Eskiden çok sıkı bir WWE izleyicisi idim. Haftalık şovları hiç kaçırmazdım, aylık özel etkinlikleri canlı izlemeye çalışırdım, haberleri ve söylentileri yakından takip ederdim filan… Yalnız bunlar zamanımın olduğu dönemlerde gerçekleşen şeylerdi. Artık hiçbir şeye zaman bulamıyorum ve bunun için de birkaç sene önce profesyonel güreşi hayatımdan büyük bir ölçüde çıkarttım. Tabii sadece izlemeyi bıraktım; uzaktan da olsa haberleri takip ettim ve WWE 2K serisindeki oyunları da oynadım. Bu yüzden de WWE 2K24 için aslında heyecanlıydım. Gerçek hayatta bu programı takip etmiyor olsam bile serinin oyunları her sene daha da iyiye gitmeye başlamıştı.
WWE 2K serisinde en çok WWE 2K18 ve WWE 2K19 oyunlarını oynadım ki o zamanlarda bile seri ciddi anlamda kötüye gidiyordu. 2K artık pek umursamıyordu, belliydi. Geliştirici ekip, sonunda WWE 2K20 ile her şeyi batırdı, serinin bence gelmiş geçmiş en kötü oyununu yaptı ve sonuç olarak geliştirme döngüsüne bir sene ara verildi. Yani, WWE 2K21 gibi bir oyun hiç yapılmadı. Mola ardından WWE 2K22, ilgi çekici bir şekilde geri döndü. WWE 2K23, ileri doğru daha fazla adım attı ve şimdi piyasaya sürülen WWE 2K24 de bunu başarılı bir şekilde devam ettiriyor.
Bu başarı serisine rağmen WWE 2K22 ve WWE 2K23, temeli sağlam ama üstü eksik oyunlar gibi hissettiriyordu. Bu yüzden kendilerinde çok zaman harcamadım ama durum, öyle görünüyor ki WWE 2K24 ile değişecek. Bu oyunu açtığım zaman öncelikle karşıma Performance Center çıktı. Burası, oyunun en temellerini size öğretecek olan alan. Yalnız, bu en temellerde yatan Breaker sisteminden nefret ediyorum. Bu sistem önceki oyunlarda da vardı ve temel olarak, Reversal olmadığı zaman rakibin size yapacağı hareketi tahmin edip, ona uygun tuşa basmanızı gerektiren bir sistem. Ben müneccim miyim? Nereden bileyim rakip bana ne yapacak da ben onu salisesinde karşılayacağım?
Burada şaka yapmıyorum. Breaker sistemini gerçekten ben anlayamıyorum, eğer anlayan varsa lütfen bana yorumlarda yardımcı olsun. Ben açıkçası sadece Reversal sisteminin olmasını tercih ederdim; bu bağlamda Block ve Dodge da saçma geliyor bana ama en azından onlar Breaker kadar geleceği görmenizi istemiyor. Ayrıca ben Universe modunu oynuyorum genelde ve bayağı bayağı rol yapıyorum. Breaker sistemi, maçın kontrolünü benden tamamen alıyor ve rol yapmamı engelliyor. Keşke klasik, sadece Reversal sisteme geçmemi sağlayan bir ayar olsaydı.
WWE 2K24 içerisinde Performance Center ile oyunu öğrendikten sonra ana oyun modlarından birine hemen kendinizi atabilirsiniz. MyFaction, çevrim içi servis modu olarak geri dönüyor. Showcase modu bu sefer WrestleMania temalı olarak sunuluyor. MyRise, iki farklı hikaye anlatmaya devam ediyor ve Universe ile MyGM modları da ufak tefek yeniliklerle kendisini geliştiriyor. Tabii eğer hızlı bir şekilde, sıradan bir karşılaşma yapmak isterseniz Play modu da sizi bekliyor. Bunlar haricinde klasik karakter yapma, giriş yapma, kemer yapma ve benzeri şeyler hala mevcut. Diğer oyuncuların yaptığı ögeleri de indirebiliyorsunuz. İnanılmaz tanıdık bir deneyim.
