Sons of the Forest içerisinde ilk kez birini gerçekten öldürdüğünüz zamanı unutmak oldukça güç. Benim için bu an, hasar almış ama her zaman güvenilir kalmayı başaran takım arkadaşım Kelvin ile uzak adaya ilk iniş yaptığımızda ya da yamyam yerlilerle sadece bir mızrak ile karşı karşıya geldiğimde yaşanmadı aslında. Belki de bu ada, sözde canavarların yerine geçerek, insanlığı uçuruma itmenin ne kadar istekli olduğunu görmek için bir test. Belki de gerçekten “ormanın oğullarıyız”, kim bilir? Tüm bunları sesli düşünürken Kelvin tabii ki beni pek dinlemedi.
Kelvin, boş boş başını salladı ve daha fazla odun toplamaya devam etti ama anlattığım bu şey, girdikten neredeyse tam bir yıl sonra erken erişimden çıkan oyunun yalnızca bir bileşeni. Diğer tarafta ise kurgu ve hikaye var. PuffCorp şirketinin CEO pozisyonunda yer alan Edward Puffton olarak, karımız Barbara ve kızımız Virginia kaybolduktan sonra onları bulmak için Site 2 olarak adlandırılan gizemli bir adaya gidiyoruz. Çok geçmeden helikopteriniz gizemli bir şekilde güç kaybediyor ki burada The Forest oyununa referans yapılıyor ve düşüyor.
Bir hayatta kalma paketi, sadık Kelvin ve bir sürü teşvikle hayatta kalmanız ve muhtemelen ailemizi bulmamız gerekiyor. Mağaralar mutantlarla dolup taşarken, yer üstünde vahşi yamyamlar dolaştığı için işler o kadar da basit değil. Diğer ekip üyelerinizin kaderlerini keşfederken, ailemizin adayla olan ilişkileri, önceki oyunda Sahara Therapeutics ile olan rekabeti ve varlığınızdan hiç hoşlanmayan PuffCorp çalışanından rakip şirketin ajanına dönüşen Jianyu Zhang’ın olaya dahil olmasıyla ilgili çeşitli ipuçlarını keşfedeceksiniz. Gizemli küp nedir ve neden herkes onu istiyor? Bunlar, Sons of the Forest içerisinde cevaplanması gereken sorulardan sadece birkaçı.
İlk oyunun (The Forest) hayranları şüphesiz ilk oyundaki bağlantıları ve devamları takdir edeceklerdir ama yanlış düşünmeyin; bu, tüm sorularınızın cevaplarından ziyade devam eden destanın 2. cildi. Dahası, olay örgüsü GPS üzerinde bir ara noktadan diğerine gitmekten ibaret ama zaman zaman daha fazla ilerleme için gerekli öğeleri elde etmek için farklı mağaraları keşfetmeniz gerekiyor. Bazıları için özellikle de bazı gizemlerin açık uçlu doğası düşünüldüğünde, bu çok zorlayıcı olabilir. Bunu gayet iyi bir şekilde anlıyorum.
Sons of the Forest içerisinde karakterizasyon da biraz arzulanan bir şey olarak kalıyor; geri dönen bazı karakterler dışında, Kelvin ve Virginia hakkında onlarla kurduğunuz kişisel bağların ötesinde çok az şey biliniyor. Adayı bir tatil köyüne dönüştürme planları ortaya çıktıkça bazı bilgi parçaları ve notlar ilginç. Bu arada, bakım görevlileri ve çalışanlar yavaş yavaş bu sözde terk edilmiş adadaki cesetleri keşfediyor. Ana olay örgüsü çoğu an arka planda kalabilir ve ne yapacağınızı biliyorsanız anlatılan hikaye o kadar da uzun sürmüyor aslında; hızlıca bitirilebilir bu oyun.
