oynanış yönleri daha iyi açıklamalara ihtiyaç duyabilir. Mesela, duruş önemli; saldırılara karşı koyma yeteneğinizi belirler ama doğru belgeyi bulamazsanız, ne olduğunu bilmemeniz çok doğal.
Mermileri hedeflemek için açılar kısa bir öğretici olarak veriliyor ama her öğe ile tutarlı değil öğretilen şeyler. Oynanışı mahvedecek kadar sık olmasa da sizi deneme yanılma yoluyla öğrenmeye zorluyor. Bir diğer yandan da oyunun görselleri ve sesleri harika, bu da odadaki tek kişinin siz olmadığınızı kolayca belli ediyor. Düşman sesleri duyulabilirken vücut şekilleri her zaman görünmüyor. Bu, dolaplardan veya yerden çıkan düşmanlar tarafından pusuya düşürüldüğünüzde dehşeti artırıyor. Oyuna kaliteli bir atmosfer katılıyor.
Withering Rooms oyunundaki görsel kalite ve sanat tasarımı, sizi aktif olarak arayan düşmanları doğru bir şekilde yakalıyor. Bir düşmanın sizi bulmaya çalışırken başka bir odaya girmesinden daha büyük bir korku hissi yok bence ve bunu, oyun güzelce veriyor. Oyun ayrıca , silahların duvarlardan geçmesi veya düşmanların dış tuzaklarla karşılaştıklarında son derece garip hareketler yapması gibi bazı görsel kusurlara da sahip ama bu sorunlarla çok sık karşılaşılmıyor.
Withering Rooms içerisinde siz daha çok düşmanların orada olduğu gerçeğiyle ilgileniyorsunuz. Oyun tabii ki en gelişmiş grafikleri sunmuyor ama iki buçuk boyutlu ortam size ihtiyacınız olan her şeyi veriyor. İnsanlar iyi anlamda korkunç görünüyor ve tüm düşmanlarınızın benzersiz yönleri ortaya net bir şekilde çıkıyor. Bu yapıt, bence korku meraklıları için harika bir deneyim sunuyor. Başlangıçta zorlayıcı olsa da zamanla öğreniyor ve temelleri kavramaya başlıyorsunuz.
Sizi avlayan dehşetlere karşı savaşmak gerçekten keyifli bir deneyim ama oyun korku atmosferini asla kaybetmiyor ve sizi aksiyonunuzu dikkatle dengelemeye zorluyor. Aksiyonu formülüyle mükemmel bir şekilde harmanlayan bir korku oyunu istiyorsanız, Withering Rooms ile yanlış yapmanız çok zor. Tekrar etmek gerekirse Withering Rooms, oynanışıyla harika bir korku ve rol yapma oyunu deneyimi sunuyor. Yaşadığınız deneyimden memnun kalıyorsunuz.
Korkunç bir rüyadan çıkmaya çalışan kırılgan bir kız olmaktan asla vazgeçmiyorsunuz ama savaşmak için gerekli araçlar size cesaret veriyor ve ölümsüzlerle savaşmanızı sağlıyor. Stratejiler geliştirmek gerçekten ödüllendirici ve savaşa çeşitlilik katıyor. Hatalarınızdan ders almak ve ölümü acı verici hale getirmek sizi dikkat etmeye zorluyor. Hikaye olabileceği kadar güçlü değil ve bazı yönler daha iyi açıklamalara ihtiyaç duyuyor. Bununla birlikte, Withering Rooms, bir meydan okuma arıyorsanız kaçırmak isteyeceğiniz bir korku deneyimi değil.
0 Yorum