MyFaction, 2K için WWE 2K24 oyununun ana modu. Bu modda, görevler ve meydan okumalar tamamlayarak karakterler ve paketler kazanıyorsunuz. Paketlerden de yeni karakterler kazanıyorsunuz. Bunlarla da takımınızı güçlendirip, modu oynamaya devam ediyorsunuz. Normalde bu mod tek oyunculu idi ama eğer yanlış hatırlamıyorsam WWE 2K23 içerisinde çok oyunculu modlar da eklendi ve bunların tamamı hala mevcut. Günlük giriş ödülleri, meydan okuma görevleri, sınırlı süreli etkinlikler, kart serileri, kule maçları ve çok daha fazlası varlığını sürdürüyor.
2K sonunda benim yıllardır dediğim şeyi yaptı ve WWE 2K24 içerisine çevrim içi servis olarak oyunda halihazırda yer alan güreşçilerin farklı versiyonlarını getirmeye başladı. Bunlar ne yazık ki sadece MyFaction modundan kazanılabiliyor ama orada kartı elde ettiğiniz zaman kendisini oyunun tamamında kullanabiliyorsunuz. Örnek vermek gerekirse, Sheamus’ın 2009 yılındaki hali bir Persona kartı olarak sunuluyor ve onu elde ederseniz, oyunun tamamında açılıyor. Persona kartı olduğu için varsayılan Sheamus ile 2009 versiyonu farklı, güç ve kozmetik açıdan.
WWE 2K24 içerisindeki Persona olayını sevdim ve eğer akıllıca kullanılırsa, oyunun kadrosunu güncel tutmak için bile kullanılabilir ama bu serinin geliştirilme temposuna bakacak olursak, muhtemelen şimdiki zamana değil, geçmişe odaklanılacak. Şimdiki zamanın yenilikleri, WWE 2K25 oyununa bırakılacak ki üzerinden para kazanılabilsin… Neyse, Persona haricinde, Faction Wars modu ve çevrim içi olarak yeni bir rekabetçi/sıralamalı bir mod da tanıtılıyor. Bunun haricinde, MyFaction ile sunulan deneyim aynı. Yani, eğer Ultimate Team ve benzeri modlar ilginizi çekiyorsa, bu oyun modundan mutlaka zevk alacaksınız bu sene. Sadece, zorlu görevler için kendinizi hazırlayın.
MyFaction sizin için değilse, WWE 2K24 içerisinde hala oynayabileceğiniz bolca içerik var. Showcase, kesinlikle onlardan biri. Yani, markanın en önemli etkinliğinin 40 yıllık geçmişi anlatılıyor ve bu çok başarılı bir şekilde yapılıyor. Mekanik olarak çok da farklı bir şey yapılmıyor ama zaten bu mod da yeniliği oynanışı ile değil, anlattığı ve gösterdiği hikayeler ile vermeyi hedefliyor. Aynı şey aslında MyRise için de geçerli. Bu sene de hem erkek, hem kadın karakter için iki ayrı hikaye anlatılıyor. Açıkçası bu mod benim için biraz fazla uzun ve “grindy” bir hisse sahip. Yine de hikaye arıyorsanız, Showcase ve MyRise, kusursuza yakın içerikler bence.
Kendi hikayenizi yazmak istiyorsanız da WWE 2K24 içerisinde benim gibi Universe ve MyGM moduna göz atmalısınız. MyGM, geçen seneye göre çoğunlukla aynı ve stratejik yapısını koruyor. Yani, oyuncuların hatırladığı o çok eski ve klasik mod gibi hissettirmiyor ama bu his de yeni değil zaten. Yenilik olarak bu sene şovlar arasında takaslar gerçekleştirilebiliyor, kontratlar daha detaylı ayarlanabiliyor ve buna benzer ufak tefek yenilikler bulunuyor. Yani, şöyle söyleyeyim, sevilen bir oyuna ücretsiz bir güncelleme ile eklenebilecek elementleri WWE 2K serisinde her yeni oyunun satış noktası yenilikleri olarak görüyoruz ama bu zaten senelerdir olan bir şey.
