Deep Rock Galactic, iki yıllık erken erişim sürecinin ardından 2020 senesinde tam sürüme geçti. Bu son derece eğlenceli ve işbirlikçi video oyunu, uzayda bir madencilik şirketi için çalışan cüceleri takip ediyordu. Salgının ve sosyal izolasyonun zirvede olduğu bir dönemde çok ihtiyaç duyulan bu takım tabanlı oyun, sizi ve en fazla üç kişiyi uzaylı mağaralarındaki çeşitli görevlerde doğrudan aksiyonun içine sokmuştu. Peki, Deep Rock Galactic: Survivor da nedir?
Orijinal oyunda yabancılarla bir oyuna girmenin, farklı sınıfların araçlarını ve yeteneklerini denerken böcek dalgalarını geri tutmanın ve madencilik seferlerimin nispeten sorunsuz geçebilmesi için bölümleri temizlemeye çalışmanın oyun döngüsünü sevdiğimi hatırlıyorum. Şimdi ise yeni bir türün devamı niteliğindeki Deep Rock Galactic: Survivor; tüm sınıfları, yetenekleri ve bol miktarda uzaylı böcek dalgasını içeriyor ama arkadaşları geride bırakıyor.
Eğer daha önce Vampire Survivors oyununu oynadıysanız, Deep Rock Galactic: Survivor yapıtının da oynanış döngüsünü hemen tanıyacaksınız. Aynı tek oyunculu, rogue like türünün bir parçası ve oyun, savaşı otomatik olarak hallederken etrafta dolaşmanızı ve hayatta kalmanızı gerektiren pasif-gündelik bir sisteme sahip. Bu aslında tahmin ettiğinizden daha zor bir oyun biçimi; oynamak için çok fazla çaba harcamanız gerekmese de hareket stratejinize ve ilerledikçe kilidini açmak, yükseltmek istediğiniz yeteneklere zihinsel çaba harcamanıza izin verir.
Deep Rock Galactic: Survivor; oyunda ilerledikçe kilidini açtığınız, her biri farklı temel istatistiklere, yeteneklere ve oyun tarzlarına sahip dört cüce sınıfından birini seçmenize izin verir. Örneğin, başlangıç sınıfı olan Scout çok yönlü bir karakter iken Gunner, daha ağır bir vurucu olarak tasarlanmıştır ama düşman dalgalarına doğrudan yaklaşmayı gerektirir. Bu, orijinal oyunun oyuncuları için sürpriz olmayacak ve muhtemelen aynı sınıfla oynamaya devam edeceksiniz. Macerası hissedip, yeni bir sınıf da deneyebilirsiniz tabii ki.
Aksiyonun içine düştüğünüzde Deep Rock Galactic: Survivor, sizi etrafta koşmaya ve madencilik yapmaya başlayabileceğiniz küçük bir haritaya koyuyor. Böcekler ortaya çıkmaya başlıyor ve her seviyede olaylar için bir ilerleme çubuğu sunuluyor. Daha sonra sürüler geliyor, bir drop pod için alanların temizlenmesi gerekiyor ve son olarak da bölüm sonu düşmanları ortaya çıkıyor. Bununla birlikte, tecrübe puanlarını kapmak ve her şeyin kontrolünü elinizde tutmak için hızlı olmanız lazım.
Bölüm sonu canavarları ortaya çıktıktan sonra bile seviye ilerlemesi devam edecek ve daha güçlü düşmanlar ortaya çıkmaya devam edecek. Hareketlerinizi eğer strateji haline getirmezseniz, sürüleri filtrelemek ve kalabalığı kontrol etmek için madenciliği kullanmazsanız ve bölüm sonu düşmanını yeterince hızlı yenmezseniz, kısa sürede kendinizi aşırı güçsüz bulacaksınız. Bu arada oyun aslında sonsuz bir doğaya da sahip değil, bu bazı oyuncuları şaşırmayacaktır.
Deep Rock Galactic: Survivor içerisinde bir seviyeye girdiğinizi, tecrübe puanları için böcekleri öldürüp, seviye atladığınızı, yeni yetenekler ve silahlar aldığınızı, elit düşmanı yendiğinizi, zamanında çıkarma kapsülüne ulaştığınızı ve ardından bir sonraki seviyeye geçmeyi yaşıyorsunuz. Bundan sonra, daha tehlikeli koşuların ve sonunda daha fazla dünyanın kilidini açıyorsunuz. Türü düşünüldüğünde tekrar oynanabilir bir deneyim ama belki de biraz daha hızlı ve tamamen düşmanlarla dolu bir ekrana kurban gitmek daha kolay.