Sons of the Forest sizi anlatıya odaklanmaktan alıkoymasa da hayatta kalma ve eşya üretme mekanikleri üzerinde düşünmek ve bunlardan yararlanmak da başka bir seçenek. Bu, hikayeyle istediğiniz kadar içli dışlı olmanızı sağlayan güçlü bir kombinasyon; adada kalmak, değişen mevsimlerde hayatta kalmak ve sakince bir üs inşa etmek istiyorsanız, o zaman oyunu oynamaya devam edebilirsiniz. Ana hikaye yolunu takip etmek ve adada yaşayan çeşitli mağaraları keşfetmek için pek çok neden var; bunlar işçilik ihtiyaçlarınıza fayda sağlayabilecek araçların kilidini açıyor.
Su altına dalmak ve değerli şeylerin bulunduğu madenlerin derinliklerine inmek için bir Rebreather almak gerekiyor. Solafit madenciliği için bir kazma lazım. Hatlar boyunca hızlıca zıplamayı sağlayan ve uçurum kenarlarına tırmanmayı çok daha kolay hale getiren bir halat tabancası da gerek. Adayı daha kolay keşfetmek için katlanabilir planörler, golf sopası ve golf topları, gitar ve radyo gibi bazı eşyalar pratiklikten çok eğlence için olsa bile liste uzayıp gidiyor. Oyunda yapılacak ve bulunacak çok şey var ve her şey size bağlı. İsterseniz yaze içme suyu kaynağı olarak kullanmak için yağmur suyu toplayın veya enerji içecekleriyle yaşayın.
İsterseniz hayvanları öldürün ve yiyecek kaynağı olarak kullanmak üzere etlerini pişirin ya da beslenmeniz için MRE paketleri istifleyin. Tıpkı bir ev ve yatak inşa ederek günü kurtarabileceğiniz gibi bir sopa ve muşambadan biraz daha fazlasıyla da kamp kurabilirsiniz. Bunu yolda veya yakınlarda yapmayın; düşmanlar devriye gezme eğilimindedir ve geceleri sizi kaba bir şekilde uyandırırlar. Ne kadar uzun süre hayatta kalırsanız, hayatta kalma deneyimi o kadar zorlaşır. Mutantlar, üst tarafta görünmeye başlarken yamyamlar daha güçlü zırhlar giymeye başlar. İkinci söylediğim için kamplar yavaş ama emin adımlarla karmaşık yapılara sahip yerleşimlere dönüşür.
Cesetlerle dolu bir PMC kampı gibi diğer rastgele ilgi çekici noktalar ortaya çıkabilir ama açık dünya yapısına rağmen Sons of the Forest, bunlarla dolu değil. Daha çok yavaş ama emin adımlarla gelişen, siz hayatta kalmak için mücadele ederken değişken unsurları yavaşça patlamaya hazır hale gelen çarpık bir ekolojiye benziyor ada. Buna nasıl hazırlanacağınız ve üs kurma, cephanelik ve geçiş gibi unsurları nasıl yöneteceğiniz tamamen size kalmış. Bir diğer yandan düşman yapay zekası bazen biraz tuhaf olsa da diğer zamanlarda büyüleyici.
Bazı yerliler aniden saldırmadan önce sizi gözlemlemekle yetiniyor ve çok yaklaşırsanız veya yeniden konumlanırsanız kaçıyorlar. Diğer zamanlarda, siz kafadan vurmak için sıraya girerken etrafta durdukları gibi kolayca tek seferde saldırabilirler. Sürünün bazı üyeleri tehditkâr bir şekilde üzerinize yürümek konusunda pek sorun yaşamaz. Yine de, hayatları için yalvarırken acınası oldukları kadar tehlikelidirler. Bu yüzden dikkat etmeniz gerekiyor. Mutantlar, tartışmasız daha büyük bir tehdit; sürekli hareket halinde değilseniz homurdananlar bile sizi hızla alt edebilir.