WWE 2K24 içerisindeki Universe modu da ufak tefek iyileştirmeler bulunduruyor. Çift şampiyonluk maçları, yeni ara sahneler filan yenilik olarak sunuluyor. Yani, bu seride en büyük emeği MyFaction, Showcase ve MyRise görüyor. Universe ve MyGM, onlara kıyasla yerinde sayıyor. Yine de benim bu oyundaki ana modlarım onlar olacak ve yeterince de eğlendiğimi söyleyebilirim. Özellikle kafanızdan hikaye yazmayı seviyorsanız, Universe modu çok eğlenceli olacak. MyGM ise biraz daha oynanış mekaniği isteyen oyunculara hitap edecektir diye tahmin ediyorum.
Tüm bunların haricinde, WWE 2K24 oyununu özelleştirebilmeniz için kendi güreşçinizi yapabiliyor, giriş ve galibiyet sahnelerini ayarlayabiliyor, hareketlerini değiştirebiliyor, şampiyonluk kemeri yapabiliyor, arena ve şov düzenleyebiliyor, video yapabiliyor ve çok daha fazlasını özelleştirebiliyorsunuz. Tüm bunları yapan oyunculardan ögeler de indirebiliyorsunuz. İlla her şeyi siz yapmak zorunda değilsiniz. Oyunun bu özelleştirme ve yaratma aletleri fena değil. Daha da iyileştirilmiş hissettiriyor ama hala bazı eksiklikler kendisini belli ediyor.
WWE 2K24, en güzel işi oynanış cephesinde başarıyor. Oynanış anlarının akıcılığı, animasyonların eskisi gibi kalitesiz olmaması, Trading Blow gibi yeni mekanikler, misafir hakem gibi yeni ve ilgi çekici mekanikler sunan karşılaşma tipleri ve çok daha fazlası bu oyunu oynamayı eğlenceli kılıyor. Zorluk cephesinde sadece daha önce de bahsettiğim Breaker sistemi biraz rahatsız edici. Ben normalde bu serideki oyunları Legendary zorlukta oynardım ama bu sistem tanıtıldığından beri Normal ile Hard arasında gidip, geliyorum. Zorluğu düşürmemin sebebi de artık kontrolün benden çıkması olması ve Universe modunu oynarken bu hiç de iyi hissettirmiyor.
WWE 2K24 içerisinde sunulan yeni oynanış elementlerinden diğerleri de Super Finisher ve Throwing Object olarak geliyor. Süper bitirici hareketler, üç adet bitirici hareket hakkını tek seferde kullandığınız zaman yapabildiğiniz, karşı tarafı tamamen bitiren hareketler ama her karakterden bir Super Finisher yok. Obje fırlatma ise gayet basit, adından da tahmin edebileceğiniz gibi artık sandalye gibi şeyleri düşmanlara fırlatabiliyoruz. Oynanış cephesinde birkaç farklı yenilik daha var ama onlar çok küçük veya alakasız. Yine de oynanış, bu oyunda şahane hissettiriyor.
Sunum cephesinde ise işler biraz değişiyor. WWE, gerçek dünyada sürekli olarak değişen bir evrene sahip ve WWE 2K serisi gibi yıllık bir düzende çıkan oyunların güncel kalması çok zor. Bunu anlıyorum ama Sami Zayn ve Roman Reigns gibi önemli karakterler, beş yıl öncesinin animasyonlarını kullanmaya devam ettiği zaman işler gerçekten kötüye gidiyor. Yani, bu oyunun tamamen güncel olmasını beklemek bence haksızlık ama 5-10 yıllık animasyonların da artık olmaması gerekiyor. Özellikle de Roman Reigns gibi yüksek seviyeli karakterlerin bundan çok daha güncel olması gerekiyor eğer bana soracak olursanız.
