VOID Interactive isimli oyun geliştirme şirketinin Ready or Not isimli video oyunu bana yıllar önce orijinal Tom Clancy’s Rainbow Six oyunlarına harcadığım saatleri hatırlatıyor – hem de bariz sebeplerden dolayı. Bu yapıt, ekibinize büyük ölçüde güvenen ve sizi her zaman çevrenizin farkında olmaya zorlayan bir FPS oyunu. Köşeleri kontrol etmeyi unuttuğunuz için kulağınıza bir kurşun yemek, görev sonrası grup konuşmasında gülüp geçilmesi zor bir utanç gerçekten. Size bunu çok net bir şekilde söyleyebilirim. Deneyimi nereden aldığımı sormayın…
Ready or Not, yeni bir şey yapmayan ama eski şeyleri gerçekten çok iyi yapan taktiksel bir takım nişancısı oyunu. Çeşitli aktif suçlara müdahale eden bir S.W.A.T. ekibinin üyesi olarak, oldukça üzücü şeyler göreceksiniz. Örneğin, oyunun başlarındaki bir görevdeki sevimli bir köpeğin kesinlikle yaşadığı daha iyi günler vardı… Kendisi muhtemelen bir parça bomba ile getir-götür oynamaya çalışmış. Bu görev aslında oyunun bütününün bir göstergesi.
Aslında oyunun tonu biraz dağınık, diyaloglardaki kuru mizah pek de yerine oturmuyor ve sizi sefalet duvarından duvara sürüklemeye kararlı görünen acımasız bir atmosferin yanında yer alıyor. Örneğin, görevlerden biri, bir üniversite kampüsünde birkaç aktif nişancının olduğu bir çatışmayı içeriyor ve sadece sansasyonellik için var olduğunu hissettiğim noktaya inanılmaz derecede duyarsız geliyor. Sivillerin de yer aldığı birden fazla görev var ve tabii ki göreviniz onları güvenli bir şekilde alıkoymak, hayatta tutmak ve Ready or Not, türün alışılagelmiş heyecanlı dramatiğinden kaçınarak gergin ve gerçekçi hissetme konusunda iyi bir iş çıkarıyor.
Yakın mesafeden yapılan kafa vuruşları sizi veya düşmanlarınızı anında öldürürken, yaralar sizi yavaşlatıyor. Yine de sihirli bandajlarla kanamayı durdurabilmek mümkün. Ekibinize suçluları ve sivilleri gözaltına almalarını emredebilir, odalara girmelerini veya üzerinizde yeniden toplanmalarını emredebilirsiniz ve işlerin yollarında olup, olmadığınızı size söyleyecekler ve ilerleyecekler. Ne yazık ki, kapı girişlerinde durup süpürgelikleri sayarken onlara yoldan çekilmelerini söyleyemiyorsunuz. Yapay zeka aslında tek oyunculu hikaye modu boyunca tutarsız duruyor. Ekibiniz önünüzde kartondan kesilmiş gibi dururken, teröristlerle dolu odaları tam isabetle infaz edebiliyorlar.
Ready or Not, başarısız bir yapay zekaya sahip
Aslında, bir bağırış ve ardından silah sesi duyduğum ve ben onlardan birini geçip odaya girmeye çalışırken ekibimin yardımsever bir şekilde tüm kötü adamların icabına baktığını gördüğüm zamanların sayısını unuttum. Gerçek hayatta arkadaşlarımın beni silahlı çatışmaya girme zahmetinden kurtarması hoş karşılanır; bir video oyununda aksiyonun bir kısmını almayı tercih ederim, eğer sakıncası yoksa. Oyunun yapay zekası bunu ne yazık ki önlüyor.
Tabii ki tek oyunculu senaryo çok basit hissettiriyor; gerçekten de öyle. Ready or Not, hayatına sadece çok oyunculu bir nişancı oyunu olarak başladı ve bunu net bir şekilde gösteriyor. Başkalarıyla birlikte oynandığında, düşmanları temizlemek için taktiksel hareketleri yapıp, birlikte hareket etmek için koordine olup, emirleri yağdırıp, düşmanlara ping attıkça oyun daha da eğlenceli hale geliyor. Diğer insanlarla birlikte oyun canlanıyor; artık takım arkadaşlarınızın nereye gittiğini merak etmiyor veya altı metrelik bir barikatı botlarla aşmaya çalışmıyorsunuz.