Bu durum mağaraları keşfetmeyi çok daha üzücü hale getiriyor, özellikle de sonsuza kadar devam eden daha labirentimsi bölümlerden bazılarını… Bakım kapakları ve sığınaklar o kadar etkileyici değil ama yine de benzersiz manzaralar ve tehlikelerden paylarını alıyorlar. Sons of the Forest içerisindeki çatışmalar türün çıtasını yükseltmese de ister bir düşmanı uçuran bir pompalı tüfek patlaması, ister balta darbeleriyle kopan uzuvlar olsun, tepkiselliği ve etkisi hala üst düzey.
Sons of the Forest içerisindeki silah ve alet çeşitliliği de genel olarak sağlam, bu da çantanızdaki malzemelerle daha fazla keşif ve denemeyle genişliyor. Ayrıca, yeni organik inşa sistemini çok fazla denemedim, bunun yerine denenmiş ve gerçek plan tasarımına bağlı kaldım. Yine de bir ev tasarlarken araçların ne kadar derin olabileceği etkileyici, özellikle de düşmanları korkutmaya ve bölgenize ürkütücü bir hava katmaya veya yelken kanadınız için bir fırlatma rampası oluşturmaya karar verirseniz.. Bu arada, üssü korumakla yükümlü değilsiniz ama buna odaklanmaya karar verirseniz, bunu daha ödüllendirici hale getirmek için çeşitli sistemler mevcut.
Üst düzey performansın en iyisi olmadığı söylense de Sons of the Forest oyununu yaşlanan bilgisayarımda, orta kalitede iyi çalıştığını gördüm. Yalnızca bir kez donma nedeniyle yeniden başlatma ve nesnelerin dünyanın içinden geçtiği bazı sorunlar oldu ama bunun dışında ciddi bir hatayla karşılaşmadım. Sizin deneyiminiz farklı olabilir. Donanımdan donanıma değişecektir bu durum ve sizin performansınız benimkinden çok daha iyi veya kötü olabilir. Yine de genel olarak optimizasyon yeterince başarılı görünüyor efendim.
Sons of the Forest içerisinde sahilde zaman geçirirken güneşin doğuşuna tanık olmak, fırtına sırasında sahilde çılgınca hayatta kalmak için çabalamak veya rakunların arka ayakları üzerinde ayağa kalkmasını izlemek olsun, bu video oyunundaki ada gerçekten görülmesi gereken bir şey. Karın yığılması ve ayrılması da ışıklandırma ve gölgelerle birlikte görülmesi gereken inanılmaz bir ayrıntı. Yani, oyunun arkasında sağlam bir teknoloji de bulunuyor.
Sons of the Forest, etkileyici bir gizem ve anlatı ile etkileyici hayatta kalma işçiliği mekaniklerini birleştirirken, orijinal The Forest kadar yeni bir etki yaratmayı başaramıyor. Yine de, özellikle bahsettiğim o orijinal oyunun her türlü yeni öğe ve mekanikle nasıl genişlettiği ile aynı şeyin daha iyi örneklerinden biri olarak öne çıkıyor. Hikaye her ne kadar tuhaf gelse de, özellikle de sonucuyla, bazı canavarlıkların, özellikle de aynadan bakanların yarattığı dehşet ve korku her zamanki gibi ilgi çekici olmaya devam ediyor. Oyun, kendi türünün en iyi örneklerinden bir tanesi.
Özetle, etrafta koşuşturan vahşi hayata ve gerçekçi hava koşullarına kadar inanılmaz derecede ayrıntılı bir dünya mevcut. Kolaylaştırılmış kaynak yönetimi ile sezgisel inşa sistemi güzel. Sağlam savaş ve seçilebilecek çok çeşitli silahlar ile gelişen kum havuzu deneyimi daha ilginç mücadelelere yol açıyor. Anlatıyı veya kendi yolunuzu takip etme özgürlüğü her zamanki gibi sevecen. Bunlara karşılık, düşman yapay zekası zaman zaman biraz tuhaf olabiliyor. Anlatı ilk başta ilgi çekici ama doğrusal hedefler ve cansız karakterizasyon bunu biraz engelliyor. Ayrıca biraz yavaş tempolu.
0 Yorum