Her koşu, zafer olsun ya da olmasın, size malzeme kazandırıyor ve ayrıca bazı parlak krediler alıyorsunuz. Ardından, koşular arasında, kalıcı yükseltmelerin kilidini açmak için bu malzemeleri ve kredileri kullanmanıza olanak tanıyan yükseltme menüsüne giriyorsunuz. Ayrıca, istediğiniz bir yükseltme varsa ama yeterli krediniz veya doğru malzemeniz yoksa ve bir de farklı bir malzemeden bol miktarda varsa, farklı malzemeleri satmanıza ve satın almanıza olanak tanıyan kaynak pazarından da yararlanabilirsiniz. Alternatif bol yani.
Deep Rock Galactic: Survivor içerisinde her zaman belirli bir kaynağı toplamayı düşünmeniz gerekmediğinden ve bunun yerine sadece madencilik yapıp, toplayabildiğiniz her şeyi toplayabildiğinizden, düşük çabayla ganimet toplamaya devam etmek için mükemmel bir teşvik hemen yukarıda bahsettiğim sistem. Öyle ya da böyle, her şey işinize yarayacaktır. Oyun ayrıca, yeni bir türe atılan süper keyifli ve ferahlatıcı bir adım. Bu değişim, aslında bu yapıtın, orijinal oyunu gölgede bırakmamasına yardımcı oluyor. Yani, her ikisi de hangi ruh halinde olursanız olun, uygulanabilir seçenekler olarak durmaya devam edebilir.
Bununla birlikte, kendimi eksik bulduğum tek şey işbirliği yönü. Deep Rock Galactic, takım tabanlı yapısıyla gurur duyuyor ve oyunun cazibesi de bu topluluk unsuruna dayanıyor; cüce arkadaşların içki içtiğini, madencilik yaptığını ve görevler arasında ve görevlerde birbirlerine “taş ve kaya” diye bağırdığını görmek orijinal oyunun cazibelerinden biri. Bu anlamda Deep Rock Galactic: Survivor, çok daha yalnız hissettiriyor ve işbirliği seçeneği olsaydı bence daha ideal bir deneyim olabilirdi. Belki de ekranda çok kaotik olacağından, kalabalık kontrolü çok kolay olacağından veya genel olarak amaçlanan yön olarak düşünülmediğinden bu özellik eklenmemiş olabilir.
Deep Rock Galactic oyununun ruhunun iyi bir kısmının eksik olduğunu hissediyorum ve oyun cazibesini korusa da çok oyunculu bir seçenek olmasını dilemekten kendimi alamıyorum. Hâlâ tek başıma oynamaktan yanayım ve ilk oyunda bazen canım isterse tek başıma oynardım ama yine de bir zorlukla karşılaştığımda ya da fazladan yardım istediğimde diğer cücelerin arkamı kollayacağını biliyordum. Burada böyle bir seçenek yok; kendi kendinize bırakılıyorsunuz. Belki uyarlanmış haritalar ve ganimet düşüşleri, eklenen oyuncu başına zorluğu dengelemek için dikkate alınabilir ama oyunun amaçladığı şey için bunun gelecekte uygulanmaya değer olacağını hissediyorum.
Deep Rock Galactic: Survivor, 6-12 ay boyunca erken erişimde olacak ve ilk oyunda çok belirgin olan topluluk işbirliğini özlesem de burada çok fazla eleştiri yapamam. Oyun, listelendiği gibi tek oyunculu hayatta kalma benzeri, otomatik nişancı olarak tasarlandı ve şimdiden etkileyici bir cila seviyesiyle tam olarak bunu yapıyor. Grafik stili sağlam, ekrandaki düşman sayısı yüksek ve performans inanılmaz stabil. Geliştirme döngüsü ve topluluk geri bildirimlerine göre ilerleme, denge ve gelecekteki içerikte büyüme için güçlü bir temel var. Bu oyun zamanla daha da iyi olacak ve türü seven oyunculara önermemem mümkün değil.
0 Yorum