Bu arada, WWE 2K24 oyununun güncelliği ile alakalı olarak Season Pass da mevcut. Bu ücretli ek paket bileti, Kasım 2024 dönemine kadar oyunculara toplamda beş adet ek paket sunacak. Bu ek paketlerde CM Punk, Post Malone, Pat McAfee, Jade Cargill ve Diamond Dallas Page gibi isimler yer alıyor. Ayrıca bu ek paketleri satın alanlara MyFaction için de kartlar verilecek. Açıkçası, CM Punk ve Jade Cargill gibi isimleri temel kadroda görmemek üzücü ama dediğim gibi, bu serinin doğası gereği kendilerinin oyuna daha erken bir tarihte aktarılabilmesi de bence oldukça zor.
WWE 2K24 için inceleme yazımı bitirmeden önce oyunun sunum elementlerine de değinmek isterim. Normalde birçok kişi bu serinin görselliğini beğeniyordu ve ışıklandırma iyileştirmelerini, görsel kaliteyi bir üst seviyeye çıkartma olarak algılıyordu. Ben tabii ki böyle düşünmüyordum ve serinin görsel halini pek sevmiyordum. Bu oyunu, PlayStation 5 konsolumda deneyimledim ve sonunda söyleyebilirim ki olmuş. Vallahi olmuş. Doku kaplamaları, ışıklandırmalar, modellerin kaliteleri, diğer görsel efektler filan birbiriyle kusursuz bir şekilde çalışıyor ve ortaya göze hitap eden bir sonuç çıkıyor. Sadece, fizikler zaman zaman saçma görüntüler oluşturabiliyor.
Performans cephesinde de WWE 2K24 oyununda bir problem yok. Oyun gayet net bir çözünürlükte, stabil bir 60 FPS ile oynanıyor. En ufak bir performans düşüşü bile yaşanmıyor. Teknik açıdan oyunda çok büyük bir hata da henüz karşıma çıkmadı. Yani, görsel hatalar çok var. Mesela, bazen maçı kazanan kişi, kaybeden olarak gösteriliyor ve bunun gibi oynanışı etkilemeyen birkaç hata mevcut fakat oynanış anında en ufak bir sıkıntı bile yaşamadım ki bu cümleyi yazıyor olmam, konu WWE 2K serisi olduğu zaman gerçekten gerçekdışı hissettiriyor. Biz bu seriyi sayısız hatalarıyla bildik. Şimdi onların hiçbiri yok ve pürüzsüz bir deneyim mevcut.
Sesler ve müzikler de WWE 2K24 oyununun başarılı olduğu bir başka konu. Yani, müzik cephesinde her şey standart. Oyunun temelinde birkaç farklı türde müzikler var ve eğer dilerseniz, oyundaki güreşçilerin de müziklerini kullanabiliyorsunuz arka planda çalması için. Sesler de aynı şekilde standart bir seviyede. Yumruklar, ringde atılan adımlar filan kulağa normal geliyor. Abartı yok, zayıflık yok, her şey olması gerektiği gibi hissettiriyor. MyRise içerisindeki seslendirme performansı bir tık kalitesiz ama o da kolaylıkla göz ardı edilebilir bence. Yorumların diyalogları da kendisini tekrar etmeye başlıyor ama bu tip spor oyunlarının temel problemidir o.
WWE 2K24 beni gerçekten şaşırttı. Yani, serinin daha başarılı bir şekilde geri döndüğünü biliyordum ama bu kadar oynanabilir bir hal alacağını, bu kadar kısa sürede beklemiyordum. Ben açıkçası önümüzdeki iki senede filan bu olur diye düşünüyordum. Yani, WWE severler için bu oyunu önermemem imkansız. Oyunda rahatsız edici hatalar yok, sunum tarafı güçlü, oynanışı eğlenceli ve içeriği bol. Evet, WWE 2K23 oyununa kıyasla ücretsiz bir güncelleme gibi hissettiriyor ama WWE 2K, NBA 2K ve EA Sports FC gibi serilerde artık bunlara alışıldı ve ben de açıkçası bunları eleştirmekten sıkıldım, yoruldum. Oyun bence gayet güzel ve ilgilenenlere öneriyorum.
0 Yorum