Ready or Not oyununun gerçekten başarılı olduğu nokta ise silah kullanımı ve taktiksel yapı. Ayrıca, teçhizat ve seçenek çeşitliliği de kendisini kesinlikle gösteriyor. Silahlar gerçekçi geri tepme ve hassasiyet ile inanılmaz hissettiriyor. Oyunu kulaklıkla oynadığınız zaman ses de muhteşem bir şekilde işliyor. Cephanelikte kilidini açabileceğiniz ve donatabileceğiniz geniş bir silah seçeneklerinin yanı sıra, siz arka kapılarını tekmelemeden önce bir oda dolusu katil adayının kafasını karıştırmak için flaş bombaları gibi öğeler de var.
Ready or Not oyununun ne yazık ki şu anda bir kontrol cihazıyla iyi çalışmamasının nedeni de bu. Parlayan çubukları fırlatmaktan, eğik silah duruşuna geçmeye kadar o kadar çok düğme ve komut var ki bir kontrol cihazı bunların hepsini kaldıramaz. Bu yüzden de oyunu sadece klavye ve fare ikilisi ile oynamanız gerekiyor. Geniş silah yelpazesi de estetik çekicilikten daha fazlası için duruyor. Teçhizatınızı seçerken uzun menzilli bir silaha mı, yoksa daha yakın bir yere mi ihtiyacınız olduğu, kendinizi öldürücü olmayan teçhizatla mı donatmanız gerektiği veya silahınıza susturucu takmanın gerekip, gerekmediği gibi belirli faktörleri dikkate almanız gerekecek.
Arkadaş gruplarının vazgeçilmez oyunu olabilir
Ready or Not içerisinde tüm bu elementleri, birbirinden tehlikeli 18 adet görevden herhangi birine ekleyin ve gergin, sıkı hazırlanmış bir çok oyunculu muamele içinde bulacaksınız kendinizi. Tek kişilik senaryo içeriğinde aynı tadı pek alamıyorsunuz ama yine de hissedilebilir bir gerilim seviyesi var; oyun size kendinizi ölümlü hissettirme konusunda harika bir iş çıkarıyor. Kendinizi yanlış konumlandırır veya açıkta bırakırsanız birkaç vuruşta ölürsünüz.
Ready or Not içerisinde ateş etmek, hasar vermese bile, ekranın titremesine ve bulanıklaşmasına neden oluyor ve gürültü sağır edici hale geliyor. Bu durum sizi şaşırtır ve siper bulmaya zorlar. Buna karşılık, diğer oyuncularla iyi koordine edilmiş bir saldırı gerçekleştirmek, kaç kez yaparsanız yapın, asla heyecan verici olmaktan uzak hissettirmez. Eğer bu tip baskın oyunlarını seviyorsanız ve güvendiğiniz bir arkadaş grubunuz da varsa, bu oyun asıl o zamanlarda parlıyor.
Yeterince pratik yaparsanız her görevi hızlı bir şekilde tamamlayabilirsiniz ama oyun düşman ve sivil yerleşimi ve hangi kapıların açık, kilitli olduğu veya her yüklediğinizde tekmelenmesi gerektiği gibi şeyleri rastgele yapıyor. Bu sizi her zaman ayaklarınızın üzerinde düşünmeye zorlar ve herhangi bir şeyi hafife almanızı engeller. Yine de ben biraz daha rastgele elementin olmasını tercih ederdim. Böylece, oyunu tek başına oynamak için biraz daha sebep olabilirdi.
Ready or Not, zaman zaman kendisiyle çelişiyor gibi hissettirebilir ama yine de muhteşem olmasa da sağlam bir takım temelli nişancı oyunu. Baştan sona hoş bir gerilim seviyesini koruyor ve inanılmaz derecede güçlü taktiksel silah oyunları içeriyor. Sadece kaba mizah biraz gereksiz geliyor kulağa. Yine de, şu anda arkadaşlarınızla oynayabileceğiniz stratejik bir nişancı oyunu arıyorsanız ve kendinizi bir S.W.A.T. üyesi gibi hissetmek istiyorsanız, bu oyun ideal.
0 Yorum